مسیر والیبال ایران تا المپیک 2024 پاریس

تیم ملی والیبال ایران در صورت حفظ یا ارتقای جایگاه خود در رنکینگ در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ فدراسیون جهانی، شانس بالایی برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ خواهد داشت.

به گزارش مشرق، فدراسیون والیبال ایران، امید زیادی دارد تا در سال ۲۰۲۳ برای نخستین بار با یک سرمربی ایرانی، جواز حضور در المپیک را کسب کند. مسیر المپیک ۲۰۲۴ پاریس با المپیک‌های قبلی کمی تفاوت دارد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی والیبال و مطابق رسم هر دوره، ۱۲ تیم در بخش زنان و ۱۲ تیم در بخش مردان راهی المپیک خواهند شد که تیم‌های ملی زنان و مردان فرانسه به عنوان میزبان، جایگاه تثبیت شده‌ای در پاریس ۲۰۲۴ دارند. ۱۱ تیم باقیمانده در ۲ مرحله مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

در مرحله نخست، ۲۴ تیم برتر رنکینگ FIVB در پایان فصل ۲۰۲۲ (رده بندی فعلی) در قالب ۳ گروه ۸ تیمی با هم رقابت و ۲ تیم برتر هر گروه (۶ تیم) به المپیک راه پیدا می‌کنند.

1742703

در مرحله دوم، ۵ تیم برتر رنکینگ جهانی در پایان مرحله نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ با اولویت زیر،‌ جمع ۱۲ تیمی المپیک را کامل می‌کنند:

۱- تیمی از قاره‌ای که هنوز نماینده‌ای در المپیک ندارد.
۲- تیم‌های برتر جهان که هنوز جواز حضور المپیک را کسب نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم، طبق این ساختار، تیم ملی ایران که در حال حاضر در مکان دهم رده‌بندی جهانی قرار دارد در مسابقات انتخابی حاضر خواهد بود و در صورت حفظ و ارتقای جایگاه خود در رنکینگ در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، شانس بالایی برای صعود به المپیک خواهد داشت.

تنها مشکل ایران در حال حاضر، حضور ژاپن به عنوان تیم هفتم رنکینگ است که احتمال دارد چه در داخل زمین و چه در شرط نخست (تیمی از قاره‌ای که هنوز نماینده‌ای در المپیک ندارد) می‌تواند برای شاگردان عطایی، دردسرساز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 1
    با عطایی به المپیک صعود نخواهیم کرد
  • دوران درخشان والیبال IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    با این شرایط بای بای فرانسه ،،البته المپیک جای برترین هاست نه تیم حال حاضر ایران که حرفی برای گفتن ندارد و مالی نیست ،،وای چند سال پیش چه تیم ملی داشتیم که برزیل در خاک خودش شکست داد و باعث این شدن که رزنده سرمربی برزیل اشکاش جاری شود اما حالا شده زنگ تفریح تیمها الخصوص در مقابل تیم ژاپن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس