کد خبر 1457467
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
رسانه‌ها بازیچه «تاج» و فدراسیون/سناریو خنده‌دار برای حفظ «اصولی»

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: اگر با توپ فوتبال شیشه‌ای در مشهد بشکند، مدیر کل ورزش و جوانان گردن من می‌اندازد.

به گزارش مشرق، احسان اصولی درباره آخرین پیگیری‌ها نسبت به پرونده تخلف یک مدرسه فوتبال در مشهد، اظهار داشت:‌ صبح روز گذشته بلافاصله پس از مطلع شدن از موضوع ، این بحث را به کمیته اخلاق اطلاع دادیم و با پیگیری‌ها و دنبال کردن موضوع، نماینده کمیته در خراسان رضوی، افرادی که درمورد آن‌ها بحث بود شامل شاکی و متشاکی را به هیات فوتبال دعوت کرد و ظهر روز گذشته برای شنیدن اظهارات هر دو طرف، جلسه تشکیل شد.

* درمورد تخلف مدرسه فوتبال مطابق آئین نامه کمیته اخلاق عمل می‌کنیم

وی ادامه داد: ان‌شاءالله پرونده این موضوع کامل مطابق آئین نامه کمیته اخلاق بررسی شده و گزارش برای اعضای کمیته در فدراسیون فوتبال هم ارسال خواهد شد. پس از بررسی موضوع، در صورت اثبات تخلف، اقدامات قاطعی توسط فدراسیون و کمیته اخلاق به عمل خواهد آمد. ضوابط و قوانین بسیار روشن است. اسدی مقدم، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون نیز دستورهای لازم را به حراست، افسر محافظ کمیته پزشکی و سایر افراد مرتبط جهت تحقیقات داده تا ابعاد موضوع به شکل کامل مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد. درخصوص موضوع تخلف ادعایی مطابق ساز و کارهای تعریف شده در فدراسیون، آئین‌نامه کمیته اخلاق و شرایط تعریف شده ورود کرده، برخورد خواهیم کرد و نتایج را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

* یک نفر شیشه‌ای در خراسان رضوی با توپ فوتبال بشکند، گردن من می‌اندازند

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی عنوان کرد: این مدرسه فوتبال در حوزه شهر مشهد است. همه استان‌ها و شهرستان‌ها منجمله شهرستان مشهد هم هیات فوتبال جداگانه‌ای دارند. باید ابعاد موضوع کامل مشخص شود تا ببینیم به چه شکل بوده اما در این میان هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تمایل دارد هر بحثی را به هیات فوتبال استان ارتباط بدهد. اگر یک نفر ضربه‌ای به توپ فوتبال بزند و شیشه خانه‌ای را در مشهد بشکند، او معتقد است مقصر هیات فوتبال و من هستیم.

* مطالبه‌ هاشمی جواهری خلاف قانون است

اصولی با اشاره به اظهارنظر اخیر هاشمی جواهری مبنی بر اینکه تا زمان برگزاری مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی برای برکناری رئیس فعلی هیات دیر است، توضیح داد: مطالباتی که مطرح و آن را دنبال می‌کند، کاملا خلاف است. درخصوص روسای هیات‌های استانی، قانون قاعده روشنی وجود دارد. طبق اساسنامه هیات‌های استانی و فدراسیون فوتبال، ضابطه انتخاب، فعالیت و عزل و برکناری روسای هیات‌های فوتبال مشخص و روشن است. هاشمی جواهری امری را خارج از قانون، ضابطه و اساسنامه پیگیری می‌کند. رفتارها، اقدامات، گفته‌ها و ... هاشمی جواهری و اطرافیانش ضربه به فوتبال و ورزش استان است.

* ضعف عملکرد روشن است و با حاشیه‌سازی می‌خواهند اذهان را به ورزش استان بدبین کنند

وی ادامه داد: هاشمی جای اینکه در فصل بودجه بستن، به دنبال بودجه و تامین اعتبار برای فعالیت‌های ورزشی، حمایت از ورزشکاران و هیات‌ها، ایجاد زیرساخت‌های لازم و... باشد، دنبال مباحث حاشیه‌ساز است. با این اقدامات اذهان و افکار ورزش کشور را نسبت به ورزش استان بدبین می‌کند. برخورد با هر تخلفی ساز و کار و قاعده روشنی دارد اما اینکه او هر اتفاقی را مستقیم به رئیس هیات نسبت می‌دهد، جای تامل ویژه‌ای دارد. ضعف عملکردش روشن است. من به عنوان رئیس هیات فوتبال استان یا عضو هیات رئیسه و مجمع فدراسیون، بلکه به عنوان یک شهروند خراسانی و مشهدی می‌گویم عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در ضعیف‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی عنوان کرد: هاشمی جواهری ۱۰ سال قبل هم مدیرکل ورزش و جوانان استان بود. در همان دوره هم مثل امروز عملکرد بسیار ضعیفی داشت و این تبلیغات، نمایش و ایجاد فضاهای رسانه‌ای که امروز راه انداخته و خودش و اطرافیانش در محل‌های مختلف اظهارنظر و فعالیت می‌کنند، ناظر بر این است که می‌خواهند با انحراف افکار عمومی و طرح مسائل حاشیه‌ای ضعف عملکرد خود در فعالیت‌های زیرساختی و زیربنایی‌ای که باید در استان انجام شود، بپوشانند.

* نمونه‌ای از ضعف‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی

اصولی خاطرنشان کرد: مثلا در شهرستان نیشابور و سبزوار دو ورزشگاه خوب آماده شده اما هنوز تحویل اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های شهر نشده است. خیلی از زیرساخت‌های ورزشی استان نیمه‌کاره مانده، اعتبارات لازم جذب نشده و در حمایت از ورزش قهرمانی، ضعف اداره کل بسیار مشهود است. هر چهار معاونت اداره کل به شکل سرپرستی اداره می‌شود. خیلی از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان با سرپرست فعالیت می‌کنند. هاشمی جواهری یکی از ضعیف‌ترین مدیران ورزش و جوانان است اما به دنبال این است با داستان‌هایی افکار مدیران و تصمیم‌گیرندگان بالادستی در ورزش کشور را از این مباحث دور کرده و به سمت حواشی‌ای ببرد که ارتباطی به هیات هم ندارد.

* مدارس فوتبال باید از کمیسیون ماده ۵ مجوز بگیرند و هیات فوتبال ضابط نیست

وی افزود: همه می‌دانند مدارس فوتبال برای فعالیت باید از کمیسیون ماده پنج اداره کل مجوز بگیرند. اگر هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند، هیات‌های فوتبال در سرتاسر کشور ضابط نیستند که با آن‌ها برخورد کنند. ضابط و مقام اجرایی برای برخورد، جمع‌آوری و گزارش به مقامات رسمی قضایی، انتظامی و... اداره کل ورزش و جوانان است و هیچ جای قانون نیامده که هیات‌ها باید نسبت به جلوگیری از فعالیت مدارس غیرقانونی، مستقیم ورود کنند. ارتباط این بحث کامل با اداره کل است و اگر مدرسه‌ای در شهرستان یا استانی به شکل غیرقانونی فعالیت دارد، این ضعف در ابتدا به اداره کل ورزش و جوانان بازمی‌گردد.

* به ساختمان هیات فوتبال نرفتم که مرا راه ندهند

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی تاکید کرد: هاشمی جواهری هر روز به دنبال یک مسئله است که نمونه‌هایش را در یک هفته اخیر دیدید. روز قبل از ورود مهدی تاج به مشهد برای حضور در مجمع هیات فوتبال، خودش و تیم رسانه‌ای اش خبرسازی را شروع کرده و با وجود دعوت شدن، در مجمع حضور پیدا نکرد. سپس از تاج خواستند به تنهایی به اداره کل برود و رئیس فدراسیون هم این کار را انجام داد اما بازهم خبر ساختند که اصولی را به اداره کل را ندادند. اصلا به ساختمان اداره کل مراجعه نکرده‌ام که بخواهند مرا راه بدهند یا ندهند.

* سناریو طراحی کردند تا هیات فوتبال را تحت الشعاع قرار بدهند

اصولی اضافه کرد: سپس توسط افراد رسانه‌ای خود از راهروهای اداره کل این ساختمان فیلم می‌گیرند و در فضای رسانه‌ای پخش می‌کنند. سپس توضیحات تاج در مورد شایعاتی که خودشان پخش کردند، در قالب یک فایل صوتی منتشر می‌کنند. همه این‌ها نشان‌دهنده سناریوی طراحی شده توسط عده‌ای است که وضعیت هیات فوتبال را تحت الشعاع قرار بدهند. دود این اقدامات به چشم اهالی فوتبال و ورزشکاران ما می‌رود. نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد بابت این رفتارهای نسجنیده که همه آن‌ها به ضرر ورزش استان خواهد بود، بگیرد.

* برای تعامل با اداره کل ورزش و جوانان در دوره ریاست هاشمی جواهری به در بسته خوردیم

وی با اشاره به لزوم همکاری قوی بین هیات‌ها و اداره کل ورزش و جوانان هر استان، توضیح داد: قطعا این موضوع منجر به توسعه بهتر و بیشتر ورزش و به ویژه رشته پرطرفدار فوتبال خواهد شد. مشی من از ابتدای فعالیت در هیات فوتبال خراسان رضوی بر این بود که با اداره کل ورزش و جوانان، وزارت ورزش و همه دستگاه‌های مرتبط و تاثیرگذار در این حوزه نهایت همکاری را داشته باشم. خدا را شکر تا قبل از آمدن هاشمی جواهری نیز بهترین روابط را با اداره کل استان داشتیم. با وجود اینکه بارها به او پالس مثبت داده و اعلام تمایل برای همکاری کردیم تا از ظرفیت‌های فکری، انسانی و ... موجود در جهت توسعه این ورزش پرطرفدار در استان استفاده کنیم، به در بسته خوردیم.

* آماده هر تعاملی با اداره کل هستیم به شرط اینکه خودشان هم اهل تعامل باشند

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مهدی تاج پس از جلسه چهارشنبه هفته گذشته با هدف ایجاد فضای تعامل خوب بین هیات و اداره کل در ساختمان اداره کل حاضر شد اما متاسفانه با آن شرایط مواجه شد. رفتارهایی که از هاشمی جواهری و اطرافیانش سر زد، همه دیدیم. اکنون هم می‌گویم برای همکاری با اداره کل آماده هستیم تا هر تعاملی را در جهت توسعه فوتبال و ورزش داشته باشیم. ظرفیت‌ها در زمینه پیشکسوتان، هواداران، باشگاه‌ها، هیات‌های شهرستانی، همکاران من در استان و ... بسیار قابل توجه است و می‌تواند به کمک اداره کل بیاید تا سبب رشد، تعالی بهتر و بیشتر فوتبال خراسان رضوی شود.

اصولی گفت: بار دیگر این آمادگی را اعلام می‌کنیم و امیدواریم دوستان ما در اداره کل و به ویژه هاشمی جواهری مشی فعلی خود را کنار بگذارند. آن‌ها باید با برگزیدن رویکرد تعاملی اجازه بدهند فوتبال و ورزش استان، کار را پیش ببرند. بحثی در دوره مدیریت فتاحی و افشین داوری در ورزش استان تجربه کردیم و این روابط حسنه سبب پیش بردن خیلی از کارها شد اما متاسفانه با حضور هاشمی جواهری در تعامل بسته شده است. خواهش می‌کنم او در رویکرد خود تجدیدنظر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    5 0
    «تخلف»؟ این یک جنایت بوده است!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 0
    سلام جالبه اسم تیم نمازگزاران مشهد است. مربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس