کد خبر 1458253
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
رئیس جمهور ازبکستان به تهران سفر می‌کند

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار امیرعبداللهیان از دعوت رسمی برای سفر به تهران استقبال کرد و خواستار تشکیل کمیته مشترک وزارتخانه‌های امور خارجه برای آماده سازی نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم دی ماه با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در محل دفتر ریاست جمهوری این کشور دیدار و درباره آینده روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با رویکردی آینده نگرانه به محورهای اصلی روابط دو کشور از جمله سفر آتی رئیس جمهور ازبکستان به تهران، سفر رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به کشورمان در بهار سال آینده، برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های امنیتی در تهران و برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان اشاره کرد و خواستار گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی بین دو کشور شد.

وی امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی را برای گسترش روابط لازم خواند و همچنین اجرایی کردن اسناد هجده گانه امضا شده در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به سمرقند برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان سازمان شانگهای را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، از دعوت رسمی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را رو به پیشرفت و گسترش خواند.

وی خواستار تشکیل کمیته مشترک وزارتخانه‌های امور خارجه برای آماده سازی نقشه راه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور شد.
رئیس جمهور ازبکستان همچنین پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های علمی و صنعتی را علیرغم تمامی تحریم‌ها و موانع تحسین کرده و کسب تجربیات ارزنده کشورمان را در حوزه‌های فناوری و صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان برای ازبکستان مفید ارزیابی و بر اجرایی کردن اسناد امضا شده در اجلاس سمرقند تأکید کرد.

وی چشم انداز روابط بین دو کشور را روشن و امیدبخش خواند.
میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، موضوع افغانستان را دغدغه و درد مشترک کشورهای همسایه‌های این کشور خواند و اعلام کرد: بزودی نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تاشکند برای بررسی و تبادل نظر در مورد وضعیت این کشور تشکیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس