کد خبر 1455046
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
یک نظامی ارتش ترکیه در سوریه کشته شد

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک نظامی ارتش این کشور در حمله شبه‌نظامیان کُرد سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد که یک نظامی ارتش این کشور در حمله شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (PYG) کشته شده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، طبق این اطلاعیه، این نظامی ترکیه روز گذشته (جمعه) در پی حمله شبه‌نظامیان کُرد به یک پایگاه نظامی ترکیه در منطقه عملیاتی «سپر فرات» به شدت زخمی شده بود که امروز در بیمارستان جان داد. یک نظامی دیگر نیز زخمی شده است.

وبگاه کردی اورینت، نیز نوشت که عناصر کرد پایگاه نظامی ترکیه در روستای «حزوان» در حومه شهر الباب در استان حلب را هدف قرار داده بودند و امروز نیز ارتش ترکیه در پاسخ به آن با گلوله‌های توپخانه به مواضع کردها را در روستاها و تپه‌های منطقه الباب حمله کرد.

علاوه بر آن توپخانه ارتش ترکیه مواضع کردها را در حومه شهر اعزاز تا شرق جرابلس، شهر تل رفعت، روستای الشیخ عیسی، شهرک «دیر جمال» و کوههای «زور مغار» و «الشیوخ» در شرق جرابلس را گلوله باران کرد.

این حملات و زد و خوردها در شرایطی است که ترکیه به دنبال حل و فصل بحران سوریه و بهبود روابط با دولت دمشق است و پس از دیدار وزرای دفاع دو کشور در مسکو، انتظار می‌رود دیداری نیز در سطح وزرای خارجه برگزار شود. همزمان رسانه‌ها از دیدار اردوغان و بشار اسد در ماههای پیش رو خبر می‌دهند.

وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در سخنانی گفته بود که ترکیه به دنبال اشغال خاک سوریه نیست و صرفا به دنبال تأمین امنیت خود و مبارزه با «تروریسم» است و پس از انجام مأموریت خود، مناطق شمال سوریه را به سوری‌ها واگذار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس