کد خبر 1454976
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
«آتش» سازمان لیگ فوتبال به جان پرسپولیس/ درآمد میلیاردی کجا رفت؟

سازمان لیگ فوتبال ایران که در سالهای اخیر همواره از شفاف سازی در مورد درآمدهای ناشی از تبلیغات محیطی طفره رفته است، این بار درآمدهای باشگاه پرسپولیس از لیگ بیست و دوم را نامشخص رها کرده است.

به گزارش مشرق، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین نشست خبری خود با اهالی رسانه پرده از تخلفی بزرگ از سوی سازمان لیگ فوتبال در بحث حق تبلیغات محیطی فوتبال برداشت.

طبق اعلام درویش تبلیغات محیطی بازی‌های این تیم که در ورزشگاه آزادی به میزبانی سرخپوشان انجام می‌شود در اختیار سازمان لیگ فوتبال قرار گرفته اما تغییر و تحولات مدیریتی توافق طرفین را تحت تأثیر خود قرار داد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای شفاف سازی در این امر گفت: بیشتر از ۱۰ جلسه با سازمان لیگ داشتیم که در برخی نقطه نظرات اختلاف داشتیم و هنوز هم حل نشده است. قرار است شنبه یا یکشنبه این موضوع را نهایی کنیم. برای تبلیغاتی که برای خودمان است با آنها توافق می‌کنیم که پولی بدهیم تا اجازه بدهند از هزار ثانیه‌مان استفاده کنیم، بعد باید حساب کتاب کنیم تا ببینیم از ۸ بازی که در فصل جاری میزبان بودیم، چقدر حق باشگاه است. باید تفاهم کنیم چقدر از این پول برای ما است. قبلا تفاهم کرده بودیم هر بازی ۳ میلیارد به سازمان لیگ بدهیم. امسال مبلغ دیگری اعلام کردند گفتیم زیاد است. مقداری از فضای تبلیغاتی که متعلق به ما بود را خودشان فروختند. به همین خاطر قرار شد قراردادی ببندیم تا ۷۰ درصد ما را بدهند.

بیشتر بخوانید:

اگر مشکلات را می‌دانستم جرات آمدن به پرسپولیس را نداشتم

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا توافق قبلی اجرایی نشد تصریح کرد: تغییر مدیریت در سازمان لیگ رخ داد. توافق در دوره آقای درودگر که مسئول بازاریابی بود، رخ داد. من هم توافق را امضا کردم اما وقتی قرار شد درودگر امضا کند تغییراتی رقم خورد که آقایان بعدی دیگر زیر بار نرفتند.

«آتش» سازمان لیگ فوتبال به جان پرسپولیس/ درآمد میلیاردی کجا رفت؟

مدیرعامل پرسپولیس در حالی این موضوع را بیان کرد که طبق اساسنامه شرکت‌های حقوقی و حتی مردم نهاد تمام امضاها حالت حقوقی دارد و با جدایی شخصیت حقیقی هیچ اتفاق دیگری رقم نمی‌خورد و آن سازمان موظف است به تعهدات خود عمل کند.

از سوی دیگر بر اساس آئین نامه‌های مربوط به تبلیغات محیطی قرار بود صرفا ۳۰ درصد از حق پخش این موضوع در اختیار سازمان لیگ قرار دهد اما آنها در اقدام عجب دیگری حقوق بیشتری را برای خود در نظر گرفتند.

درویش ادامه داد: هنوز هیچ پولی در فصل جاری بابت میزبانی از این مسیر درآمدزایی از سازمان لیگ نگرفتیم. با درودگر قرار شد تبلیغاتی که سهم خودمان است را به سازمان لیگ بفروشیم. فقط هزار ثانیه‌اش برای ما باشد و مابقی را پولش را بگیریم. با درودگر توافق ضمنی کردیم، که ۴۴۰۰ ثانیه برای آنها باشد. تقریبا توافق نهایی شده بود که درودگر بود. افراد جدید سازمان لیگ گفتند آن قرارداد عملیاتی نشده چون کسی امضا نکرده است، گفتیم حالا بیایید پول ما را بابت ثانیه‌هایی که حقمان بوده است اما فروختید بدهید که چالش داریم. آنها دو سه هزار ثانیه‌اش را فروختند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: از این جهت ما گفتیم وقتی می‌گویید ۳۰ درصد برای ما است، سازمان لیگ باید مبلغ برای ما تعیین کند. مثل اینکه برای استقلال ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای هر بازی باید پرداخت می‌شد، ما هم گفتیم وقتی ۳۰ درصد را به ما فروخته‌اید مبلغش می‌شود ۱۶۲۰ میلیارد و مابقی پول اگر بیشتر فروختید سهم پرسپولیس می‌شود.

«آتش» سازمان لیگ فوتبال به جان پرسپولیس/ درآمد میلیاردی کجا رفت؟

ابهامات مالی صورت گرفته در حق پخش تبلیغات محیطی در حالی عیان می‌شود که سازمان لیگ همچون سالیان گذشته هیچ گونه شفاف سازی در این زمینه‌ها نمی‌کند تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بی شک باشگاه پرسپولیس بابت اجاره ورزشگاه آزادی و همچنین استفاده از تجهیزات ورزشگاه مکلف به پرداخت پول است اما اینکه هیچ یک از عدد و رقم‌های مربوط به تبلیغات محیطی به بیرون درز نکرده است یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که سازمان لیگ باید پاسخگو باشد.

میلیاردها تومانی که باید به پرسپولیس و احتمالا سایر تیم‌ها برسد تا بخشی از مشکلات مالی باشگاه‌ها حل شود اما در روزگاری که خبری از حق پخش تلویزیونی نیست و تماشاگران نیز نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند آب باریکه درآمدزایی باشگاهی نظیر پرسپولیس اینگونه تضییع می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس