افزایش واردات تلفن همراه به کشور/ رتبه دوازدهم تلفن همراه در واردات

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، افزایش ۱۵ درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق، در بند «ط» تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار، ۱۵ درصد افزایش یافت. واردات گوشی در سایر رویه‌ها به ماخذ ۲ برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمد ۱۱۰۴۱۰ واریز کند تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک شود. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق اهداف این بند بر عهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار داد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 1
    ورود آیفون ۱۴ ممنوع کردین و اصلا نفهمیدین اینهمه کارمند شرکتها مغازه داران کارمندها و لوازم جانبی فروش نون میخورند سود مغازه دار از ایفون بود نه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومن شیامی اگه دلیلش ارز بود که بهانه است ۱۳ قطع میکردین اگه دلیلش امنیتی بود که اونم خنده دار چون بجز sos در امریکا و کانادا کاربردی نداره اللن صحبت افزایش تعرفه در بازار پر رکود میکنین بس کنید دست از جیب مردم بکشین بیرون عرضه دارین منافع مفت که جای دیگه خرج میکنین قطع کنین
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 0
    دولت کاری می کنه دیگه کسی پای صندوق رای نره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس