دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح برگزار می‌شود

رئیس نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح از برگزاری این رویداد در روزهای نخست بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی رئیس نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه ای نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری نخستین دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: تاریخ ما سرشار از اقدامات و جهاد گسترده ای است که مردم و نیروهای مسلح برای دفاع از انقلاب اسلامی، کشور و مردم انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از چهار دهه است که رزمندگان نیروهای مسلح دوشادوش مردم در عرصه‌های مختلف حماسه و ایثار آفریدند، اما تا چه حد توانستیم ایثار و از جان گذشتگی را تبیین و تشریح کنیم؟ شایسته است که این توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف را به اطلاع مردم و جوانان برسانیم.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی با بیان اینکه توجه به مسئله پرچم، میهن و نشانه‌ها و ارزش‌های دینی و پیشینه خلیج فارس و نقش آفرینی در تامین امنیت اقتصاد دریایی در این جشنواره حائز اهمیت بوده است، افزود: رسانه و هنر یکی از مؤثرترین روش‌های انتقال پیام است و بر همین اساس باید به نحو شایسته از این ابزار استفاده کنیم و اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم.

سخنگوی ارتش با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در مقابله با دشمن و خدمت به مردم، بیان کرد: بر همین اساس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در نیروهای مسلح طرح برگزاری جشنواره فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح را تصویب کرد و این مصوبه به همه نیروهای مسلح ابلاغ شد. بنا شد یک جشنواره مشترک دوسالانه با مشارکت ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شود که مهمترین هدف این جشنواره ارتقا کمیت و کیفیت تولیدات فرهنگی در حوزه رسانه‌ای است.

سرتیپ دوم تقی خانی افزود: نیروهای مسلح سرمایه های اجتماعی و ملی مردم و ایرانند و لازم است نقش آفرینی رزمندگان نیروهای مسلح در مقاطع حساس ۴ دهه گذشته و دستاوردهای این حضور در اقتدار ملی، عزت، سربلندی و استقلال ایران عزیز برای مرم شریفمان تشریح و تبیین شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره تلاش داریم ظرفیت‌های موجود در نیروهای مسلح را بیشتر شناسایی کرده و با تعامل و همکاری مؤثر با رسانه موفقیت بیشتری در معرفی خدمات انجام شده توسط نیروهای مسلح به مردم عزیز و شریف داشته باشیم. همچنین به دنبال آن هستیم تا وضعیت فعلی تولیدات رسانه ای را بررسی و چشم‌انداز پیش رو و نقشه راه آینده را ترسیم کنیم و با تعامل بیشتر با رسانه‌های جمعی از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه ملی حضور مؤثرتری در عرصه فرهنگی و رسانه ای داشته باشیم.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی عنوان کرد: برای نخستین دو سالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آثار متعددی ارسال شده که بخشی از این آثار تولید همسران و خانواده‌های نیروهای مسلح است که جای تقدیر و تشکر دارد.

سخنگوی ارتش گفت: این جشنواره در سه بخش فیلم، ویدئو کلیپ و خبر برگزار می‌شود و ۲۳۲ اثر از مجموع ۹۰۰ اثر انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره رسیده‌اند که در این مرحله توسط داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مرحله نهایی این جشنواره به مدت سه روز از شنبه یکم بهمن آغاز و تا دوشنبه سوم بهمن ادامه خواهد داشت، و در پایان از تولید کنندگان آثار برتر و همچنین تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه در نیروهای مسلح تقدیر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس