»سیف‌القدس2» در راه است؛ ۴۰۰ میلیون عرب برای نابودی اسرائیل به میدان می‌آیند؟

سردبیر روزنامه اینترنتی «رای‌الیوم» تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» با حملات نسنجیده به فلسطینی‌ها، تنها موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و تداوم حمایت‌های آمریکا و غرب از او، ۴۰۰ میلیون عرب را برای نابودی اسرائیل به میدان خواهد آورد.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی «رای‌الیوم» در سرمقاله خود به تحلیل آینده تحولات فلسطین اشغالی و معادلات درگیری بین گروه‌های مقاومت و نظامیان صهیونیست پرداخت. او ضمن تاکید بر این نکته که گروه‌های مقاومت فلسطینی بر لزون انتقام خود شهدا تاکید و در بالاترین سطح هماهنگی قرار دارند، خاطرنشان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به اردوگاه «جنین» نه تنها کابینه‌اش را نجات نخواهد داد بلکه موجودیت «اسرائیل» را نیز به نابودی خواهد کشاند؛ چرا که در صورت بروز هر جنگی، بیش از ۴۰۰ میلیون عرب علیه این موجودیت نژادپرست و فاشیست تل‌آویو متحد خواهند شد.

گردان‌های مقاومت در اوج آمادگی و هماهنگی

وقتی که سخنگویان جناح‌های مقاومت فلسطین، چه قدیم و چه جدیدشان، تأکید می‌کنند به انتقام و خون‌ خواهی ده شهید فلسطینی به پا خواهند خواست، یعنی چنین خواهد شد؛ شهدایی که با گلوله‌های نظامیان اسرائیلی مهاجم به اردوگاه جنین که در سحرگاه روز گذشته (جمعه، ۲۷ژوئیه) انجام شد، از دست دادند. این جناح ها تاکنون اگر قولی داده‌اند به وعده خود عمل کردند و هر لحظه ممکن است که طی ساعات آینده شاهد نبرد «سیف القدس۲» باشیم.

نیروهای اسرائیلی در اردوگاه استوار و سرسخت فلسطینی یعنی جنین که به «غزه کوچک» تبدیل شده و ممکن است به زودی به «غزه بزرگ» تبدیل شود، در سال ۲۰۰۲ مرتکب قتل‌عام و جنایت شدند؛ جنایتی که در پی آن بیش از ۲۶ کشته بر ارتش اشغالگران از جمله ژنرال‌هایش تحمیل شد. به گفته یکی از افراد نزدیک به تیپ‌ها و گردان‌های مسلح جنین، مهم‌ترین و بزرگترین نیروی محرکه و هدف این گروه‌ها در اردوگاه جنین، پاسخ انتقام‌گیرانه است که هیچ بعید نیست.

هنگامی که سه ماه پیش و برای بیش از چهار ساعت با «زیاد النخاله»، رهبر جنبش جهاد اسلامی در بیروت ملاقات کردیم، او به ما اطمینان داد که رزمندگان مقاومت در کرانه باختری انتقام خون هر شهیدی را که با گلوله‌های اشغالگران بریزد، خواهند گرفت.

و حالا هماهنگی بین جنبش حماس و گردان‌های دیگر مقاومت به ویژه تیپ «شهدای فتحاوی الاقصی»، «عرین الاسود»، «بلاطة»، و «القسّام»،در اوج خود قرار دارد؛ است، زیرا هماهنگی کامل در همه سطوح در زمینه‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای و تبادل تسلیحات به وجود آمده است.

»سیف‌القدس۲» در راه است؛ ۴۰۰ میلیون عرب برای نابودی اسرائیل به میدان می‌آیند؟

نیروهای اسرائیلی که غیرنظامیان را کشتند و حتی بیمارستان جنین را به ویژه در بخش کودکان با گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند، در واقع به جناح‌های مقاومت چراغ سبز نشان دادند تا شهرک نشینان را هدف قرار دهند. نیروهای مقاومت حتی برای عملیات در سرزمین‌ها و شهرهای فلسطین اشغالی در داخل خط سبز اشغالگران، مشابه عملیات بئرالسبع، الخضیره، تل آویو و باراک که منجر به کشته شدن نزدیک به ۲۰ اسرائیلی و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنان شد، برنامه‌ریزی کردند.

طرف اسرائیلی که بیش از سه ساعت با مقاومت شدیدی از سوی فلسطینیان ساکن اردوگاه جنین روبه‌رو شد، نیروهایش را برای فرار از اردوگاه مجبور به عقب‌نشینی کرد آن هم بدون اینکه از تلفات خود خبر دهد. سانسور شدید نظامی در روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی صهیونیست باعث شده تا رسانه‌ها از انتشار هرگونه اطلاعات در مورد این حمله منع شده‌اند. با این حال شاهدان عینی تایید کردند که یک پهپاد سرنگون شده و نظامیانی نیز از صهیونیست‌ها کشته یا زخمی شده‌اند. باید به خاطر داشته باشیم که رژیم اشغالگر وقتی تلفات ۳۹ موشک عراقی به تل‌آویو طی جنگ با کویت را تکذیب کرد، نباید انتظار داشت که سی سال بعد تعداد واقعی کشته‌شدگان خود در نبردها را اعلام کند.

نتانیاهو کابینه را نجات نمی‌دهد؛ «اسرائیل» را به نابودی می‌کشاند

«بنیامین نتانیاهو» می‌خواست با این حمله توجه را از بحران‌های داخلی خود و صدها هزار تظاهرکننده‌ای که خواهان سرنگونی کابینه فاشیستی او هستند منحرف کند. با این حال، نتایج کاملا برعکس بود و حمله به جنین به خاطر تبعات و عملیات‌هایی که ممکن است ناشی از آن باشد، بحران‌ها و شاید سقوط کابینه‌اش را تشدید خواهد کرد.

این تنها سقوط کابینه نخواهد بود، بلکه موجب تسریع در پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها و نابودی کشور جعلی و نژادپرست عبری نیز خواهد شد. اولین انتفاضه مسلحانه فلسطینیان و صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۰ به مدت چهار سال به طول انجامید، در حالی که تسلیحات آن شامل موشک و پهپاد نبود. حالا سوال اینجاست که آیا کابینه عبری فعلی در مواجهه با تیپ‌های جوان و گردان‌های مقتدری که پیمان اسلو را رد می‌کنند و به گزینه مقاومت و شهادت به عنوان تنها گزینه اعتقاد دارند، برای چند سال دیگر دوام بیاورد؟

«سیف القدس۲»؛ جهاد و حماس قطعاً پاسخ خواهند داد

این جنایت رژیم صهیونیستی جناح‌های مقاومت، به ویژه جنبش «حماس» را که بر نوار غزه مسلط است، در برابر آزمون بسیار دشواری قرار داد که نمی‌تواند از آن اجتناب کند؛ همان طور که در حمله نظامیان تل‌آویو به کرانه باختری که اردیبهشت‌ماه گذشته رخ داد. همان زمانی که جنبش «جهاد اسلامی» به تنهایی در مقابله با اشغالگران در جنگ سه روزه رها شد و طی آن توانست بیش از چهار هزار موشک و پهپاد به انتقام دستگیری دو تن از رهبران خود در اردوگاه جنین، به سوی اشغالگران پرتاب کرد.

حمله روز گذشته اسرائیلی‌ها نه تنها جنبش جهاد اسلامی در جنین را هدف قرار داد، بلکه کلیت جنبش حماس را نیز هدف گرفته بود؛ چرا که در میان ۹ شهید فلسطینی، چهار تن از آن اعضای جنبش حماس بودند. حالا باید به پاسخ این سوالات رسید که آیا حماس از ترس تجاوز اشغالگران به نوار غزه، مانند جنگ «سیف القدس۱»، از پاسخ دادن خودداری خواهد کرد ؟ حماس از چه می‌ترسد؟ آیا این ملاحظات به محاصره دو میلیون فلسطینی فقیر در نوار غزه مربوط می‌شود و یا به مذاکرات تبادل اسرا که از بین رفت؟

»سیف‌القدس۲» در راه است؛ ۴۰۰ میلیون عرب برای نابودی اسرائیل به میدان می‌آیند؟

یکی از ساکنان اردوگاه جنین در این باره می‌گوید: «ارزش نوار غزه و اردوگاه جنین یکی است و اینجایی که نیروهای اشغالگر به آن یورش می‌برند، خانه ماشت، این‌ها فرزندان ما هستند که با مردانگی و شجاعت از آن دفاع می‌کنند. اگرچه آن‌ها نه موشک ضد تانک کورنت، نه توپخانه سنگین و نه حتی تفنگ کافی برای دفاع از خود دارند».

تحلیل‌ها حاکی از آن است که دو شب آینده ممکن است خطرناک‌ترین شب برای اشغالگران باشد؛ بر این اساس حتی اگر حماس با موشک‌های خود پاسخ ندهد که بعید است، شاید نتواند جلوی واکنش جناح‌های دیگر و به‌ویژه «جهاد اسلامی» را بگیرد. در این صورت دیر یا زود در نوار غزه با وضعیتی روبه‌رو خواهیم شد که مقامات و نیروهای امنیتی آن را به وضعیت سال ۲۰۰۷ تشبیه می‌کنند.

با این تفاوت که پیامدهای حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین مانند قبل نخواهد بود؛ زیرا مرحله بعدی بخاطر تمرکز قدرت مقاومت و مسلح شدن آن به سلاح‌هایی که قادر به مقابله با تانک‌ها و خودروهای زرهی اشغالگر هستند، کاملاً متفاوت خواهد بود. آن‌ها می‌تواند در جنگ بکشند و تلفاتی به دشمن وارد کنند؛ و از سوی دیگر، هر کسی که موشک‌، پهپادها و موشک‌های کورنت را به نوار غزه تحویل داده، می‌تواند فناوری مورد نیاز برای ساخت آن‌ها را به کرانه باختری نیز انتقال دهد.. اصلا هم مهم نیست این اتفاق مهم چقدر طول بکشد.

نتانیاهو با زمان بیگانه است!

نتانیاهو به بهانه تامین امنیت مرزها و محدود کردن قاچاق اسلحه به اردن رفت، زیرا به خوبی از حمله به اردوگاه جنین و عواقب بسیار خطرناک آن آگاه بود. گرچه متأسفانه او با استقبال گرم میزبانانش در پایتخت اردن مواجه شد، اما ما باید داشتن چنین دوست و متحد بسیار وفادار و باهوش اسرائیلی را به ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تبریک بگوییم! چه کسی این زمان حساس را برای تنش انتخاب می‌کند؟ زمانی که در آن جنگ جهانی به راه افتاده و تانک‌ها را برای مقابله با حمله بهاری روسیه بسیج می‌شوند!

»سیف‌القدس۲» در راه است؛ ۴۰۰ میلیون عرب برای نابودی اسرائیل به میدان می‌آیند؟

با برافروخته شدن شعله جنگ در خاورمیانه، بیش از ۴۰۰ میلیون عرب علیه بنیانگذار و بزرگترین حامی این موجودیت نژادپرست-فاشیست و جنگ‌های آن علیه تل‌آویو متحد خواهند شد. ما باور نداریم که سفر اضطراری «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده به خاورمیانه برای آرام کردن اوضاع، به اهداف خود دست یابد و خشونت را متوقف کند؛ آن‌طوری که آمریکایی‌ها ادعا دارند. زیرا گردان‌های عرین السود، بلاطه، جنین، القسام و الاقصی موضع برتر را در میدان دارند و میزبان آرام و مودب صهیونیست‌ها در رام الله یا پایتخت‌های عربی نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    29 29
    از 400 میلیون نفر درصدی از ان را هم برای جوانان باغیرت و پاک و ازادی خواه ایرانی ها کنار بگذارید که مشتاقانه منتظر نابودی این رژیم کودک کش هستن. ان شالله
  • علی افصحی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    21 6
    امام خمینی فرمودند مسئله فلسطین مسئله اسلام است و فلسطین پاره تن اسلام. فلذا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را اختصاص به روز قدس داد ند تا موضوع فلسطین از موضعی صرفا عربی به در آمده و امری اسلامی شود عبدالباری عطوان با این حرف ارتجاعی دوباره موضوع فلسطین را از مسئله اسلامی بودن خارج کرده و آن را عربی تلقی کرده، آقای عطوان به اندازه سن اش می داند تا رمانی که فلسطین در خط ارتجاعی عربی بود ملت فلسطین «آوارگان»خوانده می شدند اما پس از تغییر ریل و اسلامی شدنش فلسطین تبدیل به ملت مسلمان و مقاوم شده و هر روز رژیم صهیونیستی را به گوشه رینگ برده و عنقریب از هستی ساقط خواهد چنان که امام خامنه‌ای فرمودند اسرائیل غاصب بیست و پنج سال بعد را نخواهد دید با مجاهدت رزمندگان جهان اسلام نه عرب! سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • سعید IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    5 4
    بالاخره یک روز جبهه حق و جبهه باطل رو در روی یکد یگر صف آرایی خواهند کرد . زیرا نه ما تن به ذلت می دهیم و نه ذات کثیف آن ها اصلاح می شود .
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    خبریه
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    9 9
    صهیونیستها گدا هستند چون همیشه دست درازی به اموال مردم می کنند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    7 4
    رژیم کودک کش صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته بزودی منطقه بدون رژیم کودکش صهیونیستی را تجربه خواهد کرد و ارامش به کشورهای منطقه وارد خواهد شد
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    5 6
    شهید مطهری جمله ای دارند که اسرائیل در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل پیروز شد چون آنها با عربیت خود به میدان مبارزه آمدند و نه با اسلامیت!!! ۴میلیارد هم که باشیم تا مسئله اسلام و مسلمانی نباشد پیروز نخواهیم شد والسلام.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    4 3
    مرگ بر اسرائیل ومزدورانش
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    6 9
    بعید است فردی مثل عطوان از معادلات بی خبر باشد!ولی او دارد به این شیوه گوشزد اعراب میکند که این اتفاق در درجه اول یک مسئله عربیست!شاید اعراب را از خواب بیدار کند!حتی دارد گوشزدشان میکند که زمان را از دست ندهند! ولی کدام گوش شنوا؟
  • رضا IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    5 10
    وقتی قضیه فلسطین را نژادی عربی کنید یعنی بازیچه دست صهیونیست شدید
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    5 4
    ۴۰۰ میلیون عرب از کجا میخواین بیارین که با اسرائیل بجنگند!! کشورهای عرب که یکی به یکی دارن با اسرائیل صلح میکنن و دنبال راحت طلبی و خوشی خودشون هستن.اگر شما توانستی حتی ۱۰۰ هزار نفر از کشورهای عربی جمع کنید که داوطلب جنگ با اسرائیل باشند خیلی هنر کردید.
  • هادی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    8 9
    یکی به این عمو بگه فعلا این ۴۰۰ میلیون عرب مسابقه گذاشتن واسه برقراری رابطه با اسرائیل! اگه ایران نباشه مثل جنگهای ۶ روزه، اسرائیل از روی زمین محوتون میکنه. اگر جرئتی تو دل بچه های فلسطینی جوونه کرده از برکت ایرانه نه چهارصد میلیون عرب یا حتی یه میلیارد مسلمون. فقط ایران و بس
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    3 6
    عرب تنها مردم یمنی هستند. مردمان مصر، سوریه، لبنان، تونس و ... با شمشیر اعراب ، عرب زبان شدند.
    • ح IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      کسی با شمشیر زبانش تغییر پیدا نمیکنه!! چرا با شمشیر مغول زبونت مغولی نشد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس