کد خبر 1454085
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۳
مواردی که نباید از وازلین استفاده کرد

وازلین با وجود خاصیت های فراوانی که دارد استفاده از آن در بعضی از نقاط بدن کار درستی نیست و مشکلات زیادی برای شما به‌وجود می آورد.

به گزارش مشرق، وازلین از ایجاد جوش، حساسیت پوستی و مشکلات مربوط به مو جلوگیری می کند. مهم تر از همه این که استفاده از آن راحت است اما گاهی اوقات با وجود همه خاصیت هایی که هست، نباید از آن استفاده کنید، زیرا نه تنها در بعضی شرایط تأثیر مثبت ندارد، بلکه ممکن است خطرناک هم باشد که در این قسمت این شرایط را به شما معرفی خواهیم کرد:

استفاده به عنوان مرطوب‌کننده

وازلین به پوست جذب نمی‌ شود؛ بنابراین نباید به جای لوسیون یا مرطوب‌کننده استفاده شود. زمانی که شما وازلین را به عنوان مرطوب‌کننده به پوست تان می زنید، یک مانع روی سطح پوست ایجاد می کنید. در صورتی که می توانید این کار را با مرطوب‌کننده انجام دهید و مراقب باشید که رطوبت از روی پوست تان از بین نرود. همچنین ممکن است سبب بروز آلرژی در برخی افراد گردد.

اگر هم پوست حساسی دارید و می خواهید از مواد شیمیایی استفاده نکنید، بهتر است که به سراغ روغن های طبیعی بروید. وازلین در چنین شرایطی به شما کمک نمی کند و فقط یک مانع روی سطح پوست ایجاد می کند و هرگز به داخل پوست نفوذ نمی کند.

استفاده برای از بین بردن جوش

برخی افراد می پندارند وازلین درمانی کمک کننده برای از بین بردن جوش ها است و التهاب را کاهش می دهد اما وازلین چربی و گرد و غبار روی پوست را درون منافذ به دام انداخته و در افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند ممکن است سبب ایجاد جوش شود. وازلین بافت چرب و سنگینی دارد؛ سبب چرب‌تر شدن پوست چرب و ایجاد جوش‌های التهابی و سرسیاه می شود. اگر پوستتان مستعد جوش و آکنه باشد وازلین می‌تواند آن را بدتر کند.

استفاده به عنوان ضد آفتاب

استفاده از وازلین به عنوان درمانی برای آفتاب سوختگی یا آسیب‌های ناشی از آفتاب اشتباه است زیرا وازلین بر پایه چربی بوده و سبب حبس شدن گرما و حرارت در پوست شده و سوختگی را تشدید می کند.

استفاده به عنوان روان‌کننده

مصرف داخلی وازلین و استفاده از آن به عنوان نرم کننده‌ی واژن یا برای مقاربت جنسی اشتباه است. بر اساس تحقیقات خانم هایی که از وازلین در داخل واژن استفاده کرده بودند، بیش از حد به واژینوز باکتریال مبتلا شدند.

چرب کردن بینی و اطراف آن

برخی افراد از وازلین برای چرب کردن بینی و اطراف آن استفاده می کنند اما باید در نظر داشته باشید که استنشاق روغن‌های معدنی می‌تواند منجر به ذات الریه آسپیراسیون، به‌خصوص در کودکان شود پس قبل از آنکه از وازلین را در نواحی اطراف بینی استفاده کنید، نظر پزشک را جویا شوید.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس