کد خبر 1456118
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
اوکراین

«اولکسی آرستوویچ» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین که گفته بود احتمال نقش داشتن پدافند این کشور در حمله مرگبار به منطقه مسکونی در «دنیپرو» وجود دارد، از منصب خود استعفا داد.

به گزارش مشرق، جنجال‌ها درباره اقرار خبرساز مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین درباره هدف قرار گرفتن یک منطقه مسکونی در شهر «دنیپرو» باعث شد که او از منصب خود استعفا دهد.

صفحه ویژه «واشنگتن پست» برای تحولات اوکراین از استعفای مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از مقام خودش خبر دادند؛ استعفایی که بعد از یک اعتراف جنجالی انجام شده است.

«اولکسی آرستوویچ» مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی که بعدها جنجال آفرین شد، گفته بود که ممکن است موشک‌های سامانه پدافندی هوایی اوکراین مسئول آسیب مرگبار وارده به یک منزل مسکونی در شهر دنیپرو باشد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها و مقامات اوکراین و غربی، موشک‌های روسیه روز شنبه به بخشهای وسیعی از شهر دنیپرو در اوکراین حمله کردند.

اظهارنظر مشاور زلنسکی درباره دست داشتن احتمالی موشک های پدافند اوکراین در آسیب وارده به ساکنان یک منزل مسکونی در دنیپرو بسیار خبرساز شد و حتی واکنش سخنگوی پکرملین را هم در پی داشت.

به دنبال این واکنش‌ها، اولکسی آرستوویچ با حضور در تلویزیون اوکراین از مردم این کشور عذرخواهی کرد و سپس استعفای خودش را به دلیل ارتکاب «یک اشتباه اساسی» اعلام کرد.

بنا بر گزارش اداره امور اضطراری اوکراین، در حملات اخیر به دنیپرو حداقل ۴۰ نفر کشته شدند که سه نفر از قربانیان کودک هستند و 25 نفر هم مفقود شده‌اند.

به دنبال انتشار خبرها درباره حملات موشکی شدید روسیه به دنیپرو، مقامات اوکراینی روسیه را به انجام حملاتی مرگبار علیه غیرنظامیان متهم کردند اما مسکو این اتهام را رد کرده و گفته که ارتش روسیه تنها اهداف نظامی آشکار و مخفی را هفد قرار می‌دهد.

استعفای مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در شرایطی انجام شده که درگیری‌های این کشور و روسیه از ششم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    4 3
    هنوز نفهمیدین دلقک صهیونیست و ارباب های گاوچرون تروریست همجنس بازش دهنشونو باز کنن ازش دروغ میاد بیرون؟؟!!
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    1 0
    نباید استعفا می داد.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    شاید هم خواسته جلوی جنگ شهرها را بگیرد. خلاصه اعتراف هم نمی کرد شاید بمباران شهرها از سوی هر دو طرف شروع می شد و مردم بیشتری کشته می شدند.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    باید زلسنکی استعفا می داد نه او.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس