کد خبر 1454883
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
..

مقامات آمریکایی اعلام کردند وقوع رعد و برق و طوفان در ایالات آلاباما باعث کشته شدن هشت نفر و همچنین خسارت به خانه ها و درختان شده است و  انتظار می رود تعداد تلفات افزایش یابد.

به گزارش مشرق، ارنی باگت، مدیر اداره اورژانس آلاباما به خبرنگاران گفت: در روز جمعه هفت مورد مرگ در شهر اوتاگا ایالت آلاباما گزارش شده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، باستر باربر پزشکی قانونی این شهر نیز گفت که تعداد تلفات افزایش خواهد یافت . طوفان روز پنجشنبه خسارات گسترده ای به بار آورد و پشت بام ها را تخریب و آوار را به مناطق مختلف پرتاب کرد.

لیسی پرو، پزشکی قانونی شهر باتس نیز اظهار کرد: در جورجیا، یک درخت بر روی یک خودرو سقوط کرد که باعث مرگ یک کودک ۵ ساله شد و یک بزرگسال دیگر که در این خودرو حضور داشت به شدت مجروح شد.

سازمان هواشناسی آمریکا تایید کرد که حداقل پنج گردباد روز پنجشنبه در منطقه مرکزی آلاباما به وقوع پیوسته است.

بر اساس یک گزارش دولت آمریکا، وقوع طوفان های بزرگ، آتش سوزی های جنگلی، گردبادها، خشکسالی و طوفان شدید زمستانی در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.

اداره ملی اقیانوس و آب و هوای آمریکا به تازگی اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۲۲، ۱۸ فاجعه اقلیمی با خسارت چند میلیارد دلاری را تجربه کرده، و طوفان ایان با حدود ۱۲۳ میلیارد دلار خسارت، بیشترین صدمه را به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

در این گزارش آمده است: افزایش تعداد رویدادهای شدید اقلیمی نشان دهنده عادی شدن این وقایع است.

اداره ملی اقیانوس و آب و هوای آمریکا افزود سال ۲۰۲۲ از نظر میزان خسارت بالا در آمریکا در جایگاه سوم است و سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۷ به ترتیب در جایگاه های اول و دوم از این نظر قرار دارند اما پس از برآورد کامل خسارت ناشی از طوفان شدید زمستانی، مجموع خسارت شرایط اقلیمی آمریکا در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

این رویدادها منجر به کشته شدن مستقیم و غیر مستقیم حداقل ۴۷۴ نفر در آمریکا در سال ۲۰۲۲ شده است.

اداره ملی اقیانوس و آب و هوای آمریکا می گوید: تعداد و خسارت های بلایای آب و هوایی به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش اسکان در مناطق آسیب پذیر مانند سواحل و دشت های سیلابی رودخانه ها در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    ی خبر ساده کنسل شدن پرواز یا توقف پرواز و با هزار ویدیوی احساسی پخش میکنند و از اسرائیل به فارسی و العربیه و رادیو ارمنستان همه خبر می ذارن ولی خبر ۸۰ اعدام اربابشون ال سعود در یک روز خبر کشتن کودکان و خبرنگاران معروف توسط اسرائیل و تیراندازی در مدارس آمریکا رو با ی تیتر ساده سر و ته هم میارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس