کد خبر 1458647
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
2530492.jpg

امارات به دنبال وارد کردن موضوع هولوکاست به کتاب های درسی مدارس خود است. هولوکاست یا یهودسوزی اشاره به برنامه کشتار یهودیان اروپا توسط دولت آلمان هیلتری در جنگ جهانی دوم است.

به گزارش مشرق، دولت امارات در حال برنامه ریزی برای آموزش دانش آموزان درباره هولوکاست و وارد کردن محتوای مربوط به هولوکاست به کتاب های درسی است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر نوشت:‌ این نشانه ای از گرمی روابط امارات و اسرائیل است. اسرائیل به دلیل اشغال خاک فلسطین به طور گسترده در کشورهای عربی محکوم است. این برای نخستین بار است که به جز اسرائیل،‌ چنین موضوعی وارد کتاب های درسی یک کشور منطقه می شود.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد:‌ این گام کشور امارات بعد از عادی سازی روابط با اسرائیل براساس توافق ابراهیم ۲۰۲۰ صورت می گیرد. در این توافق با میانجیگری آمریکا، ۴ کشور عربی امارات،‌ بحرین، مراکش و سودان روابط با اسرائیل را عادی کردند. قبل از این هم دو کشور مصر و اردن روابط را با اسرائیل عادی کرده و یکدیگر را به رسمیت شناخته بودند.

همچنین در امارات نیز نمایشگاه هولوکاست راه اندازی شده است. این تنها نمایشگاه هولوکاست در جهان عرب است. این نمایشگاه نسل کشی یهودیان اروپا به دست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را به تصویر می کشد.

یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه که خود را کارشناس مالی انگلیسی مقیم دبی معرفی می کند گفت:‌ اینکه امارات درباره این بخش بسیار مهم از تاریخ،‌ چنین ابتکاری را در جهان عرب آغاز کرده خیلی خوب است. او با اشاره به هولوکاست ادامه داد همه باید این موضوع را بدانند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد:‌ کشورهای عربی درباره این موضوع متردد هستند زیرا هولوکاست عامل اصلی ایجاد دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ میلادی است. همبستگی با فلسطین باعث شد در بسیاری از کشورهای عربی موضوع هولوکاست به موضوع ممنوعه تبدیل شود.

"عبدالخالق عبدالله" استاد اماراتی علوم سیاسی گفت: هولوکاست واقعیت تاریخی است اما معتقدم اسرائیل آن را سیاسی می کند. اسرائیل از این موضوع برای اهداف سیاسی،‌ سوء استفاده می کند.

سفارت امارات در واشنگتن در توییتر نوشت هولوکاست در متن های درسی دبستان و دبیرستان وارد می شود. سفارت امارات به جزئیات این اقدام اشاره ای نکرد.

"احمد عبید المنصوری" موسس موزه چهارراه تمدن ها که شامل سالن هولوکاست است هم گفت: "‌ این مهم است که فرهنگ سازی درباره هولوکاست در منطقه صورت بگیرد اما سطح انکار هولوکاست بسیار بالاست".

او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود: "اگر می خواهیم مردم با ما هم‌احساسی و همدردی کنند ما هم باید با آنها هم‌احساسی و همدردی کنیم".

این نمایشگاه شامل نمونه هایی از اسلحه ها و تصاویری از کشته های هولوکاست است.

ورود موضوع هولوکاست به کتب درسی امارات

نقاشی دیواری در نمایشگاه هولوکاست - دبی - KARIM SAHIB/AFP or licensors

دفتر نظرات نمایشگاه هولوکاست نشان دهنده دیدگاه های مختلفی است. در حالی که بسیاری از نظرات مثبت اند اما برخی از آنها به شکل علنی،‌ علیه اسرائیل هستند.

در یکی از این پیام ها به زبان عربی آمده است: آنهایی که از ظلم رنج بردند باید از آنهایی که از ظلم رنج می برند حمایت و از رفتار ظالمانه خودداری کنند.

یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه هم نوشت: "امپریالیسم صهیونیستی سرنگون بود".

امارات از زمان عادی سازی روابط با اسرائیل،‌ میزبان شماری از افراد نجات یافته از واقعه هولوکاست بوده است. همچنین کنیسه (عبادتگاه یهودی) در امارات افتتاح شده است. یک محله یهودیان هم در دبی ایجاد شده که شامل مراکز ویژه یهودیان مثل کشتارگاه حلال یهودی، رستوران حلال یهودی (کشر)‌، مهدکودک و مرکز یهودیان است.

درباره محتوای مربوط به هولوکاست در کتاب های درسی، وزارت آموزش امارات با مرکز "نظارت بر صلح و تسامح فرهنگی در آموزش مدرسه ای" (IMPACT-se) و مرکز اسرائیلی "احیای یاد هولوکاست و آموزش (یادفاشیم )" مشورت و رایزنی کرده است. IMPACT-se یک مرکز اسرائیلی - بریتانیایی است.

مارکوس شف مدیر اجرایی مرکز IMPACT-se گفت:‌ هولوکاست تنها یک بخش خیلی کوچک از کل متون درسی است اما هم اکنون در حال کار درباره آن هستیم.

مرکز اسرائیلی یادفاشیم هم گفت:‌ این برنامه همچنان در مرحله کار است. هنوز زود است در این باره جزئیات اعلام شود.

" الیکس پیترفروند" رهبر جامعه یهودیان در امارات که خود از سال ۲۰۱۴ در این کشور زندگی می کند گفت از این برنامه ریزی درباره هولوکاست افتخار می کنم.

این شهروند بلژیکی ۵۶ ساله که اجدادش در هولوکاست جان باختند ادامه داد:‌ از طریق آموزش ماهیت هولوکاست،‌ امارات می خواهد نشان دهد اگر مردم از ادیان و فرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی کنند چه اتفاقی می افتد.

"هند الانصاری" همکار سیاست عمومی در مرکز تحقیقات ویلسون واشنگتن هم گفت: تصورات به آرامی و کندی تغییر می کنند.

وی افزود:‌ آموزش درباره هولوکاست به احتمال زیاد در آینده نزدیک منجر به تسامح دربرابر اسرائیل نمی شود. مسئله فلسطین در جهان عربی از جمله اکثریت بزرگ اماراتی ها مقدس است.

ورود موضوع هولوکاست به کتب درسی امارات

نمایشگاه هولوکاست - دبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 4
    من مخالف یهودی یا اسرائیلی نیستنم ولی اگه قرار باشه کسی خسارت هولوکاست رو بده اون آلمان هست نه فلسطینی‌ها
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      7 1
      وهابی و یهودی تفاوتی با هم ندارند! و هولوکاست به گواهی ممنوعیت پژوهندگی و تحقیق در مورد صدق آن، یک دروغ و فریب بی شرمانه است!
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 1
      من مخالف یهودیت اسراییلی هستم
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 0
    حال که اماراتی ها اینقدر با صهیو نیست ها جورند وبرایشان فرس قرمز انداخته اند صهیونییت. هارا بامارات. بیاورید و فلسطین. را بفلسطیینی ها بدهید و صلح را در منطقه خلیج فارس بر قرار کنید وبرای. سران امارات. هم. کف. مرتب بزنید وبرا ی صهیونیست ها بهتر است زود تر بخواسته از نیل تا فراتشان. جامع عمل میپوشانند افرین براین امرای. صلح دوست
    • خسرو IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      صهیونیستها از نیل تا فرات هم گذشته اند و علاوه بر تسلط بر امارات و بحرین به لطف خاندان وهابیون عربستان و امارات بر جزایر سقطری در دریای سرخ هم مسلط شده اند و نیاز به بیرون کردن آنها ندارند لذا به عنوان کار گذاران صهیونیستها در عربستان و امارات انجام وظیفه میکنند و سرمایه های مسلمانان را دو دستی تقدیم آنها میکنند و هر وقت دوست داشتند امر میکنند تا بر علیه ایران نیز بیانیه دروغ صادر کنند ای رسول الله ببین با سرزمین وحی به اسم ترویج اسلام برای حکومت دو روز دنیا چکار میکنند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 6
    کار خوبی کرده
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    اماراتی ها باید از سرنوشت اقوام قدیم در طول تاریخ درس میگرفتن، هرجا این یهودیان وارد شدن جز خرابی به بوجود نیومده
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    7 0
    ما هم بایستی در کتب دبیرستانی خودمان به زبان ساده و با استناد به مدارکی که در دنیا و اروپا وجود دارد برای دانش اموزان خودمان توضیح دهیم که این واقعه ساختگی کاملا ساخته و پرداخته ذهن بیمار صهیونیستهای رذل و پلشت است صرفا برای مظلوم نمائی و ادامه اشغال سرزمینهای فلسطینیان .
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      نگران نباش وقتی کارازکارگذشت مینویسن
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سگ شرقی.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 0
    کشتار مردم صبرا و شتیلا که واقعیت و حقیقت بوده، همه دنیا هم شاهدش بودن، سیاستمداران حمارات...!!!؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    فلسطینیها خودشان به عثمانی خیانت کردند و با انگلیس ساخت و پاخت کردند و متعاقبا از انگلیش رکب خوردند و زمینها را از دست دادند. منافع ملی ایرانیان را فدای طمع و اختلافات آنها نکنید.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 2
    تو تصویر نوشته پسرخاله ها دیدار میکنند. انشالله همیشه به صلح و دوستی. کاسه های داغتر از آش هم به فکر مردم خودشون و سرزمینهای از دست رفته ایرانیان باشند.
  • ح IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    هولوکاست تون رو باور کنیم یا حمایت الآن تون از نئونازی ها رو؟؟
  • سروش IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    همه باید موضوع هولوکاست را بدانند و باید با موضوعات دست های پشت پرده این افسانه و کشتار مردم فلسطین و اشغال سرزمینشان را هم بدانند تا کم کم حقایق هولوکاست برای جهانیان رو شود و هم مردم همیشه مظلوم فلسطین از علل و علت های غصب سرزمینشان و کشتارهای یهودیان در این سرزمین پیامبران الهی آگاه شوند و اهداف انگل و سگ سونها و اروپاییان در همراهی و همگامی با جنایت های آلمان نازی مرکز تولید نازیسم و فاشیسم ایتالیایی در حمله و تجاوز به بلاد اسلام مشخص شود و شاید مردم فلسطین دوباره فریب خوردند و این بار خودشان دو دستی فلسطین را تقدیم یا تسلیم صهیونیسم کنند، همان خوابی که اصلاح طلب های سبز و بنفش برای ایران دیده اند. (منشور اصلاح طلبی: برای چیزی یا سرزمینی یا دینی که می توان دو دستی تقدیم کرد چرا باید جنگید و هزینه داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    اینجانب به عنوان یک فرد دانشگاهی در حال حاضر در جستجوی مدارکی هستم که نشان دهنده ساختگی بودن واقعه هلوکاست میباشند. در این اقدام, اخیرا به مقاله 29 صفحه ائی از فردی آلمانی به نام KLAUS POLKEHEN تحت عنوان "ملاقاتهای محرمانه صهیونیستها و نازی های آلمان" . در این مقاله که در گوگل قابل جستجو است مربوط به سالهای 1933 تا 1941 است . در کتاب دیگری از یک نویسنده فرانسوی به نام پییر هیلارد تحت عنوان : صهیونیسم و موندیالیسم به چاپ رسیده در فرانسه و در بخشی از این کتاب آمده: در یکی از خیابانهای وین در کشور اطریش در جنگ جهانی دوم گشتاپو اداره ائی داشت و در همان خیابان چند قدم بالاتر دفتر آژانس یهود مستقر بود . این دفتر آژانس یهود در اطریش آدرس یهودیان را پیدا میکرد و در اختیار گشتاپو قرار میداد و گشتاپو هم بر طبق قراردادی که با صهیونیست ها بسته بود انها را به سرزمینهای اشغالی میفرستاد..... بنابراین هولوکاستی وجود ندارد!؟؟ نازی های المان و صهیونیستها دارای عقاید نژادپرستانه مشترکی هستند و همکاری انها در جنگ جهانی دوم گویای این واقعیت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس