قرائتی: امتیاز جمهوری اسلامی دینی بودن آن است/ لزوم تشکیل گروه‌های اذان مانند سرود

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه امتیاز جمهوری اسلامی دینی بودن آن است، گفت: بسیاری علوم در کشورهای دیگر هم هست و هنر ما این است که علوم را بیاموزیم و رابطه خوبی هم با خدا داشته باشیم.

به گزارش مشرق، نشست خبری بیست و نهمین اجلاس نماز با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ساختمان شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد.

در این برنامه قرائتی طی سخنانی با بیان اینکه مسأله نماز برای اسلام نیست، گفت: از آدم تا خاتم بشر را به نماز سفارش کرده‌اند و نماز در مکتب همه انبیاء وجود دارد.

وی درباره راه اندازی ستاد اقامه نماز گفت: مسجد ارگان‌ها و مسئولانی دارد مثل امور مساجد اما آنچه مسئول نداشت نماز بود، در این راستا ما با اشاره رهبر معظم انقلاب ستاد نماز را تشکیل دادیم. ما بودجه هم نداریم و اجلاس را هم با کمک دیگر نهادها برگزار می‌کنیم.

قرائتی درباره مهمانان اجلاس امسال گفت: در اجلاس امسال رهبر معظم انقلاب پیام می‌دهند و رئیس جمهور هم سخنران برنامه هستند و مسئولان فرهنگی هم حضور دارند. وزارت کشور هم پای کار است این وزارت مؤثر است و می‌تواند در ترویج نماز کارهای خوبی انجام دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه اجلاس چند سال به خاطر کرونا تعطیل شد، گفت: امسال پس از دو سال اجلاس برگزار می‌شود، کارهایی هم شده کتاب‌هایی منتشر شده مساجدی ساخته شده، آموزش و پرورش مدرسه نمازخانه می‌سازد. نمازخانه‌ها قبلاً دخمه بود الان نمازخانه‌ها جاهای تمیزی است و مساجد خوبی در جاده‌ها ساخته شده است.

قرائتی با بیان اینکه امسال بیست‌ونهمین اجلاس برگزار می‌شود، گفت: امسال اجلاس با محوریت دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود زیرا محور کار ما بچه‌های دانشگاه، دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند.

وی ادامه داد: نماز برای من و امثال من نیست و وظیفه ما این است که به نماز رسیدگی کنیم، امتیاز جمهوری اسلامی باید این باشد که به خدا برسیم وگرنه بسیاری علوم در کشورهای دیگر هم هست و هنر ما این است که علوم را بیاموزیم و رابطه خوبی هم با خدا داشته باشیم. نماز خواندن اجباری نیست اما وظیفه داریم کسی که می‌خواهد نماز بخواند امکاناتش را برایش فراهم کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاتره به اینکه افرادی هستند که حکومت را دست می‌گیرند اما نماز را ضایع می‌کنند، گفت: ان شاالله ما از آن دسته نباشیم و از اقامه‌کنندگان نماز باشیم و امیدوارم هر چه کوتاهی کرده‌ایم خدا ببخشد و از این به بعد درست کار کنیم.

قرائتی از لزوم گروه اذان در شهرها خبر داد و گفت: در هر شهری گروه تواشیح و سرود هست اما چرا گروه اذان نیست، خواهش می‌کنم فعالان مذهبی پای کار بیایند و هر مسئولی که کاری ازش بر می‌آید برای نماز انجام دهد، مردم و خانواده‌ها کاری کنند، مطمین باشید نماز که باشد بسیاری از مفاسد حل می‌شود.

وی درباره فواید برگزاری اجلاس نماز گفت: اجلاس نماز حداقل افراد را به فکر می‌اندازد که باید حرکت کنند، در این اجلاس حدود هزار مقاله و هزار و ۸۰۰ اثر ایده و تجربه به ارسال شده که می‌تواند در ترویج فرهنگ نماز کمک کند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز اگر احیا شود بسیاری کارها درست می‌شود، گفت: همه کمال‌های انسان در نماز است، مانند شیر مادر که همه ویتامین‌ها در آن است. همه چیز در نماز است، من کتابی نوشتم و ۱۵۰ حکمت نماز را در آن آوردم. باید فواید نماز را به مردم نشان دهیم که بیشتر به سمت آن گرایش پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    خدایا ببین چی می گن؟ راست می گن؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    7 2
    از این امتیازهای صوری طالبان و سعودی و سودان هم دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس