شروع رزمایش هوایی، دریایی و زمینی آمریکا با تل‌آویو

آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی رزمایش مشترک نظامی با حضور هزاران نیرو را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی روز دوشنبه در رزمایش از قبل برنامه ریزی شده را که از آن به عنوان مهم‌ترین تمرین نظامی مشترک یاد می‌شود با حضور هزاران نیرو، ۱۲ فروند کشتی و ۱۴۲ هواپیمای نظامی از جمله بمب افکن‌های اتمی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت: «این رزمایش که تا جمعه ادامه خواهد داشت با هدف نشان دادن هماهنگی بین ارتش‌های آمریکا و (رژیم) اسرائیل در بحبوحه تنش فزاینده بر سر برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.»

این مقام آمریکایی افزود که این رزمایش شبیه‌سازی حمله به ایران نیست و بر یک دشمن خاص تمرکز ندارد. این مقام آمریکایی اظهارداشت که هدف از برگزاری این رزمایش توانایی آمریکا و تل آویو در مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات مختلف است. در این رزمایش هواپیماها و جنگنده‌های چون«بی-۵۲»،«اف-۱۵»،«اف-۱۶»،«اف-۱۸» و«اف-۳۵» حضور دارند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت که تعهد آمریکا به امنیت (رژیم) اسرائیل «آهنین» است. این مقام ارشد پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران گفت، منصفانه است که گفته شود برنامه هسته‌ای ایران اینک پیشرفته‌تر ازهمیشه شده، بنابراین چالش‌ها نیز افزایش یافته است.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که اخیرا یک رسانه آمریکایی به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» اشاره کرد و نوشت، ایران در رزمایش جدید خود انواع سامانه‌های موشکی را با موفقیت آزمایش کرد.

شروع رزمایش هوایی، دریایی و زمینی آمریکا با تل‌آویو

نشریه «فوربز» نوشت، ایران دفاع هوایی لایه به لایه خود را در رزمایش نظامی «ذوالفقار- ۱۴۰۱» به نمایش گذاشت. سامانه «مرصاد» ساخت ایران در جریان این رزمایش یک پهپاد را که در ارتفاع ۲۵ هزار پایی خارج از حریم هوایی ایران فعالیت می کرد، ردیابی کرد. ایران همچنین در این رزمایش از پدافند هوایی کوتاه برد و ارتفاع کم «مجید» و سامانه‌های برد بلند «۱۵ خرداد» و «تلاش» استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    پیامش واضحه.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این سنتکام بوده
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 0
    عددی نخواهند بود و نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس