انتخاب دبیر برای سازمانِ بدون رئیس فوتسال/ ریاست پنهانی «اصولی»؟

اتفاقاتی که در سازمان لیگ فوتسال در حال رخ دادن است گویای این واقعیت است که ریاست پنهانی در این سازمان شکل گرفته و فدراسیون فوتبال هم بنای شفاف‌سازی درباره آن را ندارد.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه گذشته بود که هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال تشکیل جلسه داد.

اتفاق و مصوبه عجیب این نشست، انتصاب احسان کامیانی به عنوان دبیر سازمان لیگ فوتسال بود. این سازمان پس از برکناری آرش جابری طی چند ماه گذشته بدون رئیس اداره شده است.

مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع فوتسال تاکنون رئیس این سازمان را معرفی نکرده و بر اساس گزارش‌ها، محمدرضا غفاری به عنوان نایب رئیس هیات رئیسه سازمان لیگ اداره امور را در اختیار داشته است.

باوجود گذشت دو روز از انتخاب کامیانی، مشخص نیست چرا برای سازمانی که هنوز رئیس آن انتخاب و معرفی نشده، اقدام به انتصاب دبیر شده است.

بیشتر بخوانید:

نامه عجیب مهدی تاج به ۱۶ مدیرعامل

علاوه بر این، حضور کامیانی در این پست مهم و حساس، باتوجه به همزمانی فعالیت او در هیات فوتبال استان تهران کمی عجیب به نظر می‌رسد. کامیانی در حال حاضر و با استناد به سایت هیات فوتبال تهران، به عنوان مسئول واحد مسابقات در این بخش مشغول به کار است. حبیب الله شیرازی رئیس هیات تهران هم شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی نام کامیانی را به زبان آورد.

انتخاب دبیر برای سازمانِ بدون رئیس فوتسال/ ریاست پنهانی «اصولی»؟

صرفنظر از انتخاب سئوال برانگیز کامیانی باتوجه به عملکرد ضعیف او برای شروع مسابقات لیگ دسته اول فوتسال و تعویق در دریافت ورودی چند تیم، حضور همزمان او در پست دبیری سازمان لیگ فوتسال و هیات فوتبال تهران می‌تواند شائبه برانگیز بوده و در آینده اعتراض تیم‌های لیگ برتر، لیگ دسته اول و حتی لیگ دسته دوم را به خاطر تعارض منافع در پی داشته باشد.

از این گذشته نمی‌توان از فعالیت‌های احسان اصولی در سازمان لیگ فوتسال هم چشم پوشید. اصولی که در حال حاضر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال است، چند ماه پیش قرار بود همزمان ریاست سازمان لیگ فوتسال را هم بر عهده بگیرد اما فشار پیشکسوتان و کارشناسان فوتسال باعث شد تا مهدی تاج در صدور حکم برای اصولی کوتاه بیاید.

با این حال دخالتهای احسان اصولی در هفته‌های گذشته در بحث سازمان لیگ فوتسال این سئوال را ایجاد می‌کند که آیا او همزمان با ریاست کمیته فوتسال، رئیس «پنهانی» و «در سایه» سازمان لیگ هم هست؟

اصولی روز نهم دی ماه و در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر راهی اصفهان شد تا بازی دو تیم گیتی پسند و کراپ الوند را از نزدیک تماشا کند. حتی سایت هیات فوتبال استان اصفهان ضمن انعکاس عکس و خبر حضور اصولی در این مسابقه، از او به عنوان سرپرست سازمان لیگ نام برده است!

انتخاب دبیر برای سازمانِ بدون رئیس فوتسال/ ریاست پنهانی «اصولی»؟

این در شرایطی است که کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال در سال‌های اخیر به صورت جداگانه و مستقل فعالیت کرده‌اند و رئیس مشترک نداشته‌اند. حوزه فعالیت‌های کمیته فوتسال در زمینه برنامه ریزی و برگزاری اردوها و تمرینات تیم‌های ملی است و سازمان لیگ وظیفه برنامه ریزی و برگزاری مسابقات و لیگ‌های مختلف را بر عهده دارد.

فوتسال از جمله ورزش‌هایی است که فدراسیون فوتبال ایران همواره خود را شریک افتخارات و عناوین و قهرمانی‌هایش می‌داند اما هنگام تصمیم گیری و اجرای سیاست‌ها و انتصاب روسای مختلف، گاهی چنان غیر شفاف و ابهام آمیز عمل می‌کند که گاهی به جز تلاش رسانه‌ها برای رسیدن به واقعیت‌های پشت پرده، چیزی عیان نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس