کد خبر 1456873
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
دستیابی روسیه و پاکستان به توافق عرضه نفت

معاون وزیر انرژی روسیه از دستیابی مسکو و اسلام آباد به تفاهم نامه‌هایی در زمینه عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به پاکستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «سرگئی موچالنیکوف» معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه و پاکستان به تفاهم نامه‌هایی در زمینه عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به پاکستان دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر انرژی روسیه در جلسه کمیته بین دولتی دو کشور گفت: در خصوص عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی (از روسیه) به پاکستان تفاهم حاصل شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تمامی موضوعات مربوط به خط انتقال گاز «پاکستان- استریم» در جلسات کمیته دولتی مورد بررسی قرار گرفته است.

این خبر در حالی است که «نیکلای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه دیروز گفت که روسیه و پاکستان آماده امضای تمام اسناد برای ساخت خط لوله انتقال گاز «پاکستان- استریم» هستند. این توافقنامه بین دولت‌های روسیه و پاکستان برای اجرای پروژه ساخت خط لوله گاز در اکتبر ۲۰۱۵ امضا شد و این سند استفاده از مواد، فناوری‌ها و خدمات روسی را پیش بینی می‌کند.

اسلام آباد پاکستان از ۱۸ تا ۲۰ ژانویه میزبان نشست‌های کمیسیون بین دولتی روسیه و پاکستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 2
    چه جالب! ما با پاکستان هم مرز هستیم، لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان از طرف ایران کشیده شده، حالا پاکستان از روسیه توسط خط انتقال گاز پاکستان _ استریم، گاز وارد می کنه.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 1
      پاکستان همچنان در نگاه دوگانه بین ایران و اعراب مانده است، به دلیل علاقه به آل سعود منافع ملتش را هدر می دهد. اما اگر پاکستان و هند بخواهند، قادر هستند در ایران گاز تولید کنند و خودمان می توانیم. این ابهام را هم به نقش آل سعود اضافه کنید. که چرا هند وپاکستان از ما نفت نمی خرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس