کد خبر 1455761
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد با افزایش ۳۶ هزار و ۹۷۰واحد همراه شد.

به گزارش مشرق،‌ بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روند رو به رشد به خود گرفته امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۳۶ هزار و ۹۷۰ واحدی در شاخص کل به رقم یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن نیز امروز با افزایش ۱۵ هزار و ۴۹۸ واحد به رقم ۵۲۰ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۴.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۶۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۸۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۲.۲ درصد رشد کردند.

رشد ۳۶هزار و ۹۷۰واحدی شاخص بورس +نقشه

این دو شاخص با معیار هموزن ۳ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۲.۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۳ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۱ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، شستا، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک ملت و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم اوضاع امروز رو به رشد بود و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۴۳۱ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲۱ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۴۰۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱۰.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۲۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز هم عملیات بازار بین شبکه بانکی انجام شد و در طی این عملیات بیش از ۲.۴ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۳۶۱ نوبت معامله و به ارزش بیش از ۲۱۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد وگرنه معاملات سهام در بورس به تعداد ۷.۱ میلیارد سهام در قالب ۳۳۷ هزار معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان بود و اوراق مالی اسلامی به تعداد ۳.۸ میلیون ورقه در قالب ۸۶۴ معامله و به ارزش ۲۹۲ میلیارد تومان سایر اوراق هم به حجم ۸۳۴ میلیون ورقه در قالب بیش از ۳۶ هزار معامله و به ارزش ۱۲۸۵ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

رشد ۳۶هزار و ۹۷۰واحدی شاخص بورس +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 0
    درود بر مدیر و حقوقی دارایکم ... ان شالله مثبت ها یک هفته ادامه دار باشه تا به ناو برسه ... حق سهامدار بعد از سه سال همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس