.

مشاور معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا گفت: محمد بن سلمان آماده عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، رئیس هیات یهودی آمریکایی که به عربستان سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود افزود: موضوع فلسطین برای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اهمیتی ندارد.

جان هانا مشاور دیک چنی اضافه کرد: در سفر ماه نوامبر با ولیعهد عربستان، وزیر دفاع، وزیر خارجه، فرماندهان نیروی دریایی و هوایی و مسئولان توسعه صنایع نظامی وزارت دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کردیم.

وی گفت: به نتایجی دست یافتم که خیلی فراتر از تصورم بود به طوری که در این سفر دریافتم که رهبران سیاسی و امنیتی بلند پایه عربستان تصمیم خود را برای آشتی با اسرائیل و عادی سازی روابط گرفته اند.

هانا بیان کرد: مشکل عربستان برای عادی سازی با اسرائیل در اسرائیل و یا مخالفت تشکیلات خودگردان نیست بلکه روابط آسیب دیده ریاض و واشنگتن است.

رئیس هیات یهودی آمریکایی دیدار کننده با مسئولان سعودی گفت: سفر تابستان گذشته بایدن به عربستان، اقدامی صحیح ولی ناکافی بود.

هانا افزود: ما چنین دریافتیم که مشکل اصلی از دیدگاه عربستان نه اسرائیل و نه موضوع فلسطین است بلکه نداشتن اطمینان به اوضاع کنونی در روابط راهبردی با آمریکا است.

وی اضافه کرد: سعودی ها براین باورند که پیش از عادی سازی روابط با اسرائیل که خود آن ها نیز خواهان آن هستند به اطمینان بیشتری نیاز دارند که روابط آن ها با آمریکا یک رابطه راهبردی طبیعی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    2 0
    مبارک باشه !
  • خداپرست IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    تاحالا می‌گفتند سیاست پدر و مادر ندارد تازه متوجه می‌شویم که سیاست اصلا ذات ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس