کد خبر 1458627
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
.

با اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ یا همان بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، نام دو کارگردان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، لیلی عاج و ناهید عزیزی. این دو، کارگردانان زن میان ۲۴ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ هستند. فیلم اولی هستند و شاید رزومه جالبی در حوزه سینما دارند.

نفر نخست، در حوزه تئاتر خوش درخشیده و دو، سه سال پیش «پدیده تئاتر ایران» لقب گرفته و دومین هم، در سمت‌های مختلفی همچون دستیاری کارگردان، نویسنده، منشی صحنه، بازیگردان و طراح صحنه حضور داشته است.

لیلی عاج کارش از تئاتر شروع کرده است. یکی از آثار شاخص او در حوزه تئاتر، «کمیته نان» است و نمایش های دیگری نیز نوشته و روی صحنه برده است. در حوزه سینما نیز، چند فیلم کوتاه نوشته و کارگردانی کرده است. در تلویزیون هم او فعالیت هایی را به عنوان نویسنده، کارگردان و مدیرتولید حضور داشته است. او با فیلم «سرهنگ ثریا» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلم او درباره بخشی از رویدادهای مربوط به پادگان اشرف در دوران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است. جلیل شعبانی هم تهیه کننده این فیلم است.

عاج معتقد است که «وقتی کارگردانی، برای خودت نیستی، همه اش در معرض تماشاگران، بازیگرها، خبرنگارها، این و آن... هستی؛ اما وقتی می‎نویسی، انگار خودت هستی و مدام برمی‎گردی به خودت.»

ناهید عزیزی که پسوند صدیق را هم در نام خانوادگی اش دارد، در شاخص ترین کاری که حضور داشته، فیلم سینمایی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی است که چند جایزه در جشنواره های جهانی گرفته بود. او در این فیلم، با عنوان بازیگردان، مشاور کارگردان و یکی از نویسندگان فیلمنامه حضور داشت. در فیلم «پل سیزدهم» به کارگردانی فرهاد غریب هم، منشی صحنه بود. البته تهیه کنندگی فیلم «پناه» به کارگردانی احمد بهرامی نیز در کارنامه او ثبت شده است. این کارگردان حالا با فیلم «آه سرد» در سودای سیمرغ است و سیدرضا محقق نیز تهیه کننده این کار. این تهیه کننده، فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی را نیز در رویداد ارائه کرده است. جالب آنکه، هیچ اطلاعاتی از این پروژه به بیرون درز نکرده است.

عزیزی بر این باور است که «ما نمی‌توانیم مسائل فرهنگی و دردهای بومی و منطقه‌ای خودمان را نادیده بگیریم. من تصور می‌کنم بهترین موضوعات برای بازگو کردن، نزدیک‌ترین موضوعات به ما هستند و همیشه به عنوان یک فیلمنامه‌نویس اعتقاد دارم که نباید از آنچه که در اطرافمان می‌گذرد، غفلت کنیم.»

با توجه به عملکرد این کارگردان زن پیش از حضور در جشنواره فیلم فجر می‌توان آینده امیدوار کننده‌ای را برای این ۲ بانوی سینمای ایران متصور شد.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    11 19
    چه جشنواره پررونقی !!!!!پهلو میزنه به اسکار وگلدن گلوب و.!!!!!
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 1
      سیاه و سفید با فتوشاپ برای سمت راستی روسری و یقه درست کردید ! بعد جشنواره و گرفتن جایزه میره پیش فرخ .
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      فعلا که اکثر چهره های شاخصتون اون ور آب از همین جا شروع کردن. پس این جا رو تحقیر نکن.
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      تو برو همون اسکار و گلدن گلوب و ببین با سلبریتی های بدکاره
    • زارا IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      به کوری چشم تو که همه چیزو با آمریکای آشغال مقایسه میکنی خیلی هم پر رونقه...اتفاقا امسال خیلی بهتره چون ااز بازیگرا و کارگردانای منافق و خائن خبری نیست....شما هم که ماتحتت جزغاله شده یه تشت یخ پیدا کنی بهتره....هول آمریکا :)
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      6 6
      اظهرمن الشمسه چه عجب مشرق نظر منفی روهم پخش کرد
    • م. ناظر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      مگر خارجکیها و جانورانی از قبیل فرخ‌نژاد و امیر‌جعفری و کتایون‌ریاحی چی خوردند که اینها نمیتوانند؟
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      6 3
      از پر رونقهاش برا مردم چی درست شد ؟ جز وطن فروشی فرهنگ فروشی خونریزی در خیابان
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      این دیگه باید به سلبریتی ها بر بخوره من به شخصه خیلی راضییم که برای این سلبریتی های بیشرف هیچ امکانی برای دیده شدن وجود نداشته باشه این نمک ناشناس ها روما مردم باید تحریم کنیم #تحریم -سلبریتی ها
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    19 8
    فردا همینا باز برامون شاخ وشونه می کشن وبیانیه میدن ..الکی این جماعت رو بزرگ نکنین بذارین در حد همون بازیگر بمونن
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      رسانه ها کی میخوان دست از گنده کردن یه عده ... بردارن
  • سامان IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    جشنواره فجر و که هم مردم هم هنرمندان تحریم کردن عکس و فیلم های صندلی های خالی بیانگر همه چیزه
  • هموطن IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    خانم عاج سواد زیادی نداره و بی ادب هم هست راست می گن بزرگشون نکنین از حجاب شون مشخصه تعهدی ندارن در نهایت بدنبال منافع خودشون هستن بهتره به دانشمندان و فرهیختگان و بانوان متعهد کشور بپردازین
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    در بخش رزرو هم یک کارگردان زن دیگر وجود دارد. شادی آفرین اللهیاری با فیلم جان جانان. او سابقا متخصص گریم بوده
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    خودتون افراد رو بُلد میکنید ، تبعاتش رو هم گردن پیگیرید ؟ فردا اگه همین ها شدن دردسر و اگر بی جنبه بازی درآوردن گردن پیگیرید؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    پرستوهای مهاجر
  • یک دوست IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    اتفاقاً خوبه یه عده پر مدعا برند کنار به هر بهانه ای تا راه برای جوونترها باز بشه ،کاش تو بقیه حوزه ها هم پر مدعاهای همیشه طلبکار کنار میرفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس