کد خبر 1453670
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸
این ربات به 120 زبان صحبت می کند/ معرفی رباتی با حس بویایی

ربات انسان نمایی که با هوش مصنوعی (AI) برنامه ریزی شده احساسات انسان را تشخیص داده و با او درگیر سوال و جواب می شود؛ این ربات قابلیت صحبت کردن به ۱۲۰ زبان دنیا را دارد.

به گزارش مشرق، گفته می شود رباتXoxe در نوع خود باهوش ترین و فوق واقعی ترین است. این ربات می تواند به ۱۲۰ زبان صحبت کند و برای داشتن یک زندگی اجتماعی و حرکت مانند انسان طراحی شده است. Xoxe احساس می کند که آیا کسی در حضورش مرتکب فعالیت غیرقانونی شده است یا خیر.

این ربات توسط سام خوزه جراح پلاستیک در AI Life و با همکاری هیروشی ایشی گورو، مشاور فنی از دانشگاه اوساکا ساخته شده است.

این ربات به ۱۲۰ زبان صحبت می کند +عکس

ربات انسان نما

طبق گفته وب‌سایتAI Life، ربات Xoxe فعال‌کننده‌های پیشرفته صورت دارد که حرکات سر و حالات صورت انسان‌ مانند را تقلید می‌کنند. این ربات می‌تواند در مورد هر موضوعی در مکالمه شرکت کند، حافظه بلندمدت و حتی قابلیت تشخیص بو دارد؛ می تواند سن افراد را پیش بینی، زبان بدن را تشخیص و احساسات را حس کند.

این ربات به ۱۲۰ زبان صحبت می کند +عکس

در حفره چشمان این ربات انسان نما دوربین قرار دارد

خوزه تنها مخترعی نیست که یک ربات شبیه انسان را ایجاد کرده است؛ ایلان ماسک نیز در حال تلاش برای ایجاد یک ربات فوق العاده توانا است. رویای ماسک برای ایجاد یک ربات انسان نما برای تسلا است که او آن را آپتیموس می نامد. او از ربات می خواهد کارهایی مانند جابجایی قطعات در کارخانه های تسلا یا اتصال پیچ و مهره به ماشین با آچار را انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مشرق مطمعنی روباطشون مشنگ میزنه./ قیافه اسکل ها رو داره :))))))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس