کاظم جلالی

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در یک مصاحبه با رسانه روس اعلام کرد که همکاری نظامی دو کشور به صورت سازنده ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، سفیر تهران در مسکو با روزنامه روسی «ایزوستیا» مصاحبه کرده و در آن به سوالاتی درباره روابط نظامی تهران و مسکو و موضع ایران در قبال مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها پاسخ داده است.

منابع رسانه‌ای در روسیه شامل خبرگزاری «تاس»، روز پنجشنبه (امروز) مصاحبه کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با «ایزوستیا» را منتشر کردند.

طبق این گزارش‌ها، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که همکاری ایران و روسیه در حوزه نظامی به صورت پایدار و سازنده در چارچوب منافع مشترک تقویت می‌یابد.

کاظم جلالی تصریح کرد: «تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع مشترک در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های نظامی از مدت‌ها پیش توسعه یافته و به شکل سازنده، پایدار و به طبع صلح‌آمیز پیش می‌رود. هر دو طرف به روابط گسترده‌تر در چارچوب جهانی قواعد شناخته شده بین‌المللی علاقه‌مند هستند».

وی در پاسخ به سوالی درباره اتهام‌زنی‌های اوکراینی و حامیان غربی آن به ایران مبنی بر تامین پهپاد برای روسیه جهت استفاده در جنگ، تاکید کرد که موضع تهران بارها از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اعلام شده است. وی افزود: «یک گروه از متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست‌های ویژه‌ای در این خصوص برگزار کردند».

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که تهران از کی‌یف و مسکو می‌خواهد برای پایان دادن به درگیری‌ها وارد گفت‌وگو شوند. به گفته جلالی، ایران بیش از یک بار آمادگی خود را برای کمک به چنین گفت‌وگوهایی به عنوان میانجی اعلام کرده است.

دیپبمات ارشد ایرانی مستقر در مسکو البته این موضوع را هم تاکید کرد که بحران اوکراین ریشه «در سیاست‌های تحریک آمیز ناتو و غرب» دارد.

کاظم جلالی افزود: «البته ما (درگیری نظامی) را راهی برای دستیابی به توافق نمی‌دانیم. برقراری آتش‌بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک، ضرورت دارد».

مقام‌های تهران و مسکو پیش از این بارها اتهام‌زنی‌های اوکراین و حامیان غربی آن را درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه رد کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم این موضوع را «اخبار جعلی» خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای ساخت داخل استفاده می کند.

کاظم جلالی در بخش دیگری از مصاحبه به سوال روزنامه ایزوستیا درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های غیرقانونی ایران پاسخ داد.

وی با بیان آمادگی ایران برای حصول توافق در مذاکرات وین، روی مواضع غیرقانونی آمریکایی‌ها و فقدان اراده سیاسی واشنگتن دست گذاشت.

جلالی گفت: «ایران همواره بر آمادگی خود برای یک توافق خوب و باثبات تاکید کرده است. اگر ایالات متحده با نشان دادن اراده سیاسی قوی، به منافع ملی خود و سایر طرف‌های برجام توجه کند و به سرعت از خود انعطاف نشان دهد، در مورد توافق به شرایط پایدار دست خواهیم یافت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 21
    بیشتر شامل هزینه جنگ اوکراین میشه .جنگ اوکراین دست گل ایرانه برای همین تمام هزینه هاش رو باید تقبل کنه
    • امیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      5 0
      پاسخ پیام 12:3 ؛ چه قدر فکر کردی به این کشف مهم رسیدی!!؟
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      3 0
      همون ساعت اولی که روسیه به اروپا حمله کرد . این حمله برای هیچ کس توحیه نداشت و قابل پیشبینی نبود . پس ینی عامل دیگه ای محرکش بوده ، کی از ایران پدرکشته تر نسبت به غرب و اروپا میشناسید ؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 5
    روزشمار سقوط پوتین : ۳۸ روز
    • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      3 0
      فقط میتونم بهت بگم خیلی اسکلی.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      4 0
      مثل اون ۶ ماه ۶ ماهایی که می گفتین 😂
    • فرزند ایران IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      1 0
      روز شمار فهمیدن حقیقت ۳۸ روز!!
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 1
      روسیه اگر در این ۳۸ روز کیف رو یا اشعال یا تسلیم نکنه ، تا هزار سال دیگه هم که جنگ طول بکشه ، پیروز نمیشه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      خود پوتین و روسبه گرا داده بود که این زمستان سخت ، اروپا تسلیم میشه . فقط یک قانون برهان خلف استفاده کردم ،کلاس اول راهنمایی قدیم 😅 . البته نمره ریاصی ۲۰ .
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      شکست روسیه که قطعیه ، نیاز به فکر کردن نداره ، فقط مدت و میزان هزینه ای که طرفین میدن معلوم نیست . مثل جنگ اول و دوم جهانی که اروپا در نیمه دوم جنگ ، پیروزی خودش رو به حریف تحمیل کرد
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن و یا ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      شما که از خودشونی به اون کامنتهای بالایی بگو که روسیه کمتر از دو ماه فرصت داره ، حرف ما معترصین رو که قبول نمیکنن .😅
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    2 0
    انتظار می رفت روسیه؛ 1- باند فرودگاه های اوکراین را نابود کند و امکان پرواز جنگنده های اوکراینی را از بین ببرد. 2- مبادی ورودی اروپا به اوکراین را منهدم کند تا از ورود تجهیزات نظامی به اوکراین جلوگیری کند. 3- انبارهای سوخت و مهمات اوکراین را از بین ببرد. 4- آسمان اوکراین را در اختیار بگیرد.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 1
      مگه زدن فرودگاه و جاده ها الکیه ؟ اونوقت اتحاد کشورهای دنیا از طرف سازمان ملل بسیج میشدن و پوتین رو تو گونی مینشوندن پشت میز لاهه
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    اوکراینی ها از 4 پل بر روی رودخانه عظیم دنیپر استفاده می کند جهت حمایت از نیروهایش در شرق اوکراین چرا روسها این پلها را نمی کوبند و نابود نمی کنند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    خوب ایران به 200 هزار پهباد انتحاری و از انواع مهاجر6 و فطرس و سیمرغ و یا شاهد 171 نیاز دارد به مقامات هم برسانید بازدارندگی داشتن 3000 یا ده هزار پهباد نیست جنگ اوکراین نشان داد کمتر از صد هزار پهباد بازدارنده نیست
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      بی مایه فطیره . پولش کی میده ؟ بعدش چی گیرمون‌میاد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس