مشاور سابق پنتاگون: آمریکا در رویارویی با روسیه در حال شکست خوردن است

مشاور سابق پنتاگون ضمن بیان این که ایالات متحده، روسیه را در درگیری با اوکراین دست‌کم گرفته بود، افزود واشنگتن در رویاروی با مسکو در حال شکست خوردن است.

به گزارش مشرق، «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق پنتاگون و سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است ایالات متحده به شکلی جدی روسیه را در درگیری با اوکراین دست‌کم گرفت.

به گزارش راشا تودی، وی توضیح داد فدراسیون روسیه در داخل شکست نخورد و تسلیم خواسته‌های جمعی غرب برای تغییر رژیم در مسکو نشد. به گفته وی، آمریکا در رویاروی با روسیه در حال شکست است.

مک‌گرگور معتقد است واشنگتن انسجام جامعه روسیه، ظرفیت نظامی پنهان مسکو و مصونیت آن در مقابل تحریم‌های اقتصادی غرب را دست‌کم گرفت.

از زمان آعاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین،کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده از طریق تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند. سخنگوی کاخ کرملین اخیراً با بیان اینکه پایان جنگ اوکراین با دستور رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف ممکن است، گفت اما کاخ سفید مسیر پمپاژ بیشتر سلاح به این کشور را انتخاب کرده است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه همچنین ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی به اوکراین را به معنای مداخله مستقیم آن‌ها در جنگ توصیف کرده است. مقام‌های روس بارها گفته‌اند که محموله‌های نظامی ارسالی غرب به اوکراین هدف مشروع نیروهای روسیه است و تانک‌های کشورهای غربی در آتش خواهد سوخت.

پایان پیام/

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    10 0
    این جنگ باعث شد قدرت ارتش روسیه چند برابر بشه ارتش بی تجربه هرچقدر هم که سلاح داشته باشه فایده نداره
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 4
    این چه پیروزی برای روسیه هست که یک ساله داره میکوبه حکومت اوکراینو ساقط کنه اما موفق نشده؟ باید واقع گرا باشیم ارتش روسیه به عنوان دومین قدرت نظامی جهان از پس یک اوکراین برنیومده و داره خودشو به اب و اتیش میزنه که اوکراینو بگیره اما همش ۲۰ درصدشو گرفته که اونم با زور داره حفظش میکنه
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      4 0
      هدف روسیه نابودی اوکراین نیست. هدف فقط چهار منطقه ایه بود که به خودش الحاق کرد. اونم به خاطر درخواست روس تبار های اون مناطق. چون داشتن نسل کشی میشدن
    • ترابیان IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 0
      خاک تو سرت با آن مغز گنجشکی ات همه ناتو که سه کشورشان قدرت هسته ای هستند و دارای حق وتو به اضافه رژیم موقت صهیونیست با تمام امکانات مادی و نظامی با روسیه درگیر هستند جرات نکردند یک موشک به خاک روسیه شلیک کنند
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 1
      اتفاقا هدف سرنگونی حکومت زلنسکی بود که موفق نشد همونطوری که در زمان شوروی به افغانستان حمله کرد و شکست خورد. خواهشا الکی دفاع نکنید ممنون
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    20 4
    روسیه تو جنگ با اکراین کم آورده و از ناتوانی تهدید هسته ی میکنه چطور شده آمریکا در مقابل روسیه ناتوان شده!! اون شخص فقط خواسته حرفشو تمسخرآمیز بگه بعضیا جدی گرفتن.
    • رضا IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      5 0
      روسیه باهمه غرب نه اوکراین
    • احمدهاشمی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 0
      اکراین کشور قدرتمندی بود .تمام غرب ازلحاظ مادی ونظامی واطلاعات مشاوره جاسوسی ونیرو از سالها قبل در تدارک بودند تا روسیه ضعیف ومردم به خیابان‌ها بریزند .اما این اتفاق نیفتاد وروسیه از تمام امکاناتش استفاده نمی‌کند فقط مکان‌های نظامی که کشتار کمتری داشته باشه هدف هستند برخلاف غرب وحشی که به کاروان عروسی هم رحم نکردند درعراق وافغانستان اما هدف روسیه نابودی کامل اکراین نیست .
  • مرتضی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    4 15
    موندم ایران چقدر کارشناس جنگ داره ما نمی دونستم. شماها چی می دونین از جنگ. این جنگ سرنوشت سازه. احمق کسی که فکر کنه برد اوکراین به نفع دنیاس. امیدوارم ارتش روسیه اوکراین رو له کنه. بعد می بیند ایران چی میشه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 0
      احمق کسیه که طرفدار جبهه متزلزل غرب به سرکردگی آبریکای دغل‌باز دروغ‌گوست. هر کسی از اندک عقلی برخورد باشه و البته مزدور غرب نباشه، می‌فهمه که ناتو، تهدید کشورهای مستقله چون زورگو و تابع آمریکای شغال‌خصلت بدمریضه
  • بیژن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    منم موافقم . این حماقته که فکر کنی پیروزی اوکراین به نفع دنیاست. اگه اوکراین ببره کشور بعدی برای تجاوز ناتو ایران و چین خواهد بود. غربگداهای کور که این چیزها رو نمیفهمن. امیدوارم لااقل عقلا درک کنن.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 1
    اگر راشا تودی این خبرو گفته صددرصد دروغ گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس