حدادعادل

مراسم پایانی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد که با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران کشورمان شامگاه شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش مشرق، دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم پایانی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد که با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران کشورمان شامگاه شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ در تالار وحدت برگزار شد، طی سخنانی در خصوص جایگاه جلال گفت: من سعی‌ام در ایجاز است. اول یاد جلال را گرامی می‌دارم و هرچه در معرفی و بزرگداشت او بکوشیم، جا دارد. اهمیت جلال را از نسل ما باید پرسید، وقتی غربزدگی در سال ۴۱ منتشر شد، من در آستانه ورود به دانشگاه بودم و این کتاب به ما مصونیت بخشید و به من جهت داد. من اعتراف می‌کنم که یکی از افرادی که در زندگی من جهت‌ده بوده، جلال بوده است.

وی اضافه کرد: خوشحالم که او به نماد نویسندگی در دوران پس از انقلاب تبدیل شده است، اما خوشحالی خودم را از پدید آمدن این همه کتاب خواندنی ادبی نمی‌توانم پنهان کنم؛ چرا که باز می‌گردم به ۵۰ سال پیش؛ چرا که در به در به دنبال کتاب داستانی می‌گشتیم و پیدا نمی‌کردیم. در عالم دینی، ادبیات به سبک امروز بدیع است، که این هم به برکت انقلاب است تا نویسندگان با قلمی فکر خود را منتقل می‌کنند. باید قدر این نهال برومند را دانست و آن‌ را تقویت کرد تا به یک درخت تنومند و سایه افکن تبدیل شود و امروز با توجه به تعطیلی ادارات در خانه ماندم و کتاب «پائیز آمد» را خواندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    قیمت کتاب خیلی گران است بیچاره دانشجوها هر ترم باید ۵۰۰هزار تومان کتاب بخرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس