کد خبر 1453799
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
با این گیاهان میخچه را درمان کنید

میخچه براثر ضخیم شدن قسمتی از لایه های شاخی پوست ،ناشی از وارد آمدن فشار به آن، همچنین درانگشتان پا و نقاط دیگر آن براثر پوشیدن کفش تنگ غالبا عارض می شود.

به گزارش مشرق، منیره نورمحمدی کارشناس گیاهان دارویی این پژوهشکده درخصوص گیاهانی که در درمان پینه و میخچه موثر واقع می شوند، عنوان کرد: تره با نام علمی Alium Porrum L. دارای خواص رفع زگیل ، کورک، میخچه و پینه دست وپا است. وی درخصوص مصرف این گیاه افزود: برگ های تازه این گیاه را ۲۴ساعت درآب بخیسانید و بعد روی محل مورد نظر در شبانه روز قرار دهید.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از گیاهان دارویی موثر در رفع میخچه و پینه سیر Allium Sativum L. می باشد که دارای اثر ضد عفونی کننده و دارای اثر رفع میخچه و پینه است. بدین صورت که یک قطعه سیر تازه له شده را به صورت ضماد بر روی میخچه و پینه دست وپا قرار داده و باید توجه داشت که قسمت سالم پوست پا با پارچه ای پوشیده شود تا تحت تاثیر قرار نگیرد. یا این که سیر را به خوبی پخته و سپس حالت نیم گرم شده آن را بر روی میخچه و پینه قرار داد و یا با قرار دادن برش های نازک سیر تازه بر روی محل میخچه و پینه می توان به نتیجه مشابه در موارد فوق رسید. این کار را روزی سه مرتبه انجام شود.

وی یکی دیگر از گیاهان موثر در رفع این مشکل را فرفیون با نام علمی Euphorbia Helioscopia Lدانست. مالیدن شیرابه این گیاه که با قطع کردن ساقه از آن خارج می شود و استفاده از برگ های این گیاه بر روی محل مورد نظر به صورت مالش دادن می توان کمک گرفت.

بنابر گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی، این کارشناس گیاهان دارویی گل همیشه بهار با نام علمی Calendula officinalis L. را در رفع تحریکات جلدی- خراش و ترک پوست –درمان زگیل-و میخچه پا موثر دانست بدین صورت که برگ های تازه گیاه را به صورت له شده بر روی میخچه یا پینه قرار دهید.

وی در پایان مامیران Chelidonium majus L. را گیاهی موثر در رفع میخچه و زگیل معرفی کرده و تصریح کرد می توان شیره تازه گیاه که رنگ زرد ونارنجی دارد را بر روی میخچه ویا زگیل قرار دهید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس