رهبری از شورای انقلاب فرهنگی توقع تحول عمیق دارند/شورا مثل یک قرارگاه عمل کند

رئیس جمهور با بیان اینکه شورای‌عالی انقلاب باید چون قرارگاه فرهنگی عمل کند، گفت: رهبری همواره از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت انتصاب دبیر جدید این شورا، جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را جایگاهی بسیار مهم دانست و با خطیر توصیف کردن ماموریت‌های آن، گفت: جایگاه و ماموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عبارت است از هدایت فرهنگی و این بسیار اهمیت دارد.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند، افزود: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، باید در جایگاه قرارگاه فرهنگی ایفای نقش کند.

رئیسی ضمن تشکر از زحمات آقای دکتر عاملی دبیر سابق شورا با اشاره به اعتماد اعضای این شورا به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و تایید مقام معظم رهبری و همچنین سوابق و تجارب علمی و عملی ارزنده عضو و دبیر جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: انتظار می‌رود آقای خسروپناه با همراهی و همکاری سایر اعضای حقیقی و حقوقی شورا بتوانند با حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ایجاد تحول فرهنگی گام واقعی بردارند.

پس از سخنان رئیس جمهور از اعضا درباره انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رای‌گیری شد که با اتفاق آرای اعضا، وی برای مدت ۴ سال به ریاست دبیرخانه شورا منصوب شد.

در ادامه جلسه امروز سیاست تقویت آموزش عالی و پزشکی کشور با محوریت تسریع در فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و کاهش زمان به آن به ۳ ماه مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

بر این اساس تفویض اختیار تام به هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها، در راستای جلوگیری از طولانی شدن این فرآیند و ایجاد سرخوردگی برای داوطلبان عضویت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع پس از بررسی دقیق‌تر در کمیسیون معین، در جلسه بعدی شورا نهایی شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ص IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 4
    امروزه مهمترین بخشهای فرهنگساز درهرجامعه،آموزش وپرورش وصداوسیما اند،که اولی بسیارمهمتراست.ولی درجمهوری اسلامی هردو کاملا رها و روزبروز بدتر شده اند.بهمین دلیل هم هست که در سالهای اخیر-۱۱سال‌اخیر-فرهنگ جامعه باشیب زیادی سقوط کرده است. مدرسه ای که درآن موسیقی اموزش میدهند یا صداوسیمایی که درآن زنان آرایش میکنند....،تبعا جامعه را روبه انحطاط اخلاقی واعتقادی ‌و...میکشاند
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 1
    روشنگری
  • محمودسلمانی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 3
    فرهنگ،مقوله چند وجهی وبسیارپیچیده است؛اماتح وراهبری آن ساده است!سِرِّ فرهنگ اینست:جان انسان خواستارخوبی وروح ماالهی است وپس ازقرنهاتلاش ابلیس درتلبیس وتغییرذات بشرکافیست نگاه به خدا،احساس عمومی شود؛بخش اعظم مسیررامردم خواهندپیمود!نمونه اش انقلاب امام؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس