سردار حاجیان

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها توضیح داد.

به گزارش مشرق، سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص از سرگیری ارسال پیامک کشف حجاب به سرنشین خودروها و روند جدید فرماندهی انتظامی کشور در مقابله با بدحجابی اظهار داشت: ما قبلا هم عرض کردیم که مبنای کار پلیس قانون است و هر جایی که قانونگذار یک موضوع را جرم انگاری کند مبنای کار پلیس بر اساس قانون انجام می‌شود.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم موضوع رعایت حجاب، یک موضوع شرعی و یک موضوع قانونی است و ساز و کار انجام آن قاعدتاً در نهادهای بالادستی تصویب شده و تصویب خواهد شد و باید از نهادهای بالادستی این مسئله سوال شود.

سردار حاجیان در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که ارسال پیامک کشف حجاب به مالکان خودروها از سوی « پلیس» انجام می شود گفت: پیامک ارسالی بر اساس سامانه «ناظر ۱» پلیس که از قبل فعال بوده و الان هم فعال است انجام شده و مبنای این اقدام هم در واقع وظیفه قانونی پلیس بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: در ماده ۶۳۸ آمده است که رعایت حجاب شرعی الزامی است و عدم تمکین آن را قانونگذار جرم‌انگاری کرده و قاعدتاً برای چگونگی اجرای آن انشاالله در نهادهای بالادستی تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    26 10
    یه چند روزی اغتشاش شده بود تو ایران فکر کردن کار حکومت تمومه و برانداز شده و بعدش هر غلطی فکر کردن میتونن بکنن. ان شالله برخورد قاطع بشه تا دیگه از این غلطا نکنن و درس عبرتی برای هم نوعان خودشون بشه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    22 9
    با این بی حجابی چیو میخوان به ملت ایران نشون بدن؟؟؟یعنی کار نظام تمومه و غربگرایی بر ایران حاکمه؟؟؟؟برخورد محکم با هنجارشکنان قانون ان شالله
  • khan IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    25 8
    برای دزدان و اختلاسگران و مفسدین بازار خودرو و ارز و کوچک کنندگان سفره مردم هم پیامک خودکار فعال کنید یا این موارد مهم و در دستورکار نیست.
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      5 15
      خفه لطفا اختلاسگر خود شماهایید
    • اهبرخان IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 1
      برای دزدان و اختلاسگراان به جای پیامک حکم زندان و اعدام هست ولی متاسفانه خیلی ها هنوز باور ندارند یا نمی بینند زندانی بودن یا اعدامشان را. زنجانی کجاست. آریا کجاست و....
    • رضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 1
      چرا یک عده تا صحبت حجاب میشه، دزدی ها را وسط می کشن ؟
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 1
      خیر..در خصوص هر چیزی که به اقتصاد و سفره مردم مربوط باشه اقدامی انجام نمیشه!!!چند ساله قراره اموال مقامات شفاف بشه؟؟؟سر افزایش نرخ ارز و تورم چه کسی پاسخگو بود؟؟؟مسکن...خودرو..خوراک؟؟؟رانتها...حقوق های نجومی؟؟؟البته اگر در این خصوص حتی کلامی حرف بزنید میشید منافق!!!ولی اونهایی که مردم رو به تباهی و فقر کشاندند خیلی راحت زندگی میکنند!!
  • محسن IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    21 18
    خدا رو شکر همه ی مشکلات ملت درست شد.این قضیه حجاب درست بشه دیگه ایران بهشت میشه...
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 2
      نخیر امثال شما یاد بگیرن کم زر مفت بزنن ایران بهشت میشه
    • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 1
      بالاخره باید از یه جایی شروع کرد. فحشا کم بشه بقیه جرائم هم کم می شه. شما هم برو یه راه آبرومندانه برای نون خوردن پیدا کن.
    • ایران IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 1
      اگر مشکلاتمون هم حل نشه قطعا با افزایش بی حجابی و عواقب اون که در کشورهای دیگه مشهوده یک مشکل با هزاران شاخه به مشکلاتمون اضافه میشه
    • رضا بیگ IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      5 4
      ایران بهشت بوده وبه امید خدا خواهند ماند...وهیچ چیزی مانع این کار نمیتونه باشه ان شالله حجابم درست میشه و اونایی که این کار میکنند سرعقل میان ومیفهمند اگه بدحجابی رونق پیدا کنه قطعنا خودشون آسیب میبینند
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    دبنال شر هستید - متاسفانه - اوضاع در زیر لایه جامعه بخصوص نسل نوجوان و نو نهالان افتضاح تر از این حرف هاست ان وقت مسئله شما موی سر!؟؟؟؟ تا زمانی که نتوانید کار فرهنگی و مشکلات فضای مجازی تببین کنید اب در هاون کفتن است. قطعا شما مسئول انحراف اخلاقیجوانان و نوجوانان هستید - این همه پوشاک زاپ دار و پاره حتی در غرب یک ضد ارزش تلقی می شود ان وقت اه برای یک کار فرهنگی !
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 1
    پلیس شأن خودشو با این کارها پایین میاره
  • علی افصحی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    باید با قدرت در اجرای احکام شرعی نهادها به وظایف مصرح در شرح وظایفشان عمل کنند در قرآن در سوره المائده آیه شصت و هفت به صراحت می فرماید «قل یا اهل الکتاب لستم علی شیئ حتی تقیموا التوریة و الانجیل و ما انزل الیکم من ربکم اهل کتاب از جمله مسلمانان هیچ امتیازی ندارند مگر این که اقدام به اجرایی شدن احکام شریعت نمایند از چمله حچاب اسلامی که دشمن غدار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا و غرب وحشی نسبت بدان حساسیت عجیبی داشته و همواره بر طبل بی حجابی و مبارزه با حجاب کوبیده است این که برخی نادانان تا موضوع حجاب مطرح می شود جاهلانه بر می آشوبند و بانگ بر می آورند «یعنی همه چیز مملکت درست شده مانده فقط حجاب»!این یک نگاه کاملا شیطانی است که انقلابیون ولایی را از اقدام برای اجرای احکام شرعی باز می دارد چراکه همواره موضوع دیگری در کنار حجاب بوده و خواهد بود اما این بهانه ای نمی تواند بشود که برخی در زمین شیطان بازی کرده و نسبت به حجاب اسلامی در عرصه عمومی بی اعتنا باشیم چنان که شیاطین هم قبل از هر خباثتی اول حجاب را می زنند که اگر موفق شوند فتح سنگرهای دیگر چندان سخت نیست چنان که پس از فتنه ترکیبی خیلی سریع مراکز توزیع وسائل آرایشی و سالن های ارایش زنانه فعال تر شده و در مطالعه آماری مشخص شده فروش وسائل آرایش و نیز مشتریان سالن های آرایشی رشد چشم گیری داشته است. عجیب این که بسیاری از وسائل آرایش زنانه همگی از غرب وحشی بوده به ویژه از فرانسه است که در اقدامات ضد حجاب خیلی بی تابی داشته و دارد. حالا بهتر می توان از خباثت ماکرون سخن گفت که چرا او « زنان روسری پران!» را انقلابی خواند. یادآور سخن دولتمرد رضا قلدر بی سوادباید شد که پس از کشف حجاب و روانه شدن میلیون ها دلار وسائل ارایشی از غرب وحشی گفته بود «تا پیش از واردات انبوه لوازم آرایشی، غیر متمدن نامیده می شدیم و پس از واردات میلیون ها دلار لوازم آرایشی ،شدیم مترقی»!
  • مهدی اسدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 1
    سلام : چرا همه چیز را با هم قاطی می کنید ؟! تصور می کنید آش است که ... ؟! هر جرمی در جای خود و توسط مسئولین مربوطه باید بر خورد شود؟! رعایت حجاب یک اصل قرآنی است و باید رعایت شود و مجریان قانون هم باید نسبت به کسانی که حرمت شکنی می کنند و یا عامل بیگانه هستند و بابت بی حجابی مزد می گیرند باید برخورد شود . اختلاس ، رشوه ، گرانفروشی و ... هم جرم و هم خلاف شرع است و باید برخورد شود .اینها هر کدام در جای خود و باید برخورد قانونی صورت گیرد .
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 0
    جواب نخواهد داد وضع بی حجابی تشدید خواهد شد و هر سال که بگذرد بی حجابتر خواهند شد این پیامو سیو کنید ده سال دیگه نگاه کنید .
  • khan IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    تو که حتی جرات نکردی اسمت را بنویسی خفه خودت جد و آبادت مردک محترمانه مطلب بنویس
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    هر کسی که در کار نظارت بر این عملکرد هست داره ظلم میکنه چون افرادی که شماره ماشین افراد را ارسال می کنند اغلب بر اساس حب و بغض با ماشین های مردم اینکارو انجام میدن
  • م ح IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    تفکرات وروحیات بی حجابان و اختلاس گران تکمیل کننده پازل ویرانی ایران وخانواده ایرانی..‌‌ یه مشت بچه بی هویت از این مادران بی هویت اگر ازدواج کنند به دنیا میاد..همین ها برای تقدیم ایران به اجنبی کافیه... بچه ای که اجنبی ها از زیبایی های مادرش به راحتی لذت می برند می تونه وطنشو که ناموسش هست را محافظت کنه؟ بابا اگه دین ندارید اقلا آزادانه وعاقلانه فکر کنید!!!!!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    افراد بی بندوبار درهرجائی و هرزمانی بی حجابی و بدحجابی را ترویج میدن تا کثافت کاری های خودشون کمرنگ بشه!!!
  • امید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 1
    زنان عزتمند و سرافراز این سرزمین آنقدر شرف دارند که خود را با بی حجابی ملعبه دست مشتی هرزه و هوسران نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس