مسکو: اوکراین تسلیحات غربی را در نیروگاه‌های اتمی انبار می‌کند

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ضمن اشاره به اقدام اوکراین در ذخیره کردن تسلیحات ارسالی غرب در نیروگاه‌های اتمی خود، گفت تروریست‌های بین‌المللی این شیوه را استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (دوشنبه) گفت که ارتش اوکراین در حال استقرار سلاح‌های غربی در محوطه نیروگاه‌های اتمی ین کشور است.

ناریشکین طی بیانیه‌ای در این‌باره توضیح داد: «گزارش‌های موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای مسلح اوکراین، تسلیحات و مهمات ارائه شده توسط غرب را در نیروگاه‌های اتمی ذخیره می‌کنند. این اقدام برای گران‌ترین و کمیاب‌ترین موشک‌ها توپخانه‌های هیمارس، سامانه‌های پدافند هوایی خارجی و همچنین مهمات توپخانه‌ای با کالیبر بزرگ انجام می‌شود».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بر اساس داده‌های اطلاعاتی این سرویس، فقط در یک هفته آخر دسامبر چندین واگن شامل «محموله مرگبار» از خارج از اوکراین از طریق ایستگاه راه‌آهن رافالوفکا به نیروگاه اتمی «رُونو» رسیدند.

ناریشکین با بیان اینکه کی‌یف انتظار دارد که نیروهای روسیه از ترس وقوع یک فاجعه اتمی به این نیروگاه‌ها حمله نکند، اظهار داشت که اگر انفجار بزرگی در یکی از این انبارها بر اثر برخورد یکی دیگر از موشک‌های سرگردان پدافند هوایی اوکراینی رخ دهد و یکی از نیروگاه‌های اتمی این کشور منهدم شود، در آن صورت کی‌یف می‌تواند مسکو را مقصر آن جلوه دهد.

این مقام اطلاعاتی روس تصریح کرد: «امیدوارم که هیچکسی در کی‌یف، به فکر انجام دادن عامدانه چنین انفجارهایی، به امید دریافت تسلیحات و مهمات بیشتر از آمریکا و متحدانش، نباشد».

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه این روش اغلب توسط تروریست‌های بین‌المللی استفاده می‌شود، افزود: «این در حالی است که در این مورد گروگان‌های رژیم کی‌یف چند شخص غیرنظامی نیستند، بلکه ده‌ها هزار و حتی صدها هزار نفر از ساکنان کشور خود و کشورهای همسایه هستند».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن و کی‌یف هشدارهای مسکو را جدی نمی‌گیرند، گفته بود کمک آمریکا به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، جنگ روانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بدبخت ،موس موس نکن ، اگر میتونی یک هفته ای کیف رو بگیری برو جلومگرنه ،نه اینده مملکت خودت رو سیاه کن و نه بقیه دنیا رو به دردسر بنداز .
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    یک روز که باد از شرق به غرب می وزد، چنان اون نیروگاه جرثومه فساد را بمباران کنند که پوورتش همه غرب اوکراین و شرق اروپا را از رده خارج کند. احسنت، احسنت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس