اختلاف دما بین گرم ترین و سردترین نقطه کشور به 54 درجه رسید/ سراب «منفی 27 درجه»؛ چابهار « مثبت 27»

با ورود توده هوای سرد به ایران، اختلاف دما بین گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور به ۵۴ درجه رسید.

به گزارش مشرق، آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که گرمترین و سردترین مناطق ایران کجای این سرزمین قرار دارند و چه رکورد دمایی را ثبت کرده‌اند ؟

ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرم‌ترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

اختلاف دمای هوا در ایران در نقاط مختلف زیاد است. در حالی که در فصل زمستان در ۲۴ ساعت گذشته دمای سراب در شب به ۲۷ درجه زیر صفر رسید اما مردم زرآباد و چابهار سیستان و بلوجستان هوای بهاری (۲۷ درجه بالای صفر) را تجربه کردند.

این گزارش حاکی است، در ۲۴ ساعت گذشته زنجان با ۱۲ درجه زیر صفر، ارومیه ۱۱ درجه و تبریز و مشهد ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان‌ها بودند.

افشین ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی می‌گوید: شهرستان بستان‌آباد با کمینه منفی ۱۹ درجه، مرند و اهر و آذرشهر با کمینه منفی۸ درجه، چاراویماق منفی ۱۰ درجه، با کلیبر منفی ۵ درجه زیر صفر، میانه با کمینه منفی۹ درجه، بناب، ملکان و مراغه با کمینه منفی ۷ درجه و عجب‌شیر با کمینه منفی ۶ درجه، هریس با کمینه منفی منفی ۱۴، اسکو با کمینه منفی ۱۲، جلفا، شبستر و مرند با کمینه منفی ۸ درجه، درجه، هشترود با کمینه منفی ۱۵درجه زیر صفر در ۲۴ ساعت گذشته روز و شب سردی را طی کرده‌اند.

در این مدت کمینه دمای هوای تبریز به ۱۰ درجه زیر صفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ نقطه از استان آذربایجان‌شرقی بالای صفر گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • از شهرستان سراب IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    5 0
    دیشب سراب منفی 27 بود اولان باتور سردترین پایتخت دنیا منفی 22 درجه مسکو منفی 14 درجه بود سور وحشتناک هوا دیوانه کننده بود البته امشب سردتر خواهد شد و سراب منفی 30 درجه را ثبت خواهد کرد شاید منفی 35 را هم در شبهای آتی ببینه
  • سرابی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    5 0
    تشکر عرض می کنم از اداره گاز سراب که در این سوز وحشتناک، قبوض معوقه را از مردم طلب نمی کنند و گاز رسانی با رشادت آنها ادامه داره.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 0
    در این سوز وحشتناک که شما فکرش را هم نمی توانید بکنید، برای یک دقیقه بیرون ماندن، آدم دچار سرمای شدیدی میشه.
  • جوجه تیغی بدنساز FR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    بله دیگه سیستان بلوچستان اعتراض میکنه حکومت ابراشو میفرسته سمت تبریز که آروم بود .... دستتون رو شده دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس