اخبار عجیب و غریب آموزش و پرورشی/ از شیطنت پتویی دانش‌‌آموزان تا حکم انفصال از خدمت آقای وزیر!

چندی پیش تصویری در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر اینکه دانش‌آموزان مدرسه به دلیل سرمای زیاد مجبورند با پتو سرکلاس باشند. تصویری که معلوم شد شیطنت دانش‌آموزان یک کلاس بود تا شاید مدارس تعطیل شود.

به گزارش مشرق، دوران کرونا باعث شد که کلاس‌های درس دانش‌آموزان از فضای حضوری به فضای مجازی نقل مکان کند و بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های متعدد از باز شدن یک روز در میان مدارس تا یکی، دو ساعت مدرسه رفتن دانش‌آموزان، بالاخره با پیگیری‌های آموزش و پرورش، درهای مدارس از ۱۴ فروردین امسال باز شد و از مهر امسال هم اعلام شد که دیگر مدارس حضوری است.

اما این حضوری بودن مدارس زیاد دوام نیاورد و هر بار، اتفاقی پیش می‌آمد که راه‌حل آن، بسته بودن درهای مدارس بود! یکبار آلودگی ها، یکبار بارش برف و برودت هوا و یک بار هم مدیریت سوخت.

همه این موارد دست به دست هم داد که دانش‌آموزان کم‌کم به آموزش در فضای مجازی عادت کنند؛ بالاخره حتی اگر قرار بود صبح زود سر کلاس مجازی حاضری بزنند، فاصله خانه تا مدرسه را طی نمی‌کردند و آموزش مجازی هم به جدیت آموزش حضوری نبود.

البته ناگفته نماند که دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان یعنی پایه سوم متوسطه دوم و به عبارت دیگر کنکوری‌های سال ۱۴۰۲ معتقدند آموزش مجازی برایشان بهتر است. هانیه یکی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم به خبرنگار فارس گفت: برای کنکور باید درس بخوانیم و تست بزنیم و مدرسه رفتن و آمدن، حسابی خسته‌مان می‌کند؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهیم آموزش مجازی باشد. در این صورت وقت بیشتری داریم.

اخبار عجیب و غریب آموزش و پرورشی/ از شیطنت پتویی دانش‌آموزان تا حکم انفصال از خدمت آقای وزیر!

* بهره‌برداری این دانش‌آموزان از فضای مجازی

چندی پیش تصویری در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر اینکه دانش‌آموزان مدرسه به دلیل سرمای زیاد مجبورند با پتو سرکلاس باشند.

این عکس دو نکته داشت. اول اینکه دانش‌آموزان کاپشن‌های خودشان را در آورده بودند و دوم اینکه پتوی مسافرتی روی خود انداخته بودند.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی نسبت به این تصویر واکنش نشان داد و اعلام کرد: «با بررسی‌های انجام شده، این تصویر ساختگی و حاصل شیطنت کودکانه دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته تجربی یکی از دبیرستان های دخترانه شهر اراک در ساعت زنگ تفریح و بدون حضور معلم در کلاس است.

از ابتدای دی ماه سال جاری و به منظور صرفه جویی در مصرف گاز بنا بر مصوبه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی مستقر در استانداری مرکزی، تمامی مدارس استان مرکزی با تأخیر یک ساعته شروع به کار نموده اند که این امر منجر به کاهش آسیب برودت هوا در ساعات اولیه صبح و رفاه حال دانش‌آموزان شده است.

بنابر تأکید مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مبنی بر نظارت کامل کارشناسان فنی بر صحت وسایل گرمایشی و نظارت و بازدیدهای مستمر از مدارس استان و طبق بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان فنی، سیستم گرمایشی این واحد آموزشی در شرایط مطلوب و کاملا فعال بوده است و هیچ مشکلی در این خصوص در این مدرسه وجود نداشته است.

نکته آخر اینکه چنانچه شرایط دمایی کلاس درس مذکور به شدت سرد و غیر قابل تحمل است چرا دانش آموزان این کلاس، به جای استفاده از لباس های گرم خود که در جا رختی و یا پشتی صندلی ها آویزان است، از پتو استفاده کرده اند!؟».

* حکم انفصال از خدمت آقای وزیر

طی روزهای اخیر، تصویری از حکم دیوان عدالت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حاکی از حکم انفصال از خدمت وزیر آموزش و پرورش به مدت یک سال دارد.

تا این لحظه وزارت آموزش و پرورش نسبت به واقعی یا جعلی بودن این حکم واکنشی نشان نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    13 1
    شفافیت مسئولین ونمایندها دراراودارایی درسامانه علنی وخوداظهاری وتفتیش توسط مقامات مختلف برای ریشه کن شدن رانت وفساد ونجومی بگیری
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 7
      ۱۶:۷ راستش را بگو موشننگ هستی یا خاجی چوبشوری یا هر دوانه؟!!!!!
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      3 0
      یک جوان مومن انقلابی ولایتمدارهستم اسمم محمدصالح چگینی است
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    7 1
    واکنش نشان داده ؟
  • سعید IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    8 1
    شیطنت چند دانش آموز تحت تاثیر فضای مجازی ، فقط همین تفاوت زیادی بین نبود گاز در خارج و افت فشار گاز در داخل وجود دارد .
  • تربت جامی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 9
    خب اون پالتو ها و کاپشن ها چیه واقعا این توهینه به کسانیکه گاز براشون قطع بود
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 4
    اگر معاندین و منتشر کنندگان عاقل می بودند بایستی آویزان بودن کاپشنها از جالباسی را هم می دیدند.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 1
    نمیشود که تعدادی محدود از دختران دهه هشتادی هر دفعه به عناوینی مختلف آبروی نظام را به سخره بگیرند و نگاه نظام به اینها سطحی باشد.
  • ح IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 2
    کاپشن چی میگه اونجا؟؟ بدونید پولی که میگیرید حرومه چون درست کار نمی کنید!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 5
    _ نکته دیگر اینجاست که اگر معلم هنگام ضبط این تصویر در کلاس حضور داشته، چرا درمورد آوردن پتو توسط دانش آموزان و به دور خود پیچیدن آن توسط بچه ها ، هیچگونه عکس العملی نشان نداده و ظاهراً با شیطنت دانش آموزان کلاس همراهی کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس