سامانه هاوک

بنابر اعلام پایگاه آکسیوس دولت بایدن از تل آویو خواسته تا موشک‌ها و سامانه دفاع هوایی هاوک را به اوکراین منتقل کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری آکسیوس امروز چهارشنبه به نقل از سه مقام صهیونیست و یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدناز تل آویو خواسته تا سامانه و موشک‌های ضد هوایی هاوک که در زرادخانه‌های اسرائیل انبار هستند را به اوکراین بفرستد.

در این گزارش آمده است که اسرائیل سامانه هاوک را در دهه ۱۹۶۰ برای دفاع در برابر حملات هوایی مصر و سوریه از آمریکاخریداری کرد. دو هفته پیش، واشنگتن از تل آویوخواسته بود که موشک‌های موجود در انبار خود را به اوکراین منتقل کند تا در میدان نبرد علیه روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

تل آویو تاکنون اکثر درخواست‌های آمریکا و اوکراین برای ارائه تسلیحات را به دلیل نگرانی از ایجاد تنش با روسیه رد کرده است. در همین حال، درور شالوم، مقام ارشد صهیونیست به همتایان آمریکایی خود گفته است که سامانه‌های هاوک درخواستی آنقدر بدون تعمیر در انبار باقی مانده اند که چندان قابل استفاده نیستند. ولی دیگر مقامات اسرائیلی گفته اند که پاسخ شالوم به درخواست آمریکا نادرست است. به گفته مقامات، سامانه‌های هاوک اسرائیل می‌توانند بازسازی و مورد استفاده قرار گیرند.

این گزارش می‌افزاید که آمریکا درخواست‌های مشابهی را به چندین کشور دیگر که سامانه‌های موشکی هاوک در سرویس یا ذخیره سازی فعال دارند، ارائه کرده است.

در پی درخواست آمریکا، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع تل آویو در مورد کمک رسانی به اوکراین تغییر نکرده است و هر درخواستی "مورد به مورد بررسی می‌شود".

در خواست کمک نظامی آمریکا از کشورهای مختلف برای تجهیز نظامی اوکراین در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن و متحدانش به دنبال مسلح کردن نیروهای اوکراینی با قابلیت‌های بیشتر دفاع هوایی در تلاش برای مقابله با حملات هوایی روسیه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    جنس داره جور میشه . همانی که باید بشه پیش میره فشار اخیر بر سپاه از همین جاها نشاًت میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس