کد خبر 1457895
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
ازسرگیری تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت

منابع لبنانی اعلام کردند که قاضی تحقیق درباره پرونده انفجار بندر بیروت، تصمیم به ازسرگیری تحقیقات در این مورد گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه النهار، «طارق البیطار» قاضی تحقیق درباره انفجار بندر بیروت تصمیم گرفته است تحقیقات درباره این پرونده از سرگرفته شود.

بر همین اساس، برخی منابع اعلام کردند که البیطار تصمیم گرفته است علیه ۸ فرد جدید از جمله مدیر امنیت دولتی و مدیر امنیت عمومی اقامه دعوا کند.

همچنین قاضی پرونده انفجار بندر بیروت، حکم آزادی ۵ نفر از بازداشت شدگان را صادر کرده است.

گفتنی است، در چهاردهم مرداد ۱۳۹۹، انفجار ویرانگری بندر بیروت، رخ داد. در پی این انفجار مهیب حداقل ۲۰۰ نفر کشته، بیش از ۶۵۰۰ نفر زخمی و ۳۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند. شدت انفجار به قدری بود که قدرت تخریبش را معادل ۱.۲ کیلو تن تی‌ان‌تی تخمین می‌زنند و آن را یکی از شدیدترین انفجارهای غیر هسته ای می‌دانند که تا کنون ثبت شده است. این انفجار حتی در قبرس در ۲۴۰ کیلومتری بیروت هم حس شد.

ارتش لبنان هم حدود یک ماه و نیم پس از حادثه اعلام کرد که طبق بررسی‌های انجام گرفته به بیش از ۸۵ هزار واحد ساختمانی در انفجار عظیم بندر بیروت آسیب وارد شده است. از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی، ۱۹ هزار و ۱۱۵ واحد تجاری، هزار و ۱۳۷ واحد میراث فرهنگی، ۹۶۲ واحد رستوران، ۸۲ واحد آموزشی و ۱۲ واحد درمانی بودند. طبق برآوردهای بانک جهانی، میزان خسارات این انفجار ۴.۶ میلیارد دلار اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    دشمن بزرگ فرصتی از دست نمیدهد. حکام باید نطفه اینگونه دسیسهای کثیف را که حدفش احتمالآ منافع ملت ایران است را خفه کنند. دلیلی ندارد مسئله ای که مورد تحقیق قرار گرفته دو باره از سر گرفته شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس