بایدن در محاصره جمهوری‌خواهان؛ «FBI کِی به کاخ سفید یورش می‌برد؟»

به‌دنبال انتشار خبر کشف چند صفحه جدید از اسناد طبقه‌بندی‌شده در منزل شخصی رئیس جمهور آمریکا، جمهوری‌خواهان خواستار یورش اف‌بی‌آی به منزل وی شدند!

به گزارش مشرق، پس از انتشار اخباری تازه از کشف پنج سند طبقه‌بندی‌شده جدید در منزل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واقع در ویلمینگتون در ایالت دلاوِر، جمهوری‌خواهان از آنچه «سیاست دوگانه» خواندند به خشم آمده و این سوال را مطرح کردند که پلیس فدرال آمریکا چرا هنوز به منزل بایدن یورش نبرده است؟ درست مشابه کاری که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور کردند!

آنها همچنین با انتقاد شدید از بایدن، وزارت دادگستری دولت او را یک «کلاف فاسد» توصیف کردند. لورن بوبِرت، نماینده جمهوری‌خواه کنگره در توییتر ادامه داد و نوشت که مجموعه جدید اسناد حساس پس از آن کشف شد که کارن ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که «تفتیش خانه بایدن تمام شده است!»

وی نوشت: «به نظر می‌رسد که آنها اسناد را از یک گنجه چوبی در ویلمینگتون بیرون کشیده‌اند. هنوز خبری از یورش اف‌بی‌آی نیست...»

سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه تگزاس هم در توییتی مشابه پرسید که «یورش کامل اف‌بی‌آی کِی اتفاق می‌افتد؟»

تام فیتون، رئیس گروه عام‌المنفعه «دیده‌بان قضایی» که درباره فساد دولتی تحقیق می‌کند، در توییتر نوشت که شورای کاخ سفید به همراه مقامات وزارت دادگستری آمریکا برای جستجوی اسناد طبقه‌بندی‌شده به منزل بایدن در دلاور سفر کرده بود اما بعد از انتصاب شورای ویژه! وی در ادامه وزارت دادگستری دولت بایدن را یک «کلاف فاسد» نامید.

یک خبرنگار آمریکایی به نام مولی هِمینگوی نیز در فضای مجازی توفانی به راه انداخت و نوشت که اف‌بی‌آی مشتاقانه به امارت ترامپ موسوم به «مار-ئه-لاگو» یورش برد و این در حالی بود که حتی متوجه هم نشده بود که بایدن در دوران خدمت به عنوان معاون رئیس جمهور، «اسناد طبقه‌بندی‌شده را مکیده بود!»

جو بایدن که با برملا شدن داستان اسناد طبقه‌بندی‌شده حالا خود را در خطر بازجویی و حتی بازداشت می‌بیند، پس از یورش اف‌بی‌آی به منزل ترامپ، بلافاصله لب به انتقاد تند از رئیس جمهور سابق آمریکا گشوده و گفته بود:چطور چنین چیزی ممکن است؛ چطور یک نفر می‌تواند تا این اندازه سهل‌انگار و وظیفه‌نشناس باشد! و به این فکر کردم که چه نوع اطلاعاتی آنجاست که ممکن است منابع و اصول و متدهای اطلاعاتی را به خطر بیندازد! منظورم اسامی افرادی که به آنها کمک شده و اینجور چیزها...

اف‌بی‌آی در آگوست ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تحقیقات درباره نحوه مدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده، به امارت ترامپ در فلوریدا یورش برد.

و حالا ترامپ که هرگونه تخلف را رد کرده است، در شبکه اجتماعی خود موسوم به « Truth Social» نوشت: اف‌بی‌آی کِی قصد دارد به تمام خانه‌های جو بایدن شاید حتی کاخ سفید، یورش ببرد؟ این اسناد قطعا از حالت طبقه‌بندی خارج نشده بود!

تحولات جاری در بحبوحه کشف مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده از دفتر شخصی بایدن واقع در اندیشکده «مرکز دیپلماسی و تعامل بین‌المللی پِن بایدن» در واشنگتن و همچنین از قفسه بایگانی، کتابخانه شخصی و یک گاراژ مهر و موم‌شده در سکونتگاه بایدن واقع در ویلمینگتون در ایالت دلاور، رخ داده است. این اسناد به دوران فعالیت بایدن به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا مربوط می‌شود.

ریچارد سوبر، مشاور ویژه کاخ سفید دیروز(شنبه) اعلام کرد که وکلای بایدن پنج صفحه سند دیگر با برچسب طبقه‌بندی‌شده پیدا کرده‌اند.

وی درباره این موضوع گفت: از آنجا که دسترسی امنیتی دارم، پنجشنبه به ویلمینگتون رفتم تا اسنادی که مشاور شخصی رئیس جمهور روز چهارشنبه پیدا کرده بود را در اختیار وزارت دادگستری قرار دهم. در حالی که آنها را به مقامات می‌دادم، پنج صفحه جدید با برچسب طبقه‌بندی‌شده پیدا و در مجموع ۶ صفحه شد.

جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو در کنگره آمریکا و رئیس تازه منصوب‌شده کمیته قضایی مجلس نمایندگان، اعلام کرده که شخصا هم مساله «سوءمدیریت» بایدن درباره اسناد طبقه‌بندی‌شده و هم تحقیقات دیوان دادگستری درباره این پروند را بررسی خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس