عوارض خروج از کشور 400 هزار و گواهی‌نامه هوشمند رانندگی 50 هزار تومان می‌شود

براساس جداول لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش مشرق، براساس جداول منتشر شده لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره ۱۳۲ هزار تومان، همچنین عوارض خروج زائران عتبات عالیات غیر از زائران اربعین که مطابق تاریخ تعیین شده از مقطع زمینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند اما عوارض عادی خروج هوایی برای عتبات عالیات به ازای هر نفر ۴ ۵هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی عادی برای عتبات ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

ارقام تعیین شده در اجزای الف و ب این بند لایحه برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان صددرصد افزایش خواهد یافت. مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات گردشگری در حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

همچنین درآمد حاصل از تولید، صدور، تعویض و تمدید گذرنامه بابت صدور، تعویض و تمدید برای کلیه سنین ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

هزینه‌های درج شده بابت کلیه خدمات قابل ارائه جهت صدور، تعویض و تمدید گذرنامه‌ از قبیل هزینه‌های پست، حق‌الزحمه نگهداشت دفاتر خدمات و عکس بیومتریک بوده و اخذ هرگونه وجه دیگر ممنوع است.

همچنین درآمد حاصل از شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو هزینه تولید و فک و نصب پلاک ۱۵۰ هزار تومان، عوارض دولتی واریز به حساب خزانه ۱۰۰ هزار تومان برای سال آینده پیشنهاد شده است.

در بخش شماره‌گذاری و تعویض پلاک موتور سیکلت هم آمده است هزینه تولید، فک و نصب پلاک ۳۰ هزار تومان، عوارض دولتی واریز به حساب خزانه ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

برای صدور گواهینامه هوشمند رانندگی هم ۵۰ هزار تومان تعرفه در نظر گرفته شده است.

تعویق در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار به ازای هر سال ۲۵ هزار تومان، هزینه انگشت‌نگاری اتباع ایرانی ۱۵ هزار تومان، هزینه انگشت‌نگاری اتباع خارجی ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی برای افراد با تحصیلات دکترای تخصصی ۱.۵ میلیون تومان، افراد با تحصیلات دکترای حرفه‌ای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، افرادی با تحصیلات کارشناسی و افراد با تحصیلات فوق‌دیپلم ۵۰۰ هزار تومان، افراد با تحصیلات دیپلم ۲۵۰ هزار تومان، افراد با تحصیلات زیر دیپلم ۲۰۰ هزار تومان، مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور ۲۰ میلیون تومان، مددجویان کمیته امام خمینی و سازمان بهزیستی ۳۰ هزار تومان، کارت معافیت‌های پزشکی ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در بخش درآمد حاصل از خدمات انتظامی برای معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره سربازی برای اول‌بار ۲۵ هزار تومان، معاینات پزشکی مشمولان معافیت برای نوبت‌های بعدی ۳۰ هزار تومان، معاینات پزشکی متقاضیان معافیت سربازی شورای عالی پزشکی ۳۰ هزار تومان، صدور پروانه گذر مرزی حداقل ۵۰ هزار تومان، صدور پروانه گذر مرزی حداکثر ۱۰۰ هزار تومان، صدور و تعویض دفترچه کنترل سرعت ۴۰ هزار تومان و درآمد حاصل از هوشمندسازی کارت وسایل نقلیه برای هر کارت ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

برای صدور، تعویض و تبدیل کارت پایان خدمت و معافیت معمولی به کارت هوشمند ۵۰ هزار تومان و درآمد حاصل از جرائم و مجازات ورود و اقامت غیر مجاز اتباع خارجی برای هر نفر روزانه ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

در بخش کارت ملی هوشمند برای اولین‌بار ۶۰ هزار تومان، صدور کارت هوشمند ناشی از فقدان نوبت اول ۷۲ هزار تومان، نوبت دوم ۱۲۰ هزار تومان و نوبت سوم و پس از آن ۱۸۰ هزار تومان، تعویض کارت هوشنمد ناشی از تغییرات مشخصات سجلی و یا خرابی ۵۰ هزار تومان و برای فعال‌سازی امضای الکترونیک ۴۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. برای خدمات ثبت ولادت و صدور شناسنامه در مهلت قانونی به همراه صدور شناسنامه ۴۰ هزار تومان و ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی تا سه ماه به همراه صدور شناسنامه ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 0
    عوارض هوای پاک هم اعلام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس