شکار پهپاد‌ها و موشک‌های «هایمارس» اوکراین توسط پدافند روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از موفقیت یگان‌های پدافندی روسیه در هدف قرار دادن انواع پهپادها و موشک‌های ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از موفقیت یگان‌های پدافندی روسیه در هدف قرار دادن انواع پهپادها و موشک‌های ارتش اوکراین از جمله موشک «هایمارس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت: « سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۶ تیر موشک "هایمارس" ، "اولگا" و "اوراگان" را در "جمهوری دونتسک" و "خرسون" در ۲۴ ساعت گذشته رهگیری کردند.»

وی گفت که یگان‌های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت همچنین چهار فروند پهپاد اوکراینی را نزدیک شهرک‌هایی در دونتسک و لوهانسک سرنگون کردند.

رئیس جمهور روسیه اخیرا در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» وضعیت یگان‌های دفاع هوایی روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این دیدار به تولید انبوه موشک برای پدافند هوایی این کشور اشاره کرد. پوتین اظهار داشت: «آمریکا موشک‌های "پاتریوت" تولید می‌کند، اما در کشور ما شبیه این موشک‌ها سه برابر بیشتر تولید می‌شود. در مورد موشک‌های دفاع هوایی، تولید روسیه با تمام تولیدات جهانی قابل مقایسه است. همچنین اینکه سامانه‌های دفاع موشکی ما پیشرفته و قابل اعتماد هستند».

مقامات نظامی اوکراین و غربی مدعی شده‌اند که روسیه پس از شلیک هزاران گلوله توپ و موشک به سمت اوکراین از زمان حمله این کشور در ۱۱ ماه پیش، اینک با کمبود تسلیحات مواجه است.

معاون شورای امنیت روسیه نیز به ادعاهای غرب مبنی بر کمبود موشک و توپخانه پاسخ داد و گفت که ذخایر تسلیحاتی روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین به اندازه کافی است.

«دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت روسیه در جریان بازدید از یک کارخانه اسلحه سازی گفت، مخالفان روسیه اظهاراتی بیان می‌کنند که روسیه این یا آن را ندارد. من می خواهم آنها را ناامید کنم و بگویم روسیه به اندازه کافی همه چیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    روسیه در جنگ جهانی اول از این جهت از هم پاشید چون نفت نداشت و به این دلیل در جنگ دوم جهانی پیروز شد چون نفت داشت ونزوئلا و الجزایر و ایران از این جهت توانسته اند با امریکا و در برابر تحریم ها دوام بیاورند چون نفت دارند شکست دادن کشور نفتی بسیار بسیار مشکل است و نباید اروپا با اقتصاد بیمارش انتظار از پای در امدن مردم روسیه را داشته باشند فعلا فشارها بر مردم غرب ده برابر بیشتر از مردم روسیه می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس