کد خبر 1453933
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
انقلاب اسلامی ایران

امروز هم حتی اگر خواص (در معنای نخبگان و مشهوران جامعه) به تکلیف خود آن‌طور که شایسته است عمل نکنند نهایتاً با خون سرخ آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان‌ها از معرکه فتنه‌ها عبور خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا شاه‌نظری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:«زمان شناسی» در کنار «تکلیف‌مداری» از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که توجه به آن در طول تاریخ همواره سبب یاری جبهه حق و رشد و تعالی جامعه اسلامی شده و بی توجهی به این دو سبب ضربات تلخ و جبران‌ناپذیر باطل بر جبهه حق شده است. در یک صفحه تلخ از تاریخ اسلام، در سال ۳۷ هجری قمری یاران امام علیعلیه‌السلام در اوج استیصال سپاه معاویه در جنگ صفین به خاطر عدم زمان‌شناسی و عدم شناخت و عمل به تکلیف، باعث نجات دشمن از مخمصه و ایجاد انشقاق در بین مسلمانان شدند که این شکاف و نفاق نهایتاً به شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام منجر شد. بعد از آن و در صفحه‌ای دیگر در سال ۴۰ هجری قمری یاران امام حسن علیه‌السلام در حالی‌که دست برتر را در میدان داشتند تسلیم فضاسازی، تبلیغات و جنگ روانی معاویه شده و با فراموش کردن زمان‌شناسی و تکلیف تاریخی خود، در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ اسلام از پشتیبانی رهبر جامعه دست کشیده و امام حسن علیه‌السلام را به عنوان تنهاترین و مظلوم‌ترین رهبر تاریخ در شرایط پذیرش صلحی تلخ قرار دادند و مقدمات رقم خوردن فاجعه عاشورا را فراهم کردند.

در صفحات بلند تاریخ اسلام این زمان‌نشناسی و عدم تشخیص تکلیف در ظرف زمانی خود مجدداً در بدترین حالت خود در سال ۶۱ هجری قمری تکرار شد و واقعه بی‌همتای عاشورا را رقم زد. واقعه‌ای که در آن، امام حسین علیه‌السلام و یارانش به علت عدم زمان‌شناسی و تکلیف‌مداری عوام و خواص جبهه حق به مسلخ کربلا کشانده شده و آن مصیبت عظیم در تاریخ بشریت و جبهه حق رخ می‌دهد. در این واقعه هم عوام نتوانستند اقدام به موقع بر اساس شناخت تکلیف خود در دفاع از جبهه حق و امام حاضر را انجام دهند و هم خواص جامعه اسلامی در این آزمون الهی عمدتاً مردود شدند. خواص و عوامی که در هنگامه نیاز به کمک آن‌ها و فریاد دفاع از حق آن‌ها غایب بودند و سکوت کردند، اما وقتی خون خدا بر زمین تفتیده کربلا ریخته شد و اهل بیتش به اسارت برده شدند، توبه کرده و علم انتقام برافراشتند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی بر اهمیت انجام کار به لحظه و بهنگام تأکید کردند و اتفاقاً به قیام توابین نیز اشاره کرده و با توجه به عدم حمایت اعضای توابین از حرکت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا، این قیام منفعلانه و از سر عذاب وجدان را اقدامی بی‌فایده و در غیر زمان مناسب توسط افرادی دانستند که در زمان به موقع انجام نشد و ثمری در پی نداشت.

هرگاه عموم مردم و خواص به دو اصل «زمان‌شناسی» و «تکلیف‌گرایی» به درستی عمل نمودند نتایج درخشانی از پیشبرد جبهه حق و پیروزی آنان بر باطل به دست آمد که در این باره رهبر معظم انقلاب به اقدام به موقع قیام ۱۹ دی مردم قم اشاره کردند و آن را سبب آغاز نهضتی بزرگ و تاریخی عنوان نمودند. حقیقت آن است که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره اکثریت مردم و خواص جبهه حق به موقع به یاری انقلاب شتافتند و از مال، جان و آبروی خود برای دفاع از این انقلاب مایه گذاشتند و به همین خاطر بود که امام خمینی (ره) مردم ایران در عصر انقلاب را بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) به شمار آوردند.

با مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در طی سال‌های متمادی به دفعات، تأکید بر زمان‌شناسی در اقدام توسط جبهه حق دیده می‌شود. اینکه در این مقطع زمانی و در دیدار مردم قم این سخن مجدداً مورد اشاره قرار گرفته دربردارنده توجه همگان، به خصوص خواص و نخبگان مذهبی، حوزوی و سیاسی جامعه به انجام وظیفه در قبال روشنگری و مقابله با فتنه‌های سهمگینی است که طی چند ماه اخیر توسط دشمنان ایران و دشمنان آیین مردم ایران طراحی و اجرا شده است. طی بیش از ۳ ماه گذشته جبهه باطل با تمام قوا به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی برآمده از این انقلاب و ارزش‌های دینی و ملی مردم ایران تهاجمی بی‌سابقه انجام داد و برای نخستین بار تمام جریانات و احزاب و گروه‌های معارض و ضدانقلاب و تمام توان تبلیغاتی دشمن و تمام نخبگان، سلبریتی‌ها و سیاسیون داخلی و خارجی وابسته به دشمن به صورت هماهنگ وارد عمل شدند تا این انقلاب را که برای به ثمر رسیدن آن ۱۴ قرن خون دل خورده شده و صدها هزار شهید تقدیم گردیده از بین ببرند، ولی آن‌طور که شایسته جبهه حق به خصوص خواص این جبهه بود، بسیاری از خواص در این فتنه وارد عمل نشده و به تکلیف دینی و ملی خود عمل نکردند. کم‌ترین اقدامی که برخی خواص که تعدادی از آنان بعد از فروکش کردن فتنه شروع به سخن گفتن نموده‌اند این بود که در زمان خود نسبت به این حوادث و هجمه‌های بی‌سابقه دشمن در جنگ‌شناختی و تهاجم بی‌سابقه ترکیبی واکنش نشان می‌دادند و به عرصه دفاع از اسلام و انقلاب و جهاد تبیین ورود می‌کردند. امام علی (علیه‌السلام) درباره کسانی‌که از همراهی با آن حضرت در جنگ کناره گرفتند فرمود حق را خوار کردند و باطل را نیز یاری نکردند! این بیان امام بسیار مهم و مایه عبرت و تنبه عوام و خواص جبهه حق است. باید به خدا پناه برد از اینکه ادعای اسلام و دینداری داشت، ولی عملکردی داشت که به فرموده امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) سبب خوار شدن حق گردد!

تاریخ انقلاب اسلامی گواه است که به‌رغم نقش‌آفرینی خواص، عمده بار این انقلاب بر دوش عامه بوده و این توده‌های مردم بوده‌اند که تاکنون باعث پیروزی انقلاب و پیشبرد آن شده‌اند. انقلاب اسلامی نهضتی بود که با نقش‌آفرینی سربازان در گهواره امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و با خون سرخ آنان در ۸ سال دفاع مقدس و سایر معرکه‌ها به پیش رفت و امروز هم حتی اگر خواص (در معنای نخبگان و مشهوران جامعه) به تکلیف خود آن‌طور که شایسته است عمل نکنند نهایتاً با خون سرخ آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان‌ها از معرکه فتنه‌ها عبور خواهد کرد با این تفاوت که در صورت عملکرد درست خواص، هزینه‌ها برای نیل به آرمان‌های انقلاب و رساندن این نهضت الهی به قیام امام عصر (عج) کمتر خواهد شد و این خواص در پیشگاه الهی به عنوان خوارکننده حق شناخته نخواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    4 3
    نهضت بزرگ امام خمینی یعنی انقلاب اسلامی ایران نیاز به آن دارد که هر از چند گاهی یک خانه تکانی داشته باشد و ناخالصی های متراکم شدن در خود را دور بریزد! آشوب ها و بلواها و فتنه هایی که گاه و بیگاه رخ می نمایاند را از این منظر باید نگریست و حسن آن این هست که خس و خاشاک ها را از جامعه ایران طرد می کند و سبب فرار و پناهشان به دامان اربابان غربی شان می گردد و تا حد باورنکردنی کشور را از لوث وجودشان تطهیر! در نظر بگیرید اگر این اوباشی که اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی به کثافت کاری مشغولند، هنوز در ایران بودند و ملت می بایست تحمل شان کند، چه فاجعه ای بود! از لطف و کرم خدا بسیار شاکر و سپاسگزاریم!!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      3 2
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      احسنت👏👏

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس