کد خبر 1459289
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
اتحادیه اروپا خواستار تحقیق کامل درباره حمله به سفارتخانه جمهوری آذربایجان شد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را غیرقابل قبول خواند و خواستار تحقیقات کامل در رابطه با این موضوع شد.

به گزارش مشرق، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، به باکو در خصوص حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را تسلیت گفت.

خبرگزاری «آذرتاج» در این خصوص گزارش کرد، وی تصریح کرد: «اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه (جمهوری) آذربایجان و مردم (جمهوری) آذربایجان در رابطه با حمله به سفارت این کشور در ایران تسلیت می‌گوید».
سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه با غیرقابل قبول خواند حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: «حملات به هیأت‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است. فکر ما با خانواده قربانی این حادثه است و آرزوی بهبودی سریع زخمی‌های حادثه را داریم و امیدواریم که تحقیقات و پاسخگویی کاملی در این زمینه صورت گیرد».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین اقدام به احضار سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو کرد.

پیش از این نیز، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه روز گذشته (جمعه) به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: «ما این حمله را که ظاهراً تلفاتی از جمله یک قربانی نیز داشته را محکوم می‌کنیم. ما به خانواده فردی که کشته شده تسلیت می‌گوییم و آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر برای زخمی‌های این حادثه را داریم».

حسین امیرعبداللهیان نیز در پی این حادثه با جیحون بایراموف در این رابطه تلفنی گفت‌وگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 4
    به این گوساله ها چه ربطی دارد؟!!!
  • مم IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    4 2
    به تو چه کاسه داغ تر از آش تو مدیریت کشور خودتو بلد نیستی
  • ح IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    8 3
    تورو سننه؟؟
  • خوزستانی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    14 4
    آیا وقتی در ترکیه به سفیر روسیه حمله و ایشان کشته شد هم اینجور موضع گیری کردید؟ در جریان آشوب ها در ایران بارها به سفارت و اعضای سفارت ایران در اروپا حمله شد. آیا اروپایی ها عرضه داشتند که از این حملات جلوگیری کنند؟
  • حسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 3
    باید فهمید همسرش کجاست،سپس ازاو سوال شود،آنوقت موضوع روشن می شود.برمهاجم ایراد نیست غیرتش اورا وادار کرده اقدام کند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 3
    ای کاش بقیه جاسوسان داخل سفارت رو هم مهاجم با گلوله میکشت
    • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      تعطیل بشه گورشون گم کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس