کد خبر 1459511
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
هشدار ترکیه به اتباع خود برای سفر به آمریکا و غرب

وزارت امور خارجه ترکیه به اتباع این کشور برای سفر به آمریکا و اروپا با توجه به تشدید اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ترکیه به اتباع این کشور برای سفر به آمریکا و اروپا با توجه به تشدید اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به تشدید روند اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی، حوادث دارای ماهیت نژادپرستی و نیز تظاهرات گروه های حامی تشکیلات تروریستی که ترکیه را در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، سوئد و ایتالیا هدف قرار می دهد، رویدادهای اخیر را نشانگر میزان خطرناک بودن سطح تعصب دینی و نفرت پراکنی در اروپا برشمرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با بیان اینکه جریان های نژادپرستانه در اروپا به سطح نگران کننده ای رسیده است، به اتباع خود در کشورهای اروپایی و شهروندانی که قصد سفر به آنها را دارند هشدار داد تمام تدابیر احتیاطی را رعایت کرده و از مناطق تظاهرات دور شوند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتباع خود خواسته است تا با مقامات امنیتی محلی در تماس باشند و در صورت مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی با ماهیت نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه، خویشتنداری کنند.

این وزارتخانه همچنین از شهروندان ترکیه خواست تا بیانیه ها و هشدارهایی را که از سوی سفارتخانه ها و کنسولگری های ترکیه در پایتخت ها و شهرهای اروپایی اعلام خواهد شد، دنبال کنند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای دیگر، با اشاره به حملات لفظی و فیزیکی نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه درپی تظاهرات های گسترده در آمریکا پس از کشته شدن فردی سیاهپوست با نام «تایر نیکولز» توسط پلیس، از اتباع ترکیه ای مقیم ایالات متحده و شهروندانی که قصد سفر به این کشور را دارند خواست با اتخاذ تدابیر لازم، از مناطق تظاهرات دور شوند و با مقامات امنیتی محلی در تماس باشند و در صورت مواجه شدن با هرگونه حمله نژادپرستانه و بیگانه ستیزانه خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان این کشور خواست بیانیه ها و هشدارهای بعدی را که از سوی مراجع امنیتی آمریکا، این وزارتخانه، سفارت ترکیه در واشنگتن و کنسولگری های آن در ایالات متحده صادر خواهد شد، دنبال کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس