کد خبر 1457427
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
بودجه ۱۴۰۲ کمترین مغایرت را خواهد داشت/منابع لازم قابل وصول هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ به سمتی می رویم که کمترین مغایرت میان عملکرد بودجه و لایحه دولت را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) در جریان بررسی کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گفت: از آنجا که بحث امروز در مورد کلیات است جزئیات بحث بودجه را به صورت تفصیلی در کمیسیون ها توضیح خواهیم داد. نمایندگان اشکالات و نکاتی را درباره بودجه سال آینده مطرح کردند که به مهمترین و پرتکرار ترین آنها پاسخ می دهم.

وی افزود: موضوع اول درباره منابع بودجه است که آیا قابل وصول هستند یا خیر؟ در بودجه عمومی کشور در منابع و مصارف به سمتی می رویم که ۹۵ درصد آنچه در لایحه آمده است، اجرایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پیش بینی ما این است که کمتر از ۵ درصد مغایرت درباره بودجه سال ۱۴۰۲ میان عملکرد و لایحه اتفاق بیفتد.

میرکاظمی بیان کرد: سال گذشته اختلاف بسیار کمی را میان عملکرد بودجه و لایحه دولت شاهد بودیم چرا که سقف بودجه در مجلس تغییر نیافت و این موضوع باعث شد کمترین مغایرت را داشته باشیم.

وی گفت: یکی از ویژگی هایی که به شدت آن را کنترل می کنیم این است که منابعی را در نظر بگیریم که قابل وصول باشند و مصارفی را مدنظر قرار دهیم که اجتناب ناپذیر هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سال گذشته توانستیم هزینه های اضافی را مدیریت کنیم و همین موضوع باعث شد علیرغم اینکه وقتی دولت را تحویل گرفتیم برای پرداخت حقوق ها مشکل داشتیم اما پایان سال موفق شدیم حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را به بخش عمرانی و اشتغال زایی تخصیص بدهیم و پرداخت کنیم.

میرکاظمی تأکید کرد: امسال به سمتی می رویم که کمترین مغایرت را داشته باشیم و در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع لازم را در نظر گرفته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 2
    به حق امام زمان امیدوارم
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 1
    خب بله...با این نرخ ارز بودجه کاملا ازسفره مردم تامین میشه!!جای نگرانی نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس