کد خبر 1457977
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
سالانه ۱۲ هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند

برای داشتن زندگی سالم و عمری طولانی باید مغزی سالم داشته باشید اما علائم ساده ای که هیچ توجهی به آن ها ندارید ممکن است نشانه مشکلات مغزی باشند.

به گزارش مشرق، اکثر ما باید از قلب و ذهن خود مراقبت کنیم و راهکار هایی را در پیش بگیریم تا بتوانیم زندگی سالم و طول عمر طولانی تری داشته باشیم؛ اما جالب است بدانید بعضی از علائم هستند که بسیاری از ما به آن ها توجه نداریم درحالیکه همین علائم، نشان دهنده مشکل در مغز هستند که در این قسمت آن ها را به شما معرفی می کنیم.

خوب نمی خوابید

مغز باید یاد بگیرد که خودش را تمیز و پاکیزه کند. معمولاً این پاکسازی از طریق خوابیدن به دست می‌ آید. اگر شما خوب نمی خوابید، بدانید که ذهن تان به اندازه کافی آرام نخواهد بود و فعالیت عصبی در آن خوب انجام نخواهد شد. خواب عمیق و با کیفیت می تواند تا حد زیادی ذهن شما را آرام کند و اگر خوب نمی خوابید، این مسئله را جدی بگیرید که ممکن است علت آن تغییرات هورمونی، افسردگی، استرس، بیماری قلبی و غیره باشد.

خیلی حوصله ندارید

شاید بعضی از اتفاقات مختلف اعصاب ما را به هم بریزد اما اگر شما جزء افرادی هستید که خیلی حال و حوصله ندارید، بی قرار، ناراحت و ناصبور هستید، از یکی از مشکلاتی مثل افسردگی، سکته، فشار خون یا حتی دیابت رنج می برید. پس باید مراقب کمبود ویتامین ب در بدن خود باشید که تا حد زیادی می‌ تواند در جلوگیری از افسردگی موثر باشد.

نمی توانید تمرکز کنید

این که شما توانایی تمرکز نداشته باشید، خیلی زود خسته و ناامیدتان می‌ کند و باعث می‌ شود که استرس بگیرید، به کارهای تان نرسید و روحیه تان هم به هم می‌ ریزد. اگر به اندازه کافی تمرکز ندارید، این می‌ تواند یکی از علائم افسردگی باشد و بهترین راهکار این است که آن را پیگیری کنید و هر طور که شده استرس خود را مدیریت نمایید. باید حداقل چند بار در روز مهارت های تمرکزی خود را به انجام برسانید.

خیلی خسته هستید

اگر خیلی زود عصبانی می شوید، انگیزه خود را از دست می دهید و سریع احساس خستگی می کنید، بدانید که انرژی کافی ندارید. این موضوع می‌ تواند به خاطر استرس مزمنی باشد که در درون شما وجود دارد و روند بهره وری تان را کاهش می دهد. این استرس مزمن باعث می شود که هورمون هایی مثل کورتیزول در بدن شما خیلی زیاد تولید شوند و در نتیجه انرژی کافی برای انجام کار های مفید را ندارید.

نمی‌ خواهید در اجتماع حضور داشته باشید

این که ما دوست داریم فرد اجتماعیِ باشیم، کاملاً طبیعی است اما اگر بالعکس باشد و بخواهیم از اجتماع فاصله بگیریم، این می‌ تواند نشان ‌دهنده یک استرس مزمن، یک مشکل ذهنی جدی یا حتی افسردگی باشد که باید آن را درمان کنید. در غیر این صورت تشدید پیدا می‌ کند و حاد می شود.

تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که بیشتر در اجتماع هستند، قشر خاکستری مغز آن ها فعال تر است و کم تر در معرض بیماری هایی مثل افسردگی و آلزایمر قرار می‌ گیرند که این مسئله مخصوصاً برای خانم‌ ها بسیار حائز اهمیت است.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 0
    درمان‌!!!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    همشو دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس