کد خبر 1455169
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
انگلیس دادستان کل کشور را تحریم کرد

وزیر خارجه انگلیس در توییتی اعلام کرد این کشور دادستان کل ایران را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در تداوم اظهارات مداخله‌جویانه علیه ایران در توییتی اعلام کرد این کشور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» دادستان کل ایران را تحریم کرده است.

وی ادعا کرد: تحریم جدید انگلیس، «نشان دهنده انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری است.» دادستان کل، هسته اصلی استفاده ایران از مجازات اعدام است و ما رژیم را مسئول نقض وحشتناک حقوق بشر می‌دانیم. کلورلی پیش در توئیتی مدعی شده بود که اعدام اکبری به عنوان تبعه انگلیسی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه اعلام کرد: علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ یک میلیون و ۸۰۵‌هزار یورو، ۲۶۵ هزار پوند انگلیس و ۵۰ هزار دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI ۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    کوه، موش زایید. 😂😂😂
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    انگلیس غلط کرد. انگلیس اگر راست میگه و طرفدارِ منافعِ مردم ایران است، آقازاده هایی را که در کشورش هستند از انگلیس بیندازه بیرون.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    جهنّم.
  • محمود IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    ای دل غافل! حالا دادستان نمی تواند برای عید و خریدهای سالش برود انگلستان. این کشورهای اروپایی تو این چند ماه اخیر از یک جای بد ضربه حیثیتی خوردند که این طوری دارند می سوزند و تلافی می کنند. شاید یکی از آن ضربه ها همکاری دفاعی ایران و روسیه، و دومی آنها همکاری شانگهای باشد. سومی هم انقلاب جنسی آنها در ایران بود که در نطفه خفه شد.
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      چین و کشورهای شانگهای
  • ایرانیم و همیشه برای ایران IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    این کشورهای استعمارگر شرق و غرب فوق العاده پررو و بی نزاکت هستند. من اگه بجای مسئولین سالم مملکت باشم مقابله به مثل کرده و شخصیت های حقیقی و حقوقی سیاسی و کلیدی اونا رو هم تحریم و تحت پیگرد قانونی و قضائی قرار می دم. اونا باید ضمن عذرخواهی به خاطر جاسوسی و ترور شخصیت های ما، غرامت پرداخت کنند. و اما روباه پیر!!! ملت ما هنوز هولوکاست ایرانی (قحطی کذایی و مرگ بیش از 9 میلیون از هموطنان مون) در جنگ جهانی اول رو که (بنا به گفته مقامات خودتون) با مشارکت مستقیم سردمداران وقت کشور شما رخ داده فراموش نکردند. در پایان باید بگم: باید حقوقدانان و دیپلمات های دلسوز، مطلع، متعهد و متخصص کشورمون این مسئله (هولوکاست ایرانی، ترور شخصیت ها و...) رو در مجامع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه و... مطرح و تا محکومیت آن توسط مجامع، نهادهای حقوق بشری و دیوان لاهه تا حصول نتیجه مطلوب نهایی پی گیری کنند. ضمناً دولت خبیث انگلیس به خاطر این عمل کثیف و غیر انسانی و موارد دیگر، علاوه بر پرداخت غرامت، باید عذرخواهی رسمی کند.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    ای کاش سفارت انگلیس هم مثل سفارت آمریکا بسته می شد.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    دولت یک کشور که قوه مجریه است در امور قضائی مداخله می کنند. یک شهروند ایرانی، بدون ملاحظات قوانین داخلی ایران، شهروند انگلیس با هدف جاسوسی از ایران عزیزمان او را پاستوریزه انگلیزه کرده اید تا به راحتی جاسوسی کند و اقرار به این عملتان هم می کنید، برید بذارید باد بیاد. گذشت آن دوره ای که با سوء استفاده از مهر میهمان دوستی ایرانیان هر غلطی می کردید. وقاحت را به جایئی رسانده اید که دادستان ایران را تهدید می کنی. هیچ غلطی نمی توانید بکنید. روزگارتان سیاه تر از این هم خواهد شد. شرق (آسیا) بیدار شده است. سیاهی های آتش افروزی های غرب در مشرق زمین زدوده خواهد شد و طومار زندگی سیاهتان را درهم خواهد پیچید.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 0
    سؤال: چرا انگلیس از اعدام یک فرد مذهبی از خانواده شهید با سابقه هفت سال جبهه!!!! تا این حد برآشفته شده؟؟!!!! چرا در قضیه ترور ناجوانمردانه ژنرال سلیمانی خفقان گرفته بود!!! ؟؟؟ این سؤالات را باید جناب شمخانی رئیس شورای امنیت!!!!! ملی پاسخ دهد!!! بالأخره ایشان مسئول امنیت کشور است!!
  • عباس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    اعدام علیرضا اکبری، جاسوس انگلیس خبیث، بدجوری رژیم تروریست و وحشی انگلیس را سوزانده است و عصبابیش کرده. دست مریزاد بر حماسه آفرینان وزارت اطلاعات و قوه قضایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس