کد خبر 1457694
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
روسیه

روسیه از ارسال ناوچه جنگی "گورشکوف" مجهز به موشک‌های مافوق صوت "زیرکان" برای شرکت در رزمایش مشترک با چین و آفریقای‌جنوبی خبر داد.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها حاکی است یک کشتی جنگی روسیه مجهز به تسلیحات کروز نسل جدید مافوق صوت قرار است در ماه فوریه در رزمایش‌های مشترک نظامی با نیروی دریایی چین و آفریقای جنوبی شرکت کند.

این نخستین اعلام رسمی مشارکت ناوچه "دریاسالار ناوگان اتحاد جماهیر شوروی گورشکوف" است که به موشک های هایپرسونیک "زیرکان" روسی مسلح است.

روسیه می گوید، این موشک ها سرعتی ۹ برابر صوت و بردی بیش از یک هزار کیلومتر (۶۲۰ مایل) دارند. این موشک ها همراه با موشک های ابرصوت "گلاید آوانگارد" که در سال ۲۰۱۹ به ارتش روسیه ورود پیدا کردند، کانون زرادخانه مافوق صوت این کشور را تشکیل می دهند.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از یک منبع دفاعی ناشناس اعلام کرد که "ناوچه دریاسالار گورشکوف" نخست به نقطه پشتیبانی لجستیکی در "طرطوس" سوریه می رود و پس از آن در تمرینات مشترک دریایی با نیروی دریایی چین و آفریقای جنوبی شرکت خواهد کرد.

روز پنجشنبه، نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی اعلام کرد این رزمایش که از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ فوریه (۲۸ بهمن تا ۸ اسفند) در نزدیکی شهر بندری "دوربان" و "خلیج ریچاردز" برگزار می شود، با هدف تقویت روابط میان آفریقای جنوبی، روسیه و چین انجام می گیرد.

نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرده است: این رزمایش دومین تمرین نظامی مشترک سه کشور است که در آفریقای جنوبی و پس از رزمایش سال ۲۰۱۹ برگزار می شود.

ناوچه گورشکوف در ماه جاری میلادی پس از اینکه با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به اقیانوس اطلس فرستاده شد، تمریناتی را در دریای نروژ برگزار کرد تا به غرب نشان دهد که کرملین از جنگ در اوکراین عقب نشینی نمی کند.

روسیه این تسلیحات را راهی برای نفوذ به سامانه دفاع موشکی پیچیده آمریکا می داند. پوتین نیز بارها هشدار داده که قادر است روزی موشک های هسته ای آن را ساقط کند.

چین، روسیه و آمریکا در رقابتی برای توسعه تسلیحات مافوق صوت هستند که به دلیل سرعت فراصوتی و ردیابی دشوار، به عنوان راهی برای برتری در برابر دشمن در نظر گرفته می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    بابا ، آنقدر به ارباب پوتین افتخار نکنید ، به موقع شما هارو میفروشه،
  • هوشنگ IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    خخخخخخ چلوکباب بهترین سلاحه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس