کد خبر 1455432
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
رئیس جمهوری کره جنوبی با رئیس امارات دیدار کرد

«یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی که به ابوظبی سفر کرده است امروز (یکشنبه) با رئیس امارات دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، در این دیدار که در کاخ الوطن ابوظبی برگزار شد، «یون سوک یول» و «محمد بن زاید آل نهیان» درباره توسعه همکاری‌ها بین ابوظبی و سئول گفت و گو کردند.

«یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی دیروز (شنبه) در یک سفر رسمی که چند روز بطول می‌انجامد وارد ابوظبی شد و در بدو ورود مورد استقبال «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات قرار گرفت.

پیش از این سفر، «کیم سونگ هان» مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی کره جنوبی در اظهاراتی مطبوعاتی گفته بود که انتخاب امارات به عنوان اولین ایستگاه سفر خارجی یون سوک یول در سال جاری میلادی نشان دهنده قصد قوی رئیس جمهور بر تمرکز بر تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای اقتصادی و گسترش صادرات کره جنوبی است.

مشاور رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته بود که در این سفر به دنبال تقویت همکاری راهبردی با امارات در چهار حوزه اصلی یعنی انرژی هسته‌ای، انرژی، سرمایه‌گذاری و صنایع دفاعی خواهیم بود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز در گزارشی با اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور به امارات به نقل از «کیم یون هی» دبیر اداره امور مطبوعاتی ریاست جمهوری کره جنوبی نوشت که یون سوک یول رئیس جمهور انتظار دارد این سفر که همراه با یک هیات تجاری با حضور حدود ۱۰۰ شرکت انجام می‌شود دستاوردهای بزرگی را برای سئول به همراه داشته باشد.

به نوشته یونهاپ «کیم یون هی» این اظهارات را به هنگام ورود به فرودگاه بین المللی ابوظبی بیان کرد.

به گفته وی، «یون سوک یول» اولین رئیس جمهور کره جنوبی است که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با امارات در سال ۱۹۸۰ به ابوظبی سفر کرده است.

به نوشته یونهاپ پیش بینی می‌شود که در جریان این سفر دو کشور حدود ۳۰ یادداشت تفاهم در بخش انرژی، تسلیحات و سرمایه‌گذاری امضا کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس