محمدجواد لاریجانی

یک تحلیگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است، گفت: استراتژی دولت فعلی برای اینکه کارمان را بدون برجام ادامه دهیم استراتژی خوبی است.

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی تحلیگر مسائل سیاسی، در باره آینده برجام گفت: جسد برجام متاسفانه دفن نشده و بو می‌دهد! و اگر دفنش می‌کردند بو نمی‌داد!

وی ادامه داد: برجام یک کج‌راه است و ما نباید به این کج‌راه دل ببندیم و نباید به آن دلبستگی صورت گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: ما امروز بهای برجام را پرداختیم و باید تلاش کنیم که کالای آن را دریافت کنیم و کالای برجام هم برای ما این است که تحریم ها باید برداشته شود و طرف مقابل حتی باید به خاطر تاخیر در اجرای تعهداتش خسارت هم پرداخت کند، بنابراین استراتژی ما باید این موضوع باشد که الان وجود ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: البته باید مذاکرات را ادامه دهیم ما مذاکرات را قطع نکرده ایم مذاکرات را طرف مقابل قطع کرده است و ما آماده مذاکره هستیم.

وی افزود: برجام برای این درست شد که توانمندی هسته‌ای ما را صفر کند که این شدنی نیست. بنابراین ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم اگرچه ظاهرش این نیست!

لاریجانی ادامه داد: آنهایی که همین اخیراً هم شعار دادند و می دهند که اگر ما بودیم برجام را چنین می‌کردیم و چنان می کردیم، اشتباه می کنند و نمی دانم چگونه است که این پروسه را نفهمیده اند، پروسه یک پروسه شفاف است که چه می‌خواهد و کجا می‌خواهد برود و چرا چیزی از آن در نمی آید و ابتر است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در انتخابات آینده کسانی که از جناح اصلاح‌طلب می خواهند وارد میدان شوند احتمالاً می خواهند بگویند که شما بهترین فرصت ها را از دست دادید و اگر ما بودیم برجام را فلان می کردیم و بهمان می کردیم! ولی برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است.

وی گفت: استراتژی دولت فعلی استراتژی درستی است یعنی ما باید کارمان را بدون برجام ادامه دهیم. مصوبه مجلس هم بسیار درست است ما نباید اجازه دهیم توانمندی هسته ای کشورمان صفر شود که به حمدالله هم نمی شود.

لاریجانی گفت: توانمندی هسته‌ای ما باید برای بخش های اساسی به کار گرفته شود، داروها و کارهای پزشکی کارهای بسیار خوبی است اینها کارهای حاشیه صنعت هسته‌ای ما است و توانمندی هسته‌ای ما باید صرف تولید انرژی و پروژه های پیشران شود. کشتی های بزرگ مادر دریاها باید با توانمندی هسته ای حرکت کنند و انرژی شان باید هسته‌ای باشد. تکنولوژی هسته‌ای ده ها رشته بسیار مهم را با خود به پیش می برد.

دیروز چارلی ویمرز، نماینده سوئدی پارلمان اروپا که یکی از طراحان متمم پیشنهادی مطرح شده در پارلمان اروپا برای تعلیق مذاکرات برجام بود در توییتر نوشت: «پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات برجام رأی منفی داد. تا وقتی که نمایندگان خواستار اتمام مذاکرات بی‌ثمر برجام شوند راه باقی است... متمم ما رد شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 56
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    61 46
    برجام که یک لکه ننگی دردامان اصلاحات ویک کلاه گشادی که ازطرف غرب تحمیل شد تا خواسته های برجا مانده غرب را بدون شلیک یک گلوله بدست غرب زدگان ملعون بهبار نشست نباید فرامش شود بعنوان طلب ما ازغرب وبعنوان سندننگین غربزدگان وطن فروش ونباید فریب سوع استفاده غرب ازجنازه متعفن برجام را دوباره بخوریم وامتیازی بدهیم مطمعنا دشمن هم بابت برجام امتیازی نخواهد داد بلکه اگر بخاطر موقعیت مجبور به دادن امتیاز باشد اسم برجام بهانه ان خواهد بود
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      17 23
      اشتباهی منفی دادم ( انگشتم مثل استخوانبندیم بزرگ است ) بافنده برجام آشفته می اندیشید و قطعآ ایران اعلام خواهد کرد مارا به برجامتان احتیاجی نیست . این ایران است که باید شرطهای بزرگی بگذارد اما انگار سفیر انگلیس عقلش یکسویه بود صدرحمت به کرونا که چند سویه است
    • فرزانه IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      28 16
      برجام راهی برای ارتباط با دنیا بود چیزی که کاسبان تحریم با اون مخالفن
    • شهرام IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      21 15
      خارج از صحبتهای جناحی، برجام یک شروع درست و ایده آل برای گفتگو و ارتباط با کشورهای جهان و خارج شدن از سیاست های تک قطبی و فشارهای چین و روسیه بود که متاسفانه به بلوغ خود نرسید و امروز نیز ابزاری است برای توجیه فشار اقتصادی و عدم کنترل قیمتها .
    • SE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      16 27
      نفرین ابدی بر برجامیان
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      20 10
      دشمن برجام اسراعیل و نتانیاهو است.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      23 9
      انشالله هرکی که مخالفه گذر خودش و خونوادش به داروی چینی بخوره! همین یک مورد کافیه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      10 12
      برجام باعث فقیر شدن 10 برابری مستاجرهای بدبخت بود. لعنت بر برجامیان.اه دختر یتیم شما رو میگیره حالا ببین
    • وطن پرست AT ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      7 4
      خب حالا دفنش کنید.
    • SE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      10 5
      بیشتر از برجام اصحالاته که بوی تعفن میده
    • سلام دوستان IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 4
      بارها عرض شد غربی ها به هیچ وجه حاضر نیستند جنازه برجام را رها کنند چون بدون اینکه احیائش کنند و بدون دادن امتیازی، برای آنها کارکرد بسیار مثبت و برای ایران کارکرد بسیار منفی سیاسی و اقتصادی تا الان و در ادامه کارکرد انتخاباتی برای غربگدایان دارد
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 5
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن فروش نفت شرایط هم به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 4
      پاسخ 19:35 خود آنگلامرکل صدر اعظم سابق آلمان گفته بود که برجام اهرم فشار بر ایران بود.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      5 3
      دلار 44 هزار تومان سکه امامی 24 و نیم میلیون تومان. نتیجه اجرای سیاست های ایران
    • US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      صد حیف و هزاران افسوس که الان دولت دست غربگرایان و لیبرال هاست ای کاش در انتخابات 1400 سید ابراهیم رئیسی رای می آورد تا دولت انقلابی فندکو بگیره زیر برجام و آتیشش بزنه. تا برجام - این لکه ننگ و جرثومه فساد و مبدا مشکلات برای همیشه از بین بره. یعنی میشه 1404 رئیسی بیاد دلار بشه 10000 تومن و ما از دست این دولت غربگدا و نادان راحت بشیم. خدایا میشه؟؟؟؟؟
  • خسرو IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    49 24
    خدالعنت کند افرادی را که برجام را نگه داشته اند تا دلار را بالا و پایین کنند تا کاسبی کنند و هیچ فایده ای برای ملت ندارد و اروپا و آمریکا هم برای فشار بیشتر به ایران برجام را نیمه زنده نگه خواهند داشت چون اگر برجام را دفن کنیم دیگر بهانه ای برای امیدوار نگه داشتن عده ای اصلاح طلب برای عقب ماندگی ایران نخواهند داشت شما را بخدا چند نفر دلسوز پیدا شود برجام را کنار گذاشته و ناظرین اتمی را بیرون و دوربینها را هم جمع کنید بخدا اروپا و آمریکا به دست و پای ما خواهند افتاد اما مادامیکه به این اصلاح طلبان در داخل ایران امیدوار باشند فشارشان را بیشتر خواهند کرد و مردم بدبخت باید گرانی ها را تحمل کنند ای کاشکی سپاه را اروپا در رده تروریسم قرار دهد خواهید دید چطور تو دهنی خواهند خورد اما اینکار را نخواهد کرد
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      25 11
      پس چرا وزیر خارجه دربدر دنبال برجامه. داره به همه جا التماس میکنه خخخخخ
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      19 9
      مخالفان برجام در ایران کاسبان تحریم هستند و در خارج امثال ترامپ و نتانیاهو و کشورهای دیگر که نمیخواهند. ایران و ایرانی روزگار خویش داشته باشد
    • جبلی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 2
      نگاه سیاه و سفید افرادی مثل شما هیچ وقت نخواهد گذاشت کشور در مسیر درست حرکت کند
    • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      دمت گرم بي نهايت دمت گرم خدايي اصل مطلب بيان كردي البته اگر درك و فهمش داشته باشن كه منظور شما چه بوده
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    16 20
    برخلاف تمام امیدهای غرب و غربگرایان ایرانی ایران بجایی میرسد که میگوید برجام برای خودتان ....ظرفیت علمی و فکری و هدایای الهی به دانشمندان ایرانی این حقیقت را بیش ازپیش روشنتر خواهد کرد اندکی صبر سحر نزدیک است
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      12 11
      عجب.. توی نون و گاز مردم موندین دم از ظرفیت علمی میزنین
  • بابایی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    11 11
    درود
  • ساسان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    33 24
    برجام یک جنازه متعفن است خود فریدون و ظریف باید آنرا دفن می کردند زیرا بوی گند اون مردم آزار است.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      7 14
      هر کس بتواند برجام را احیا کند و یک لحظه درنگ کند خائن به کشور و خادم اسراعیل است.
  • آرش IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    34 20
    خروج از NPT و غنی سازی 90 درصدی بهترین راهکار تودهنی زدن به امریکا و اروپا و اسرائیل است.
    • سروش IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      5 2
      آقا انجام بدید، مرگ یکبار، شیون هم یک بار، یا رومی روم، یا زنگی زنگ هر کی ام خارج نشه
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 7
      آره دیدیم مجلس هم چند ماه پیش همین نظر را داد حالا داریم میبینیم دلار سکه خودرو لگن مسکن چه بلوایی داره می‌کنه که دولتمردان و مجلسیان مسهسل مانده آمد سر خودت را شیره نمال اگر روزنامه جیگر چاپ را داشته باشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    27 13
    برجام و ریش بنفش رو با هم چال کنین مردم بدبخت نفس بکشن
  • میثم IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    14 4
    دقیقا
  • م IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    27 9
    آقای لاریجانی امیدوارم برادرتون هم به همچین نتیجه ای رسیده باشند حالا تبعات اعتماد به غرب و روش قرارداد بستن با دولتهای غربی رو بعنوان واحد درسی و دانشگاهی از دوره راهنمایی تا دانشگاه تدریس کنید تا هرکسی نتونه نماینده مردم در دولت ومجلس بشه و دوباره قرارداد ننگینی مثل این عرض ۲۰ دقیقه درمجلس تصویب نشه.
  • امیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    15 11
    بدبختی این است بعضی از مسئولین نفهم باورشان نمی شود
  • سعید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    23 5
    خوب یکی نیست به این اقا بگه اگر برجام مرده بو میده باید دفن بشه و‌.. چرا پس دوبار میگی باید البته مذاکره کرد!مذاکره واسه چی !
    • عبدالله IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      8 6
      واسه اینکه بهانه بدست یه عده ای سوءاستفاده کن و فرصت طلب چه در داخل چه در خارج ندیم.
  • محمدایوب IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    10 14
    روحانی ودارودسته او باید محاکمه شوند متاسفانه نشد من بارها گفته ام باید یک هیئتی تشکیل شود ابو برجام که ادعا داشت برجام فتح الفتوح بود وخدااورد وظریف وعراقچی وتمام فرقه اصلاح‌طلبان را در یک طرف وحسین شریعتمداری را در طرف دیگر برجام را نقد و بررسی کنند و مستقیم از تلویزیون پخش شود تا مردم عادی آگاه شوند تا در انتخابات آینده اصلاح طلبان کلاه مردم را برندارند روحانی سایت زده برای همین کار تا دیر نشده کلاهبردار را بگیرید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    8 6
    برجام برای این نوشته شد تا وقت به اروپا و آمریکا داده شود. مثل قرارداد مینسک و روسیه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    13 5
    خدا لعنت کنه اونی رو که بیست دقیقه ای این برجام کوفتی رو تصویب کرد
  • ا IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    8 3
    دقیقا
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    10 3
    بوی گندبرجام
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    7 0
    تکلیف روشن است.
  • ب IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    11 4
    خوب حرفتان قبول ، کشور را بدون برجام و بدون آسیب دیدن مردم اداره کنید چ راهکاری برای اداره ابرومند کشور بدون وابستگی به تحریم ها دارید بدون برجام تحریم ها برقرار است
    • عبدالله IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      9 3
      خوب با برجام هم تحریم برقرار است. پس ما که در هر صورت بناست تحریم بکشیم چرا منّت و ذلّت هم بچشیم؟ و السلام
  • بی نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    15 6
    طرفداران برجام باید توبه کنند، برجام برای ملت زهر جام بود.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    14 6
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • نادری IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    12 8
    اعتماد به آمریکا اوج حماقته
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    10 3
    بله قطعا
  • سعیدی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    8 3
    عالی
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    10 6
    مگر برجامی بوده است که بخواهد راه پیشرفت مارا سد کند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    15 6
    بهترين راه سوزاندن اين جسد متعفن و به‌ باد دادن‌ خاکسترش هست
  • زهراحسنی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    7 9
    کاسبان تحریم بس است دیگر،کسانی که مخالف برجام اندکاسبان تحریم اند
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 8
      خدا پدر و مادرت را بیامرزه، دقیقا همینطور است مخالفان برجام در خارج نتانیاهو و بعضی از کشورهای عرب همسایه و... و در داخل فقط و فقط. کاسبان تحریم در هر رنگ و لباس، البته اکثر کسانی که در مخالفت برجام پیام میدهند ممکن است انگشت شمار باشند همانهایی که نفعشان در همین مخالفت است.
  • غفاری IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    7 3
    انگار از بین لاریجانی ها قراره ایشون را احیا کنند. جند وقته خیلی مصاحبه میشه باهاش🤔
  • حسين DE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    9 5
    يك كلام در مورد داداشت بگو و بگو كه اين فاجعه را چرا در كمتر پنج دقيقه تصويب كردى ؟
  • حسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    8 3
    با سلام وعرض ادب از استاد بزرگوار لاریجانی که بهترین نظر واستراتژی را درتحلیل برجام ارائه دادند واقعا راه درست همین است که به حق وحقوق وراهکار جدید توسعه وپیروزی سیاسی فکر کنیم واسم وکلمه برجام را دفن کنیم وانرژی افکار مردم غیور ایران را هدر ندهیم تا در راهکار جدید صرف شود انشا
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 6
    سلام بر همه کسانی که خبرها را دنبال میکنند و براشون مهم است و اظهار نظر میکنند سوالی که از ایشون دارم اینه که آیا جایگزینی برای برجام داشتید و یا دارید. اگر داشتید و فکر میکنید داریم اختیار تصمیم گیری که با سران نظام هست پس چرا همون راهکار را ارائه نمیدید خوب هر روز هم که دامنه تحریمها گسترده تر و حلقه تنگنای اقتصادی ما تنگتر میشه مگر چند روز پیش وزیر امور خارجه ما اعلام آمادگی برای مذاکره. نکردن. مشکل مملکت ما اینه که یک سیاست واحد از زبان مسئولین شنیده نمیشه. فعلا هم که خانواده هر روز بر اثر فشار های اقتصادی در تنگنا هستند
    • عبدالله IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      5 2
      برجام آنقدر ننگینه که مفادش منتشر نخواهد شد امّا آنکه اطلاعی یافته داند ترکمنچای قاجار و کاپیتولاسیون پالانی روسفید کرده
  • مهدی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    8 2
    کمی مطالعه کنید فقط کمی،نمیشه به امریکا اعتماد کرد،شاه پهلوی رو بااونهمه خدمت پس زدنش میدونید چرا؟چون اونها فقط امتیاز و باج میخوان فرقی هم نمی کنه چه جمهوری اسلامی چه پادشاهی ما در هرصورت باید امتیاز بدیم،پس باید رو پای خودمون‌وایسیم و به غربی ها اعتماد نکنیم
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 7
    اظهار نظر با کلماتی که بوی تند روی داره مردود هست بیایید منطقی فکر کنیم و نظر بدیم ببینیم از اول این مذاکره با 5+1 هیچ مفهومی نداشت و بید اسمش را بذاریم مذاکره با 1 آنهم آمریکا بود و دیدیم آمریکا که از برجام خارج شد یه دفعه اقتصاد ما بهم ریخت و دلار سر به فلک گذاشت چونکه آمریکا اولین اقتصاد جهان هست و این تحریمها همگی دست آمریکاست چون بقیه کشورها بناچار ازش پیروی میکنند مگر همین روسیه و چین توی تصمیم گیری ها و قطع نامه ها از ایران حمایت کردن ؟ خیر. الان روسیه دستش زیر سنگ هست و ظاهراً خود از ایران طرفداری می‌کنه روسیه از آمریکا بدتر هست اخیرا چین هم که دیدیم. نهایت می‌شدیم کره شمالی
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    6 2
    برجام حتما برای ملت خفت بود اما ...
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    4 9
    یک بار نظر خواهی بکنند و در مورد برجام که زندگی و سرنوشت همه را بگروگان گرفته روشن کنند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    5 1
    من هم موافقم ولی خداکنه شما از اونهایی نباشی که ظاهرا بگی برجام خوب نیست ولی در خفا راضی به برجام هستی
  • ساعد علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    7 1
    برجام را که شما لاریجانی ها ۲۰ دقیقه ای تصویب و به ملت ایران تحمیل کردین. حالا خودتان طلبکار
  • موسی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 5
    اگه برجام اشتباه هستش خوب پارش بکنین.! چرا خودت دم از مذاکره میزنی! بگین که سیاسیت خارجه مون افتضاحه .دیگه عراق و افغانستان هم بهمون زور میگن چه برسه به غرب. خیلی مظلوم واقع شده ایران
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    6 5
    چه سودی میبری از نبود برجام؟؟؟
    • عبدالله IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 0
      ما که از تحریم دوسویه و ظالمانه، با/بی برجام سودی نمی‌بریم
  • رضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 2
    یکی به میخ یکی به سندان میکوبید! معلوم نیست با برجام موافقید یا مخالف؟
  • ناصر IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 0
    آقای لاریجانی مخالف برجام است
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 3
    نتانیاهو با این لحن با برجام مخالف نیست که این انگلوفیل و کاسبین تحریم مخالفند، بیچاره ما مردم
  • مهدی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    6 0
    عهههه؟ برجام بد شد ؟ از اخوی بپرسید که در ۲۰ دقیقه تصویب کرد
  • کاظم IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 2
    متاسفانه ایشون نخبه هستند ولی حرف حق نمی زنند
  • فرزاد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 1
    سخنان جناب لاریجانی کاملا بجا و عالمانه بود ولی یک تذکر هم به ایشان بدم که در مورد این سخنان یه سری به اخوی بزرگوارشون هم بزنند که در کمتر از 20دقیقه برجام تصویب کردن.
  • ناشناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 3
    ورشکسته
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 4
    هشدار من رو جدی بگیرید سال 1402 تورم وگرانی باعث تظاهرات خواهد شد
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    انگاربین نظردهندگان بعضی درخواب زمستانی بودن وچندصباحیست بیدارشدند.آقایون وخانمها،خوشبختیم ازحضورتون.ولی درجریان باشیدوقتی شماخواب بودین،تاریخ مصرف لفظ کاسبان تحریم تموم شد.
  • علی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 5
    با این نظرات آدم متعجب میشه بعضی ها اصلا تو باغ نیستند گند هایی که احمدی‌نژاد زد و کشور را در آستانه جنگ برد و همه چیو کاغذ پاره میدونست فراموش شده و دوباره همون حرف ها از همون طیف داره شنیده میشه خدا بخیر کنه بزرگترین اختلاس ها بزرگترین درآمد نفتی بزرگترین تورم و اختلاس گرها آدم های بیسواد دوباره صداش میاد خدا رحم کنه بعد دوباره مشرق هرروز مصاحبه این لاریجانی برا هر موضوعی میزاره ماجرا چیه ؟
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 2
    بر ارائه دهندگان برجام بدفرجام خائنانه وبرتصویب کنندگانش درمجلس وبرحامیان ومدافعان احمق وخائنش لعنت!
  • عصر IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 1
    حاج آقا به علی آقا، اخوی این مطالب را بفرمایید که ماشاالله دستشون تو تصویب این خزعبلات خیلی تنده،
  • محمدکریم IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 3
    بعله ..ولی شما هنوز هم امیدتون به اون برجام متعفن است
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    4 1
    بانی اصلی تله برجام کار10سال مذاکره برادر شما بود
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    مذاکره نان دانی دولتهاست
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    اینم یک روزی مشخص میشه
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    2 2
    لاریجانی جون این حرفها را به حسن و علی لاری... و همفکرانش بگو که حداقل 8 سال ما مردم را معطل برجام نافرجام گذاشتند. و بستر و امکانات انرژی(تکنولوژی برق و آب و گاز ) کشور و نان مردم را این چند برگ کاغذ برجامی ربط دادند. و الان و دهها سال دیگه امبدهای مردم و این مصائب ناشی از بی تدبیری های برخی درست نخواهد شد.!!!!!!!!!!! و برجام که یک لکه ننگی دردامان اصلاحات ویک کلاه گشادی که ازطرف غرب تحمیل شد تا خواسته های برجا مانده غرب را بدون شلیک یک گلوله بدست غرب زدگان ملعون بهبار نشست نباید فرامش شود بعنوان طلب ما ازغرب وبعنوان سندننگین غربزدگان وطن فروش ونباید فریب سوع استفاده غرب ازجنازه متعفن برجام را دوباره بخوریم وامتیازی بدهیم مطمعنا دشمن هم بابت برجام امتیازی نخواهد داد بلکه اگر بخاطر موقعیت مجبور به دادن امتیاز باشد اسم برجام بهانه ان خواهد بود. /اما امریکا بداند:سپاه نور چشم ملت و خارچشم بدخواهان ملت . این اقدام احمقانه یعنی فریاد استیصال و ناتوانی . گنده تر از اروپا قبلا آزموده شده. و ما همه سپاهی هستیم ملت پشتیبان و دوستدار فرزندان خود در نهاد مقدس سپاه می باشد درود بر سپاه. و خوب هایی که دشمن زیاد دارند این رسم خوب بودنه سپاه اسلام خدا نگهدارتان ای دلاوران ملت ایران همیشه پشتیبان شما هستند. /
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    1 1
    "اگر بسمت اف ای تی اف میرفتیم ، اگر باغرب ملایم تر میشدیم ، اگر به امریکایی ها امتیازات دندان گیرداده بودیم ، اگرسفارتخانه امریکا یا لانه جاسوسی را اشغال نمی کردیم ، اگر ازچین وروسیه دور میشدیم و میرفتیم جزو بلوک سیاسی نظامی اقتصادی غرب می شدیم، اگر درسوریه و لبنان و عراق و یمن دخالت نمی کردیم ، اگر اینقدر رژیم اسرائیل را اینقدر اذیت نمی کردیم ،حال وضعمان خیلی نرمال تر بود . یه عده بیسواد زبان محاوره با دنیا را نمی دانند و هی درکار دوستان انقلاب سنگ میندازن ." چندبارتا بحال هریک از شما اراجیف بالا را شنیده اید و حرص خوردید ؟ یعنی آدم اینقدر مغزش تعطیل باشه ؟ بلوک غربی داره وامیره وهنوز غربزده های نادان و یا جواسیس چهارنعل بسمت انها روانند .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 1
    آقای لاریجانی این حرف را به برادرت بگو که در 20 دقیقه برجام را در مجلس تصویب کرد چرا شرم ندارید ؟
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      بخدا منطق خیلی نامرتبط و حتی میشودگفت از سفسطه درکلام استفاده کرده اید . آقا چراداداشت این خبط را کرد و انوقت هردو دراین شریکید .کاری هم به بهشت دوزخش نداریم . اگربرادر قصدجان کرد همه برادران حتی اگر کوچکترین نقشی هم نداشته باشند
  • اقبال مهدوی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    به برادرت علی بگو بوی تعفن برجام نافرجامش که در بیست دقیقه مصوب کرد همه جا را فرا گرفته است شاید اگر تو بگیی این کار غلط و غیر عقلائی راقبول کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس