واکنش روسیه به ارسال تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز به ارسال تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تصریح کرد: اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در مورد تامین تانک به اوکراین، جنگی که از قبل علیه روسیه طراحی شده بود را تأیید می کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌ های آبرامز به اوکراین گفت: در مورد تاثیر این تانک‌ ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ ها هم مانند ما قبلی‌ های خود خواهند سوخت.

سخنگوی کاخ کرملین به نقل از دیدگاه برخی از کارشناسان، ارسال این تانک‌ ها به اوکراین را اقدامی «بیهوده» دانست و گفت: این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌ شود. هزینه‌ های این تانک‌ ها بر عهده مالیات دهندگان اروپایی و سود آن نیز متعلق به آمریکایی‌ ها خواهد بود.

گفتنی است که روز گذشته یکی از مقامات آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی چند روز آینده از ارسال تانک‌ های «آبرامز- ام ۱» به اوکراین خبر خواهد داد.

در همین رابطه، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به احتمال ارسال تانک‌ های آبرامزِ آمریکا به اوکراین اعلام کرد این اقدام واشنگتن اقدامی تحریک‌ آمیز و مستقیما علیه روسیه است.

وی در این‌ باره گفت: ارسال این تجهیزات به ارتش اوکراین، اقدام تحریک‌ آمیز آشکاری علیه روسیه است. اگر تانک‌ های آبرامز به ارتش اوکراین تحویل داده شود، ارتش روسیه این تجهیزات را مانند همه تجهیزات دیگر ناتو نابود خواهد کرد.

این مقام روس در ادامه تأکید کرد که اگر آمریکا تصمیم دارد چنین اقدامی را انجام دهد، نمی‌تواند چنین حرکتی را با استدلال «تسلیحات دفاعی» توجیه کند. هیچکس نباید توهم داشته باشد که متجاوز واقعی در جنگ کنونی چه کسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 1
    راه شکست دادن کودتای سال 2014 وارد نمودن 200 هزار نیروی نظامی تازه نفس از شمال اوکراین به سمت کیف است
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    2 1
    دمشون گرم خوب انداختنتون تو هچل
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    3 25
    حالا هست که صابون ناتو به تنت میخوره ، حالا بگو کل غرب جلوت ایستاده . صبر کن اف ۱۶ ها و اف ۳۵ ها و آ ۱۰ ها هم تا تابستون برسه و تلافی زمستان سرد اروپا به تابستون گرم مسکو تبدیل بشه بشین صحبت کن .
    • DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 1
      اینایی که نوشتی فقط به درد عراق و لیبی و افغانستان و کمی هم یمن میخوره وگرنه غرب تا حالا در جنگی که حریف واقعی داشته باشه شرکت نکرده اونوقت میفهمند از چند جا چه ضربه ای بخورند. جنگ اتمی تا حالا شنیدی؟ پوزایدن یا موشک زیرکن که زیر و رو می‌کنه.
  • فارسی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 1
    خداوندا! دراین ماه رجب به همه ما رحم کن ! خداوندا! به حق این ماه رجب، آتش جنگ را خاموش کن ! ای خدای خوب و مهربان ما را عفو کن !
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 1
    بوی جنگ جهانی سوم به مشام می رسه.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 1
    ناتو می خواد دنیا رو به آتیش بکشونه. باید همه جلوی ناتو بایستند. همه. تکرار میکنم همه.
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    آره مثل محموله های " موشکهای هیمارس"!!!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 0
      هایمارس که اومد ۳۰۰۰ کیلومتر مربع ازاد شد که .
  • صابر IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    یعنی اروپا هنوزم از روسیه میترسه. چندتا تانک میخواستن بفرستن کلی با هم تبادل نظر کردن. یعنی کلهم بعلاوه آمریکا، زرشک! جنگ ممکنه کل کشورشون رو به هم بریزه. به قولی وانمود میکنن همه با هم هستن اما وقتش برسه، معلوم میشه چقدر پراکنده هستن.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 1
    تا شما باشید جنگی.را شروع نکنید .اما امیدوارم که امام زمان بیاد همه جهان ‌‌در صلح و صفا زیست کنند
  • وطن دوست IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    شاید ان جمعه بیاید شاید هرگز نیاید این گرگ سالهاست که باگله اشناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس