کد خبر 1456561
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

اتحادیه کارگران انگلیس اعلام کرد که هزاران کارمند بخش خدمات امدادی و آمبولانس این کشور به اعتصابات خود در هفته‌های پیش رو ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق، اتحادیه کارگران انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که هزاران کارمند بخش خدمات امدادی و آمبولانس انگلیس به اعتصابات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این اتحادیه اعلام کرده که در ماه‌های فوریه و مارس شاغلان بخش امدادی انگلیس اعتصابات بیشتری برگزار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰۰۰۰ امدادگر، دستیار مراقبت‌های اورژانسی کارکنان خودروهای امدادی در ۸ مرکز خدمات بهداشت ملی در پنج نوبت در ماه‌های فوریه و مارس اعتصاب خواهند کرد.

قرار است کارکنان بخش خودروهای امدادی در «وست میدلندز» و کارکنان بخش خودروهای امدادی شمال غرب انگلیس نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده اعتصاب خواهند کرد.

«راشل هریسون» دبیر اتحادیه کارگران انگلیس گفت: «پیام ما به دولت روشن است، پول پرداخت کنید.»

وی گفت که مقامات دولت انگلیس با بازی‌های سیاسی اوضاع را بدتر کردند. در اوایل این هفته نیز معلمان، رانندگان قطار و پرستاران نیز از اعتصابات جدید در ماه فوریه و مارس خبر دادند.

شدت گرفتن اعتصابات کارکنان بخش امدادی انگلیس

در روزهای گذشته، کارمندان خشمگین بخش آمبولانس در انگلیس دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر این کشور را به «سیاه‌نمایی» علیه کارمندان خدمات امدادی در تلاش برای تصویب قوانین جنجالی جدیدی برای سرکوب اعتصاب‌ها کردند.

پیراپزشکان و دیگر اعضای اتحادیه کارگری در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس نوشتند، به خاطر برخی اظهارات اعضای دولت ریشی سوناک در روزهای اخیر در بهت و حیرت فرو رفته‌اند و به اعتقاد آنها «عمدا حمله‌ کردن دولت به کارمندان آمبولانس یک فضاحت است.

هفته گذشته همزمان با افزایش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور قوانین جدیدی را برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها پیشنهاد کرده که به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند.

این طرح بحث برانگیز که در پارلمان انگلیس ارائه شده بر شش حوزه اصلی حمل و نقل، بهداشت، آموزش، آتش نشانی، امنیت مرزی و انرژی هسته‌ای متمرکز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس