.

دختر سید حسن نصرالله گفت: زنان در مقابل ظلم مقاومت کردند و در زمان اشغال کشور ما زنان چنین نقش مهمی را ایفا کرده و فرزندانی را تربیت کردند، بنابراین نقش اساسی در این راه برعهده زنان بوده است.

به گزارش مشرق، زینب نصرالله روز جمعه در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران با بیان اینکه بیشترین نقش را در برابر اشغالگری، زنان ایفا می‌کنند به تشریح نقش زنان لبنان در حوزه مقاومت پرداخت.

وی اظهار داشت: زنان در مقابل ظلم مقاومت کردند و در زمان اشغال کشور ما زنان چنین نقش مهمی را ایفا کرده و فرزندانی را تربیت کردند بنابراین نقش اساسی در این راه برعهده زنان بوده است.

زینب نصرالله افزود: زنان در لبنان بیشترین تاثیر را در تربیت فرزندان دارند چون آنها فرزندان مجاهد پرورش می دهند و فرزندان خود را به عنوان مجاهد تقدیم مقاومت می‌کنند و حتی وقتی پیکر آنها را هم تحویل می گرفتند، صبور و مقاوم بودند.

فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: زنان لبنان نه فقط یکی از فرزندان خود را به عنوان شهید بلکه چند فرزند خود را هم تقدیم جبهه مقاومت کرده‌اند و این تنها نکته‌ای است که باعث افزایش مقاومت لبنان شده است.

وی تاکید کرد: همان مقاومتی که باعث عقب‌نشینی دشمن و اشغالگران شده و این روحیه بین زنان سوریه، بحرین، یمن و همه کشورهای جبهه مقاومت که در آنها اشغال و دشمنی صورت گرفته وجود دارد زیرا آنها نیز الگوهایی از زنان مقاوم دارند و به برکت چنین الگوهایی که مقاومت پیشرفت کرده است.

به گزارش مشرق، اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.

در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.

در این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهاب شاهین IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    12 6
    سلام ما را به شیرغران مقاومت برسان
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      درود بر سید مقاومت لبنان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس