کد خبر 1455128
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
دلیل جلسه تاج با مدیران استقلال و پرسپولیس مشخص شد

رئیس فدراسیون فوتبال، فردا یکشنبه در جلسه‌ای با مدیران استقلال و پرسپولیس گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، زمان استفاده از کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران تبدیل به یک معما شده و با وجود وعده‌های مختلف مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال همچنان خبری از راه‌اندازی این سیستم در لیگ برتر نیست. مهدی تاج در تازه‌ترین وعده عنوان کرده است که تا آخر نیم فصل دوم قرار است تجهیزات VAR در استادیوم ها نصب شود.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران هم امروز خبر داد که در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، رقابت‌های فصل آینده با VAR برگزار می‌شود، تکنولوژی‌ای که عدم استفاده از آن در لیگ ایران، علاوه بر مشکلاتی که برای تیم‌ها به وجود آورده است، سبب شده تا داوران بین‌المللی فوتبال ایران فرصت رقابت در مسابقات بین‌المللی را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید:

تاج: در معرض خطر حذف داوران ایرانی هستیم

البته به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال، راه اندازی این سیستم بر عهده باشگاه‌هاست و تاج تائید کرده است که در حال حاضر ۸ باشگاه توانایی راه‌اندازی این تکنولوژی را در فاز نخست دارند.

اوایل دی ماه تاج در این رابطه گفت: هزینه راه‌اندازی کمک داور ویدیویی زیاد نیست و خود باشگاه‌ها باید با این شرکت قرارداد امضا کنند و خودشان راه‌اندازی آن را به عهده بگیرند. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، مس کرمان، گل‌گهرسیرجان، ذوب‌آهن اصفهان، نفت آبادان، تراکتور تبریز توانایی راه‌اندازی این تکنولوژی در فاز اول را دارند.

در حالی فدراسیون فوتبال هزینه راه‌اندازی سیستم کمک داور ویدئویی را به گردن باشگاه‌ها انداخته است، که گفته می‌شود مسئولان باشگاه‌ها نسبت به این مسئله گلایه کرده‌اند. به خصوص که با توجه به شرایط سخت اقتصادی، این تیم‌ها در تامین هزینه‌های جاری‌شان هم مانده‌اند.

با وجود این گلایه‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال جلساتی مختلفی با مدیران باشگاه و ورزشگاه‌ها برگزار کرده است و به گفته تاج قرار است او فردا در جلسه‌ای مهم با مدیران استقلال و پرسپولیس درباره راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی رایزنی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس