کد خبر 1455502
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
دستگیری دو باند سارق زورگیر و خشن در اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، گفت: دو باند سارق زورگیر و خشن در شهرستان اسلامشهر دستگیر و مقادیر زیادی از اموال سرقتی کشف شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی آقا کارخانه فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی سه روز گذشته دو باند سارق زورگیر و خشن که در سطح شهرستان اسلامشهر و شهرهای همجوار اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند، با تلاش مامورین پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، افزود: درپی اعلام و شکایت چند تن از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت اموال از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در نقاط مختلف شهرستان اسلامشهر، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت، که با بررسی اخبار و اطلاعات و مدارک بدست آمده هویت سارقین که از اتباع بیگانه بودند، شناسایی و اقدامات لازم جهت دستگیری آنها انجام شد.

وی با اشاره به تشریح جزئیات پرونده این باند سارقین، بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی مخفیگاه سارقین در یکی از مناطق شهرستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیس نسبت به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده و در ادامه دو نفر مالخر هم که آنها هم از اتباع بیگانه بودند، را معرفی کردند.

کارخانه تاکید کرد: با اعتراف اعضای این باند ۵ نفره سرقت به عنف که با استفاده از سلاح های سرد و ضرب و شتم نگهبان ها و صاحبان کارگاه ها و مراکز تولیدی، کالاها و تجهیزات باارزش و قیمتی را به سرقت می بردند، ۲نفر مالخر اموال سرقتی شناسایی و دستگیر شده و در حال حاضر تحت نظر پلیس شهرستان هستند، که پس از تکمیل پرونده قضایی آنها تحویل مقام قضایی می شوند.

وی افزود: با اعترافات این سارقین تاکنون ۵ دستگاه خودرو، ۱۵۰ تخته فرش، تعدادی لوازم و تجهیزات کارگاهی و لوازم خانگی و مقادیر زیادی وجه نقد و یک فقره چک بانکی و... کشف شده است، اعضای این باند با همدستی دو نفر مالخر اجناس سرقتی را با کمترین قیمت به اتباع و مهاجرین غیرمجاز می‌فروختند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به دستگیری باند دیگری از سارقین به عنف در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، گفت: در پی تماس های متعددی از سوی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در طی سه ماه گذشته مبنی بر فعالیت سارقین زورگیر و خشن در منطقه با اقدامات اطلاعاتی و مامورین نیروی انتظامی بخش چهاردانگه دو نفر سارق که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در نقاط مختلف این شهر اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه، زیورالات و اشیا قیمتی مردم می‌کردند، شناسایی و عملیات دستگیری آنها آغاز شد.

وی تصریح کرد: با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی، دو نفر سارق زورگیر و راکب یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از خیابان های چهاردانگه شناسایی و در کمین مامورین گرفتار و دستگیر شدند که پس از انتقال به مقر انتظامی سارقین در اعترافات خود به بیش از ۵۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقین دستگیر شده از اتباع بیگانه و ساکن در یکی از مناطق اطراف شهرستان اسلامشهر هستند، ادامه داد: این سارقین با بکارگیری یک دستگاه موتورسیکلت در مناطق و محلات خلوت و با استفاده از تاریکی هوا در ساعات ابتدایی شب اقدام به خفت گیری و زورگیری از افراد کرده و تلفن همراه، طلا و جواهر، اشیا قیمتی و پول شهروندان را به سرقت می‌بردند و در مواردی که با مقاومت افراد مواجه می شدند با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب وشتم و مجروح کردن آنها می کردند.

وی افزود: این سارقین پس از سرقت از شهروندان اشیای قیمتی را به قیمت ناچیزی به اتباع بیگانه و غیرمجاز می‌فروختند که تاکنون تعدادی از گوشی های تلفن همراه به همراه چند قبضه سلاح سرد از متهمین کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با هشدار به شهروندان در نحوه استفاده از تلفن همراه در سطح معابر و رعایت نکات ایمنی حفظ اموال شخصی خود، خاطرنشان کرد: از شهروندانی که در طی سه ماه اخیر با این شیوه های سرقت به عنف مورد سرقت و تجاوز قرار گرفته اند، درخواست داریم تا به منظور شناسایی متهم و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر و یا فرماندهی انتظامی بخش چهاردانگه مراجعه و یا مراتب را از طریق
مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس