کد خبر 1454772
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
تمجید رسانه پرتغالی از طارمی و مقایسه با «بنزما» و «هری‌کین»

یک رسانه پرتغالی به تمجید از توانایی های مهدی طارمی مهاجم ایرانی باشگاه پورتو پرداخت و تاکرد کرد که موفقیت تیم برای طارمی نسبت به موفقیت فردی در اولویت قرار دارد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پورتو در آخرین دیدار خود با نتیجه ۴ بر صفر تیم آروکا را شکست داد؛ دیداری که مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو گلزنی نکرد اما با ثبت دو پاس گل، بار دیگر توانایی‌های خود را در گل‌سازی به رخ همه کشید.

وبسایت maisfutebol با قلم «سوفیا اولیویرا» بعد از درخشش طارمی در این مسابقه، به تمجید از توانایی‌های مهاجم ایرانی پرداخت و نوشت: «مهدی طارمی بهترین مهاجم و یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال است. پاس‌های درخشان او شما را به این سئوال سوق می‌دهد که آیا با یک مهاجم روبرو هستید یا یک هافبک. و منِ ساده لوح، فکر می‌کردم که کریم بنزما و هری کین قبلاً در بالاترین سطح به ما نشان داده بودند که مهاجمان نیز می‌توانند خلاق باشند، که علاوه بر گلزنی، در سایر لحظات بازی نیز تعیین کننده باشند. امروز، طارمی در باشگاه پورتو در تلاش است تا جدایی بازیکنانی چون ویتینیا، فابیو ویرا یا لوئیس دیاز را پنهان کند. نه به این دلیل که او از نظر مشخصات بازی به آنها نزدیک است، بلکه به دلیل ظرفیتی که دارد. هر کسی که در مناطق نزدیک به این بازیکن ایرانی حضور داشته باشد؛ گالنو، اوانیلسون، تونی مارتینز یا گابریل ورون می‌تواند با پاس‌های طارمی با دروازه بان حریف روبرو شود (در موقعیت خوب گلزنی قرار بگیرد).

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «طارمی در سن ۳۰ سالگی یک بازیکن تمام عیار است، با چنان هوش تاکتیکی بالایی که به خوبی می‌داند چگونه در عرصه‌های مختلف زمین و در زمینه‌های متعددی که یک بازی فوتبال ارائه می‌دهد، چه در بخش تهاجمی چه بخش دفاعی، تفاوت ایجاد کند. این ویژگی طیف وسیعی از کارایی در وظایف دفاعی را در بر می‌گیرد… طارمی جایگاه یک بازیکن تیمی را دارد، زیرا موفقیت جمعی را بیشتر از موفقیت فردی در اولویت قرار می‌دهد.»

اولیویرا در ادامه گزارش خود از طارمی به حرکات مهاجم ایران در فضاهای مختلف، توانایی گلزنی و پاس گل او پرداخته و آن را مرتبط با یکی از داستان‌های قدیمی پرتغال کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس