اسرائیل

با روی کار آمدن دولت نتانیاهو، صهیونیست ها مکررا از وارد شدن اسرائیل به دوره ای بسیار سخت و سرنوشت ساز میگویند، دوره ای که در نگاه آنها میتواند پایان حیات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی باشد.

سرویس جهان مشرق - وب سایت معاریو در رابطه با جنبش جدید در سرزمین های اشغالی برای مهاجرت از اسرائیل نوشت:

یک جنبش جدید در تلاش است تا ده هزار اسرائیلی را جذب کند تا پس از نتایج انتخابات اخیر و روی کار آمدن دولت نتانیاهو، اسرائیل را با آنها ترک کنند. گروه موسوم به "ترک اسرائیل - با هم"، هدف اولیه خود را حدود ده هزار مهاجر اسرائیلی تعیین کرده است. یکی از رهبران این گروه، یانیو گورلیک، در گذشته یکی از فعالان کلیدی اعتراضات علیه نتانیاهو بود و از فعالان اجتماعی برجسته علیه اجبارهای مذهبی یهودی به شمار می‌رود.

یکی دیگر از فعالان مردخای کاهنا، تاجر اسرائیلی-آمریکایی است. وی چند روز پیش در توییتی نوشت: «پس از سال‌ها قاچاق یهودیان از مناطق جنگی در یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین به اسرائیل، تصمیم گرفتم به اسرائیلی‌ها کمک کنم تا از اسرائیل بروند و به آمریکا مهاجرت کنند.»

کاهنا یکی از فعالان گروهی اسرائیلی-آمریکایی ها به حساب می آید که در انتخابات اخیر کنگره جهانی صهیونیسم شرکت کردند و در نهایت آرای کافی برای اعزام یک نماینده به کنگره جهانی صهیونیسم در اسرائیل به دست آمد.

ایجاد کمپین‌های فرار از اسرائیل پس از انتخاب نتانیاهو

وی در سخنانی گفت: «اعضای حزب اسرائیلی-آمریکایی فکر کردند که من کمی افراطی هستم، به آنها گفتم در صورت ادامه بدتر شدن اوضاع در اسرائیل، باید یک جنبش صهیونیستی جایگزین را ارائه کنم. من آرزو ندارم اسرائیل ویران شود،‌ اما اگر نابود شود چه اتفاقی می‌افتد؟». به گفته وی،«اکنون نفرت و اختلافات بزرگی را در میان برادران (اسرائیلی ها) میبینم و از سوی دیگر همچنین ایرانی ها را میبینم که با موشک های نقطه زن اسرائیل را هدف گرفته اند. دو هزار سال پیش، وقتی حکومت یهودیان سقوط کرد، شرایط دقیقاً همینطور بود.»

کاهنا ده‌ها درخواست از اسرائیلی‌ها برای کمک به خروج و مهاجرت از اسرائیل دریافت کرده است که عمدتاً از سوی کسانی است که شرکت‌های فناوری کوچک دارند و می‌خواهند دفاتر خود را به ایالات متحده منتقل کنند.

کاهنا گفت: «من اسرائیلی هایی را در گروه WhatsApp دیدم که در مورد مهاجرت اسرائیلی ها به رومانی یا یونان صحبت می کردند، اما من شخصا فکر می کنم مهاجرت به ایالات متحده برای آنها بسیار آسان تر است. من یک مزرعه بزرگ در نیوجرسی دارم و به اسرائیلی ها پیشنهاد دادم که به آنجا بروند تا مزرعه ام را به کیبوتس ( نوعی شهرک مسکونی) تبدیل کنند.»

وی نوشت: «با روی کار آمدن چنین دولتی در اسرائیل که رویکردهای افراطی دارد، دولت آمریکا باید به هر اسرائیلی که صاحب یک شرکت یا دارای حرفه های مورد علاقه در آمریکا مانند پزشکی و خلبانی است، اجازه دهد به آمریکا مهاجرت کنند». کاهنا معتقد است که قوم یهود هرگز نمی دانستند چگونه کشور خود را اداره کنند و سرنوشت یهودیان این است که در جوامعی دور از اسرائیل (فلسطین اشغالی) زندگی کنند.

ایجاد کمپین‌های فرار از اسرائیل پس از انتخاب نتانیاهو

او گفت: «معبد دوم یهودیان در دو هزار سال قبل به دلیل اختلاف و نفرت، مشابه آنچه که امروز در اسرائیل سال ۲۰۲۲ اتفاق می افتد، ویران شد.»

به گفته او، از میان ده ها اسرائیلی که برای مشاوره به او مراجعه کردند، همه سکولار و غیر مذهبی بودند. یکی از اعضای این گروه دیوید است که گفته است چند هفته گذشته را در ایتالیا گذرانده است. دیوید گفت: «نزدیک به یک ماه است که در ایتالیا هستم، با یک ماشین و آپارتمان اجاره‌ای و زندگی بسیار ارزان‌تر از زندگی در اسرائیل. دیوید توضیح داد که اسرائیل "مالیات غیر ضروری" زیادی دارد، در حالی که "بزرگترین سرقت مالیاتی در جهان، مالیات مسکن است"».

وی افزود که «قیمت سوپرمارکت ها در اسرائیل برای مواد غذایی و مایحتاج اولیه "یکی از گران ترین قیمت ها در جهان" است». دیوید اصرار دارد: «امروز برخیزید و کاری انجام دهید. حتی به کسانیکه از شما از نظر مالی موفق تر در جامعه اسرائیل هستند میگویم، بهتر است از خواب بیدار شوید زیرا سقوط شما بسیار دردناک تر از کسانی است که موفق نیستند.»

اسرائیلی ها گروه های کوچکتری را برای کمک به مهاجرت به ۲۶ کشور از جمله کانادا، رومانی، اوکراین، استرالیا، تایلند، آلمان، یونان، پرتغال، اسپانیا و همچنین ایالات متحده در شبکه های اجتماعی باز کرده اند. در حال حاضر تنها چند صد اسرائیلی در پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، عضو این گروه‌ها هستند.

ایجاد کمپین‌های فرار از اسرائیل پس از انتخاب نتانیاهو

موسی سولومون، عضو کنست و حزب صهیونیسم مذهبی، با قبول وجود مشکلات و گسل ها در جامعه رژیم صهیونیستی، در واکنش به این پدیده نوظهور گفت:

«مسئله مورد بحث برای هر شهروندی که پاسپورت اسرائیلی دارد مایه شرمساری است. من از آنها می خواهم که از این اقدام تاسف بار بازگردند، با وجود همه مشکلات و اختلاف نظرها، مردم اسرائیل در انتخابات حرف خود را زدند - آنها ماندن در اسرائیل و تقویت اسرائیل را انتخاب کردند. اینگونه است که ما به آرامی شکاف های عمومی را بهبود خواهیم بخشید و آینده بهتری را برای همه شهروندان اسرائیل به ارمغان خواهیم آورد، صرف نظر از اینکه چه کسی در آن زمان در قدرت است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 0
    چه جالب الان کمپین فرار...
  • ح IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 0
    یادش بخیر سال 1187 میلادی اورشلیم پس از 88 سال اشغال صلیبیون آزاد شد!! و حالا حتی نمیتونن سال 81 ام اشغالگریشون رو ببینن!!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 0
    سریع تر گورتون رو گم کنید.
  • ایرانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 3
    ج ا جمعیت مهاجران خودشو ببینه وبعدم سرشو پایین بندازه بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس